Skip to main content

Mijn vrouw is hetzelfde overkomen.

dit jaar 2 x naar turkije geweest.

Eerste keer roaming vergeten uit te zetten, dachten dat Turkije normaal tarief hanteerde.

of dat we misschien iets meer zouden moeten betalen….. dit was vroegen het geval.

viel ons al op dat internet 4 en 5g niet meer werkte. Datalimiet van 24 mb was natuurlijk al lang bereikt. (Ongeveer 1 whatsapp bericht)

helaas begon de nieuwe maand in onze vakantie, dus hoppa weer 60,50 afgeschreven.

gelukkig zit ikzelf bij vodafone, de concurrent kan het blijkbaar wel geregeld krijgen. Hier geen extra kosten gemaakt.

achteraf de sms gelezen wat te doen, moet zeggen dat ik mijn sms  niet dagelijks lees.

2e keer vakantie Turkije dit jaar, eerst de roaming uitzetten!!!

we landen en hoppa, weer een smsje, dit keer maar is lezen, 80% verbruikt van €60,50 —> 24mb. 
dat werkt goed roaming uitzetten😆

Tip aan KPN (gratis) 

hier moeten ongekend veel mensen de dupe van zijn. 

graag reactie hoe het bedrag van €60,50 tot stand is gekomen voor 24 mb, waarom niet max 1mb of roaming automatisch blokkeren buiten eu, en handmatig moeten aanzetten ?

of geen extra kosten, zoals vodafone…..

Veel vragen, 

 

Admin: eigen topic gemaakt iorigineel topic]

Hoi @Richardgroenenberg, niet fijn dat je vrouw ineens geconfronteerd werd met onverwachte kosten op haar mobiel, toen jullie in Turkije waren. 

Ik vermoed dat het inmiddels waarschijnlijk een open deur is, maar toch: Het is verstandig om je voor vertrek even voor te bereiden als je naar het buitenland gaat. We hebben alle informatie verzameld in ons KPN mobiel in het buitenland topic. Voor landen binnen Europa betaal je geen extra kosten, daar gebruik je bij KPN gewoon je eigen bundel. Bij landen die niet binnen de EU vallen betaal je per MB, en dat bedrag loopt dan vaak snel op. Je toestel maakt als roaming aan staat in je telefoon automatisch verbinding met een netwerk. Dat betekent dat er automatisch MB's verbruikt worden. Bij €60,50 wordt er een stop op gezet en krijg je inderdaad een sms om je op de hoogte te stellen, en hogere kosten te voorkomen.

Wij blokkeren roaming, dus de verbinding in het buitenland, niet automatisch omdat je dan buiten Nederland geen internet hebt. Het kan op verzoek natuurlijk wel gedaan worden. Nadeel daarvan is dat je contact met ons moet opnemen elke keer dat je buiten Nederland wel gebruik van internet wilt maken. Daarom kan je, voor landen die niet binnen de EU vallen, beter roaming op je toestel uitschakelen. Of kiezen voor een buitenlandbundel.

Ik lees dat je zelf bij Vodafone aangesloten bent en jij geen extra kosten had. Fijn natuurlijk dat dit jou bespaard gebleven is! De reden waarom is een goeie, ik kan je natuurlijk alleen vertellen hoe het bij KPN werkt. Het kan verschillende redenen hebben, mogelijk stonden de instellingen in jouw toestel anders, maar dat is puur een gok. Voor zover ik weet werkt het bij de meeste providers net zoals bij ons: dat je je eigen bundel binnen de EU zonder extra kosten kan gebruiken.


@Alexandra Bij Vodafone zit Turkije in de “Roam like home” bundel. Vandaar dat TS geen kosten heeft daar.


Wij blokkeren roaming, dus de verbinding in het buitenland, niet automatisch omdat je dan buiten Nederland geen internet hebt.

Maar waarom bieden jullie dan niet de mogelijkheid om de dataroaminglimiet door de abonnee in te laten stellen en zetten jullie die niet standaard op €0,-?

Geloof me, er is geen abonnee te vinden die blij wordt van de huidige situatie.

Wat ook frappant is, is dat deze problematiek zich lijkt te beperken tot de providers die van het KPN netwerk gebruik maken. Bij T-Mobile hoor je eigenlijk nooit iets over deze problematiek terwijl ook bij hun Turkije niet binnen de "roam like home" afspraken valt.

Ik heb het al tientallen keren gevraagd maar kom op kpn ... DOE ER IETS AAN.