Skip to main content

Hallo,
Ik weet niet of dit een vraag is...of als er vanuit KPN op gereageerd wordt, maar ik wil mijn frustraties toch even kwijt.

Ik had altijd (naar volle tevredenheid) een kids abonnement voor mijn 2 kinderen. Maar doordat er af en toe een buitenlands nummer gebeld diende te worden (wat blijkbaar niet kan met een kids abonnement en ook niet is te realiseren), heb ik in samenwerking met een service medewerker deze 2 abonnementen maar omgezet naar een 0GB unlimited bellen en sms-en. (2 euro per maand duurder).
Zelf heb ik een unlimited data abonnement, en deel altijd deze data bundel met deze 2 abonnementen automatisch, zodat ze over internet beschikken.

Maar wat niet destijds niet gemeld is….dat bij deze abonnementen een sms-je krijgt, als de bundel dreigt op te raken...en dat je dan data KOOPT i.p.v. deelt…. 
Dus 1 van mijn kinderen heeft telkens als de data dreigde op te raken, deze sms beantwoordt in de veronderstelling dat dit 1GB vanuit mijn unlimited bundel was (dit is dan elke keer 8 euro, die ik gewoon in mijn unlimited bundel heb)
at is inmiddels zo’n 30 keer gebeurd over de laatste 2 maanden. Ik zag het op de factuur (die was hoger dan normaal)

Dus dan bel je vervolgens de klantenservice en blijken ze hier NIETS aan te willen doen.
Op het moment dat ik daar achter kwam, ben ik dus inmiddels bijna 250 euro verder.
Na een heel lang gesprek, waarbij ze alle begrip tonen is het enige advies is om de sms maar uit te zetten… zodat ik nu dus een 0GB abo. met onbeperkt bellen en inmiddels geen SMS meer heb…Maar aan de rekening van 250 euro extra kunnen we echt niets doen.
Nou… er is een verschil tussen kunnen en willen !!!
Deze aangekochte data had gewoon uit mijn unlimited bundel moeten komen.
Ja ik zal wel niet slim van mij zijn geweest om niet alle details in het contract te lezen...maar ja….wie leest die nu wel helemaal door.
Nu snap ik het feit dat er bij KNP al jaren gepraat wordt over een familie bundels...maar dat deze er nog steeds niet is...het is gewoon het verdien model blijkbaar !!!!

Ik ben 30 jaar klant bij KPN, maar helaas moet ik constateren, dat de service elk jaar minder en minder wordt. Nu ga ik mijn tijd maar uitzitten tot deze contracten aflopen (want ja voortijdig beëindigen kost ook weer geld), en zal ik maar na 30 klant te zijn geweest vertrekken naar een andere provider.
Ik ben er helemaal klaar mee !!!

Ja... je kan beter klant worden….dan wordt je helemaal vertroeteld….maar als je 1 maal klant bent….dan daalt de service ver tot onder het vriespunt.

KPN bedank !!!

Jeetje, @OntevredenKlant2, wat een verhaal. Ik kan me voorstellen dat je schrikt als een factuur ineens € 250,- duurder uitvalt dan verwacht. Logisch dat je hierover contact met ons opgenomen hebt.

Opzich is het geen raar idee dat mijn collega heeft aangeraden om 0 GB abonnementen af te sluiten naast jouw Unlimited abonnement. Want met een Unlimited abonnement kan je tot 50 GB per maand delen met abonnementen in hetzelfde huishouden. Je kunt iedere maand automatisch MB's delen of je kunt eenmalig MB's delen.

Als de gedeelde MB's op zijn, wordt het internet automatisch vertraagd. Jouw kinderen hebben dan de optie om een extra bundel van 1 GB à € 7,99 aan te zetten. Dit kan per sms of via MijNKPN. Dit staat ook in de sms die jouw kinderen krijgen als de gedeelde MB's bijna op zijn.

Wat niet kan, is dat jouw kinderen zelf MB's uit jouw Unlimited bundel trekken. Alleen jij kan MB's delen. Dit staat in de voorwaarden en deze informatie is ook te vinden op onze website. Daarnaast hebben wij hier op het forum ook een artikel over MB's delen geschreven:

Hoewel ik je frustratie begrijp, kan ik de gemaakte kosten niet vergoeden. Het was jouw eigen verantwoordelijk om jouw kinderen te informeren over databundels.


Oei, dure les.

Ik zou hem of haar volgende keer dan gelijk wat meer, of vaker, data overhevelen. Als ie steeds die sms krijgt is het duidelijk wat te weinig voor je kind. 

Nota Bene: die 50 GB voor huisgenoten heb je zelf ook niet nodig ofzo. Dus daar hoef je niet krenterig mee te zijn. Het gaat niet af van de (tenslotte) onbeperkte bundel voor Nederland. En je houdt verder maandelijks je 50 GB voor EU buiten NL.

Verder is het zo dat jij je gratis data naar hem kunt overhevelen. Niet dat hij dat kan ‘ophalen’ dmv een sms.

Ondanks dat je 'm wat meer data geeft (zie boven 😎) dien je 'm even te instrueren dat ie bij jouw moet aankloppen indien ie wel die sms krijgt.Â