Skip to main content

beste

ik ben momenteel op vakantie in griekenland en krijg allemaal extra kosten voor mb's die ik buiten de eu zou hebben gebruikt. meerdere keren geprobeerd te bellen maar word er telkens uitgegooid. ik ga er vanuit dat deze kosten er zsm uitgehaald worden om mijn vakantie niet al te zeer te verstoren, anders ben ik genoodzaakt desbetreffende factuur te storneren.

mvg.

 

Hallo @Rob1234567890123456789 

Ai, dat is vervelend. Ik vermoed dat je op een van de Griekse eilanden bent voor de Turkse kust. Jouw telefoon kiest automatisch het sterkste signaal en dat is waarschijnlijk het Turkse netwerk. En dat valt buiten de EU.

Dit kan je alleen voorkomen door jouw toestel handmatig in te stellen op het Griekse netwerk en het niet over te laten aan de automatische netwerkkeuze. Dan voorkom je verdere kosten.


RBxx. Dank voor je reactie, echter heb ik weinig interesse om met derden hierover in detail te treden, de enige reden dat ik dit hier post is omdat ik geen andere manier zie om KPN te bereiken.


Duidelijk @Rob1234567890123456789 , maar ik wilde verdere kosten in ieder geval voorkomen.

Een KPN medewerker zal hier (afh. van de drukte) binnen enkele dagen reageren.

Toch nog een fijne vakantie verder.


Je bent de zoveelste die tegen dit fenomeen aanloopt.

Ik vind het ronduit schandalig dat kpn niet met een oplossing komt om dit te voorkomen.

Heel simpel door de roaming limiet op €0,- in te kunnen stellen kunnen jaarlijks duizenden slachtoffers voorkomen worden.


@RBxx  dank

@wjb goed om te weten, bedankt

 


Beste @Rob1234567890123456789, welkom! Het klopt helemaal wat hierboven gezegd wordt. Vermoedelijk heb je contact gemaakt met een Turkse provider of met een satelliet. Heb je daar geen sms van gekregen, met welkom in Turkije? Ik kan me zeker goed voorstellen dat je hier flink van baalt!


Hi,

Met dank aan @wjb ben ik erachter gekomen dat dit een algemeen bekend probleem is. Ik ben telefonisch of per email bereikbaar om dit op te lossen. Erg vreemd ook dat er kennelijk op aangestuurd wordt dit op een openbaar forum te bespreken.

Mvg


Hi,

Met dank aan @wjb ben ik erachter gekomen dat dit een algemeen bekend probleem is. Ik ben telefonisch of per email bereikbaar om dit op te lossen. Erg vreemd ook dat er kennelijk op aangestuurd wordt dit op een openbaar forum te bespreken.

Mvg


Wat moet er dan volgens u opgelost worden? Deze kosten worden doorberekend vanuit Turkije of de sattelietinstantie naar KPN die vervolgens de kosten weer doorberekenen naar u. 
 

Hoezo wordt erop aangestuurd om dit op een openbaar forum te bespreken? Daar kiest u toch zelf voor?

Dit is inderdaad een community waar er moderators zijn maar merendeel de community als eerste u te woord staat.

https://www.kpn.com/algemeen/klacht.htm Hier kunt u uw klacht indienen zonder deze in de openbaarheid te brengen.


@Ferry1984 ik heb al aangegeven dit niet met derden te willen bespreken. De reden dat ik hier iets post is omdat ik KPN op geen andere manier kan bereiken. Overigens heb ik nooit een vraag over de klachtenprocedure gesteld.

@Marcia_ wanneer ik telefonisch contact probeer op te nemen word ik er continu uitgegooid. Hoe of wanneer kan ik jullie het beste bereiken?

 

Mvgr.


Het is inderdaad geen ‘probleem', als in: dit is zoals het werkt. Dat je daar niet blij mee bent, dat kan ik goed begrijpen, maar de situatie verandert niet. We zijn telefonisch op werkdagen tussen 8 en 20 uur en op zaterdag tot 17 uur bereikbaar. Mocht je verwezen worden naar de website o.i.d., kan je gewoon aan de lijn blijven. Je wordt dan alsnog doorverbonden met een collega. Als de verbinding toch wordt verbroken en je belt direct terug over hetzelfde probleem, zou je ook een collega aan de lijn moeten krijgen.Â