Skip to main content

Aangezien mailen met KPN niet mogelijk is en het probleem telefonisch afhandelen ook zeer problematisch blijkt te zijn, probeer ik het op deze manier. 

In juli dit jaar stapte ik over van Ziggo naar KPN omdat ik graag internet via glasvezel wilde. Op 26 juni heeft een monteur van KPN alles aangesloten en direct bleek dat het internet weliswaar goed was maar dat de tv totaal niet beviel. Het beeld was onscherp, opstarten duurde lang en de interface haperde. Ik heb hierover gebeld naar de klantenservice van KPN. De meneer die ik aan de lijn had vroeg mij het nog even te proberen en zou na een aantal dagen terugbellen. 

Dat gebeurde niet en omdat ik nog steeds dezelfde problemen ondervond, besloot ik het abonnement bij KPN weer op te zeggen. Ook dit heb ik telefonisch bij de klantenservice van KPN kenbaar gemaakt. De meneer die ik toen sprak was totaal onverstaanbaar maar sloot wel binnen een uur alles af. Dus belde ik weer en kreeg deze keer een onverstaanbare mevrouw aan de lijn die me in de wacht zette en zich niet meer terug meldde. 

Ik heb de weken daarop mijn hotspot gebruikt voor internet en geen tv gehad. In feite heb ik slechts een aantal dagen gebruik gemaakt van KPN, binnen de wettelijke bedenktijd ervan uitgaande dat ik de producten pas kon testen nadat die waren aangesloten. Wel ontving ik een factuur voor de abonnementskosten. Het was onmogelijk om tegen deze factuur bezwaar te maken via email. 

Om die reden heb ik het telefonisch geprobeerd. Inmiddels heb ik weer een heel aantal mensen van KPN klantenservice gesproken die allemaal beloofden dat iemand “hierover gaat” contact met mij zou opnemen. Dat is tot nu toe niet gebeurd. Wel krijg ik per mail en nu ook per brief herinneringen waarin ook met een incassobureau wordt gedreigd. 

Deze gang van zaken is bijzonder vervelend en getuigt absoluut niet van goede service en communicatie. Ik heb het bedrag maar overgemaakt om verdere, onterechte, maatregelen te voorkomen. Dat doe ik wel onder protest en ik zou graag op deze wijze nogmaals bezwaar willen maken tegen factuur ********* (betaallink in brief werkt ook al niet trouwens). Ook zou het fijn zijn om een keer fatsoenlijk te woord gestaan te worden door iemand die ook daadwerkelijk de bevoegdheid heeft om dit op te lossen. 
 

Hallo @Ontevreden over Kpn ,

Een bezwaar/klacht kun je via de website indienen:

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier.htm