Skip to main content

Ik heb via een overstap naar andere provider met overstapservice (waarbij je contract dus wordt opgezegd). Deze mail heb ik ook met juiste datum binnengekregen. Nu wordt het contract pas per overstapdatum opgezegd zodat ik nog een maand moet betalen aan kpn. Dat is niet de afspraak… Hoe wordt dit opgelost? 

Hoi @Theo-1978 

Bij een overstapservice, zodra je over gaat stappen naar een andere provider, loopt je KPN Thuis abonnement gewoon door tot de dag dat de aansluiting bij je nieuwe provider actief is gesteld.
Je KPN Thuis abonnement wordt pas op die dag beëindigd, daarnaast ziet het betaalsysteem van KPN (nog) niet dat je gaat overstappen, omdat dit nog in de toekomst ligt.
Daarom ontvang je dus een factuur voor de aankomende maand, aangezien je bij KPN altijd vooruit betaald, waarbij er nog geen rekening is gehouden met jouw overstap.

Zodra je bent aangesloten bij je nieuwe provider voor internet, zal KPN daarvan een seintje ontvangen, en wordt je KPN Thuis abonnement beëindigd.
Alles wat je teveel hebt betaald, zal verrekend worden op je eindfactuur, en teruggestort worden op je bankrekening.

Zo werkt het bij elke overstap.
Het wordt dus vanzelf voor je opgelost, en alles wat je teveel hebt betaald krijg je gewoon netjes teruggestort door KPN.


Thnx