Skip to main content

Beste lezer, 

 

Ongeveer 3 maanden geleden heb ik mijn abonnement bij KPN opgezegd per 16 december aanstaande. De opzegging is aan jullie kant goed ontvangen en reeds verwerkt in "mijnKPN". De laatste factuur met factuurnummer 11245521903 betreft echter een factuur t/m 6 januari. 

 

Ik begrijp heus dat ik waarschijnlijk een creditbedrag retour zal ontvangen op mn rekening voor de periode van 16 december 2022 t/m 6 januari 2023, maar ik kan er met mn pet niet bij dat ik initieel een veel te hoge factuur ontvang als de opzegdatum reeds 3 maanden bekend is. 

 

Om bovengenoemde reden heb ik de automatische incasso dan ook eergisteren laten storneren. Niet omdat ik niet wil/kan betalen, maar om de doodeenvoudige reden dat ik graag enkel betaal voor de periode dat ik het product afneem en niet voor een additionele periode waarbij ik mogelijk achter het teveel betaalde aan moet gaan. 

 

Om die reden zie ik graag een juiste factuur in mijnKPN verschijnen waarbij de foutieve factuur gecrediteerd of verwijderd wordt. De juiste factuur zal ik uiteraard netjes betalen. 

 

Alvast dank voor de medewerking. 

Gr. Jordy

Dag @JordyI het moment van facturen stopt op het moment dat het abonnement ook daadwerkelijk gestopt is. Dat is dus 16 december.  Je betaald altijd vooruit.  Het systeem ziet NIET dat het abonnement gaat stoppen.  Vandaar de faktuur.  In de voorwaarden staat dat kpn 2 maanden de tijd mag nemen om de slotnota te maken. Kosten vanwege niet op tijd betalen zijn dus voor jouw rekening. Dat zou zonde zijn toch?!