Skip to main content

Ik heb vorige maand gebruik willen maken van overstap service naar ziggo, allemaal geregeld. Ziggo is hier gekomen, maar kabels waren niet in orde dus direct geannuleerd en terug gestuurd. Kpn gebeld en die vertelde dat het prima is en de abbo blijft doorlopen omdat ik bij ziggo nooit ben aangesloten geweest. Erna telefonisch bij KPN zelf opgezegd met een maand opzegtermijn dus zou eindigen per 25 september en heb daar ook een bevestigingsmailtje van gehad, omdat ik terug ging wonen bij mijn ouders opgezegd definitief. Nou komt het, het is ondertussen al 29 september, en nog steeds geen retourdoos ontvangen. Dus ik bel om te vragen waar die blijft, want ik woon daar niet meer en wil graag zsm alles retour sturen, ook heb ik een factuur gehad van de maand oktober al terwijl ik per 26 augustus heb opgezegd en het contract 25 september is geëindigd. Gister gebeld 3 x en de eerste persoon zei dat ze niks voor me kon betekenen, dat ze wel zag van opzegging maar dat er iets mis is gegaan..?? Nou lekker dan, schuif het lekker op de klant af. Dat jullie systeem faalt kan je niet op de klant afschuiven, daarnaast heb ik zwart op wit een bevestiging van opzegging van KPN dit lijkt mij voldoende bewijs dat het wel is opgezegd.

Klanten service bied geen service, ik weet nu nog steeds niet wat de status is in jullie systeem. Ik wil hier graag duidelijkheid over een een passende oplossing. Heb hele middag aan de telefoon gehangen en ben van het kastje na de muur gestuurd. Terwijl hoe kan zo iets simpels? Nou verkeerd gaan.. heb opgezegd telefonisch met een bevestigingsmail met einddatum contract. 
 

Ik snap er niks meer van nu!! Retour doos is inmiddels wel opgestuurd, maar ze zeggen dat het contract doorloopt. En ze beginnen telkens over de eerste overstap, terwijl dit niet van toepassing meer is aangezien alles is geannuleerd en ik later ZELF telefonisch heb opgezegd. Dit heb ik ze 100 x uitgelegd maar ze bieden geen oplossing.. en schuiven het naar iedereen af behalve bij KPN zelf.

Dit is gewoon niet netjes hoe ze met klanten omgaan.

Wie kan mij helpen?

 


Het facturen stopt op het moment dat het abonnement ook daadwerkelijk is gestopt.  Het beëindigen van het abonnement en het facturen hebben elkaar gekruist.  De volgende faktuur is de slotnota waarop het teveel betaalde wordt gecrediteerd.  In de voorwaarden staat dat kpn 2 maanden de tijd heeft om de slotnota te maken. Daar ben je ook mee akkoord gegaan. 


Het is ook pas eind september dus heel logisch dat je nog facturen ontvangt.

Je zal eind oktober ook nog een factuur krijgen en dan ergens november een herberekening 


Oke, 

maar waar het mij nu omgaat is dat KPN zegt dat de contract doorloopt ondanks mijn opzegging. Er is waarss iets fouts gegaan, maar dat is niet mijn schuld. Ik krijg nu weer een rare mail, terwijl ik 25 augustus heb opgezegt met einddatum 25 september.

Kan iemand mij helpen? Ik kom bij de klantenservice geen steek verder. 

 


De huidige bewoner heeft al zelf een abbo afsloten bij ziggo, ik ben zelf al terug bij mijn ouders. 
Apparatuur is ook al per 25 sept afsloten van KPN netjes zoals afgesproken. 


Even geduldig afwachten tot een moderator hier je topic oppakt die kunnen in de systemen kijken wat er mis gaat

Vul je forum profiel even in dan kan de moderator ermee aan de slag als ze dit topic opent.


Bedankt! Zal het invullen.


Hi @Eef4340, fijn dat je met de toegesnelde hulp hier je gegevens al in je profiel hebt gezet. Ik lees dat het opzeggen van jouw abonnement nog niet rond is. 

Ik heb je gegevens erbij gepakt. Zodoende zie ik dat het hierop vastloopt: Je hebt een overstap van Ziggo naar KPN aangevraagd. Dat is in eerste instantie door problemen met de aansluiting van Ziggo niet goed verlopen, lees ik in jouw bericht. Daarom heb je die overstap geannuleerd. Wij hadden nog geen annulering van Ziggo ontvangen, zo gauw Ziggo het overstapverzoek gecancelt heeft kan het KPN abonnement opgeheven worden. 

Ik zie dat je intussen ook mail van ons ontvangen hebt over dat we bericht van Ziggo ontvangen hebben. Heb je daarna nog iets gehoord? Ik verwacht dat het opzeggen daardoor nu wel lukt. Het enige lastige is; via het forum kunnen we helaas geen abonnementen opzeggen 😥 Mocht je intussen niks meer gehoord hebben, dan raad ik je aan om even met onze klantenservice te bellen via 0800-0402. Onze collega's die over de opzeggingen gaan helpen je dan meteen verder om het in orde te maken.


Bedankt voor je bericht Alexandra!

Ik wou overstappen van KPN naar Ziggo, via overstap service dat klopt. Maar heb ziggo per direct geannuleerd en gelijk terug gestuurd nooit aangesloten. Daarna kpn gebeld en medegedeeld dat ik Ziggo heb geannuleerd en dat de overstap niet meer doorgaat, en of kpn zou afgesloten worden zei ze nee dat gebeurd niet, als je ziggo niet aangesloten hebt, dan loop je abbo gewoon door..daarna heb ik zelf telefonisch klantenservice gebeld en opgezegd dat ik door omstandigheden terug ging wonen bij mijn ouders, en ík helemaal van het abbonement afwou van mijn naam. Dat heeft ze geregeld, met maand opzegtermijn en gezet “verhuizing/samenwoning als reden en daarmee was het opgezegd per 25 september en heb daar later ook een bevestiging van gehad. Daarna niks meer gehoord, en de 25-09 heb ik alles afgesloten en dus niet meer gebruikt en gewacht op een retourdoos en dus maar hebt gebeld naar de klantenservice, maar wat ik dus gek vind, is dat ik dit pas hoor wanneer ik zelf bel 29 september..(meer dan een maand later) en dit niet schriftelijk aan mij is laten weten dat het “afgewezen is of geannuleerd of whatever” of dat het vastloopt in het systeem. Voor mij is het gewoon, ik heb precies gedaan wat je moet doen om zelf de overeenkomst te beëindigen.. met een bevestiging. Het kan niet zo zijn, dat Ziggo enkel moet annuleren terwijl ik het zelf ook kan doen (Want dat heb ik erna zelf gedaan) Ik ben de gene met wie jullie een contract hebben, dus ik kan dat ook zelf opzeggen/annuleren juridisch gezien. Heb de retourdoos ontvangen 30 sept en alles opgestuurd netjes, en maak geen gebruik meer van KPN sinds 25 september de afgesproken eindatum die schriftelijk bevestigd staat door KPN zwart op wit.

30 september kreeg ik ineens (hoe toevallig) een mail van KPN, zie bovenstaand foto 2. (Terwijl ik 29 september de hele middag van het kastje na de muur ben gestuurd door de klanten service en verschillende mensen heb gesproken, erna weer gebeld en ik toen eindelijk een meneer aan de telefoon kreeg die het per direct voor me wou oplossen (dacht ik) en het alsnog wou opzeggen per direct zonder opzegtermijn met terug werkende kracht, en zou de 4 dagen crediteren en dan was het de slotfactuur nog en klaar. Ik dacht fijn het is opgelost eindelijk!! 

Werd ik een 1,5 u later gebeld door een ander nummer van KPN door een andere meneer volgens mij iemand van hogerop, die mij vertelde dat het niet mogelijk was om mijn abbonement op te zeggen..Ik dacht wat? Heb ik een levens contract met jullie? En toen werd ik er echt moedeloos van.. het was een vaag gesprek en weer om onduidelijke redenen en weer zonder status en laat je onwetend achter. Iedereen zegt wat anders eerst was het ziggo, toen was het je reden tot opzegging afgewezen/vastgelopen onduidelijk.. toen erna 30 september naar aanleiding van de mail die ik kreeg, maar weer gebeld naar de klantenservice en kreeg toen aardige vrouw aan de lijn, die me wou helpen en het zelf ook niet snapte hoe dit kon en dat ze idd zag van de opzegging ect en dat ze de issue na de backoffice team zou doorsturen en binnen 5 werkdagen er iemand contact opneemt of zij zelf.. om dit verder uit te zoeken/oplossing. Zij meende ook dat het vastliep om reden opzegging, en dit zou laten uitzoeken.
 

Dus ik ben benieuwd, of dit opgelost gaat worden en wacht even af of ik word gebeld en hoop echt dat het opgelost word. 

Want ik heb gewoon recht om ZELF de overstap te annuleren/mijn abbonement op te zeggen.  

 

Word er een beetje depri van🥲
 


@Eef4340 Hè, wat een gedoe allemaal inderdaad 😥 Snap best dat je daar inmiddels moedeloos van wordt. Goed dat de laatste collega die je gesproken hebt het voor je laat uitzoeken, ik hoop dat je daar snel meer van hoort. Hou me maar op de hoogte. Als 't allemaal niet lukt ga ik even kijken of ik andere opties kan vinden om het na te laten kijken.