Skip to main content

Ik heb een vervelend probleem met mijn KPN Mobiel abonnement. Sinds vele jaren ben ik bij KPN klant, voor zowel Mobiel als Internet en Televisie, en liep alles eigenlijk vrijwel vanzelf, maar de afgelopen 24 uur is er iets vreemds gebeurd.

Gisteren kreeg ik een mail van KPN dat mijn KPN Mobiel abonnement is opgezegd of geannuleerd en dat daarom mijn voordelen zijn stopgezet. Dat is vreemd, omdat ik mijn abonnement niet heb opgezegd of geannuleerd en ook niet eerder bericht per mail of per post van KPN heb gekregen dat mijn abonnement zou worden stopgezet. Bovendien loopt mijn Thuis abonnement (Internet + TV) bij KPN wel gewoon door.

Via KPN.com nam ik daarom contact met de klantenservice op. Helaas kon de Chatbot het probleem niet oplossen en daarom werd een balafspraak ingepland. Omdat ik op dit moment voor twee weken buiten de EU verblijf, had ik dit liever niet (want het is me inmiddels nog steeds onduidelijk of ik kosten maak als ik door KPN in het buitenland wordt gebeld; uw collega had hier geen antwoord op), maar ik had weinig keus. Vandaag werd ik gebeld door een KPN-medewerker en die vertelde me dat mijn abonnement vorige maand was opgezegd en gaf daarbij als reden dat ik zou hebben gezegd dat ik naar het buitenland zou zijn verhuisd. Dit klopt niet. Ik heb geen contact met KPN over mijn Mobiel abonnement gehad (laat staan over een opzegging/annulering), ik ben niet naar het buitenland verhuisd en ik heb geen bericht van KPN gehad dat mijn abonnement per 12 oktober (of welk ander moment) zou worden stopgezet. Bovendien loopt dus mijn Thuis abonnement, die ook op mijn naam en hetzelfde adres als het Mobiel abonnement staat, gewoon door: waarom zou ik vanwege een verhuizing naar het buitenland mijn Mobiel abonnement stopzetten maar mijn Thuis abonnement laten doorlopen?

In eerste instantie gaf de medewerker mij enkel als optie om het abonnement te verlengen. Ik gaf aan dat ik dat niet wilde, maar dat ik mijn vorige abonnement en nummer wilde behouden. Hij zou dat regelen. Ik kon ophangen, omdat het onduidelijk was of ik de kosten van 0.50 euro per minuut van gebeld worden door KPN Klantenservice zou moeten betalen.

Inmiddels heb ik een bevestiging per e-mail gekregen van een verlenging van het abonnement — en dus niet een ongedaanmaking van de opzegging. Ook gaat het niet om een verlenging tegen dezelfde voorwaarden, maar uw collega heeft mij in de hoogste prijscategorie gezet. Het abonnement is verhoogd van 3GB naar 20GB per maand. Dat betekent dus een maximale prijsverhoging van het abonnement.

Ik voel me echt bedonderd. Nog los van het feit dat zowel dat de wijze van de de opzegging als de verlenging van het abonnement juridisch niet correct is verlopen, vind ik dit een bizarre gang van zaken. Ik wil deze via weg vragen om alsnog de opzegging van mijn Mobiel abonnement ongedaan te maken. Ook vraag ik u om de kosten van het telefoongesprek te vergoeden.

@TomVerdonk Welkom op het forum. 

Wat vreemd dat je een bericht krijgt dat je abonnement opgezegd wordt, terwijl je zelf niets opgezegd hebt. 

En ook heel vreemd is dat je abonnement verlengd is terwijl je alleen de opzegging wilde annuleren. 

Ik controleer graag of ik kan achterhalen hoe dit zit. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 

 


Dank voor je reactie @Rutger_ en ook dank voor de moeite om te controleren hoe het precies zit. Ik heb mijn forumprofiel ingevuld. Mocht je nog meer informatie nodig hebben, laat het me uiteraard weten.


@TomVerdonk Bedankt voor het invullen van je profiel. 

Ik heb je gegevens er bij gepakt en zie inderdaad de melding dat de voordelen van je mobiele abonnement zijn veranderd. 

De melding die ik tegenkom is dat er voor een aantal producten het adres gewijzigd is. Bijvoorbeeld voor de vaste diensten, Is dit iets wat je herkend? 

Overigens zie ik ook de verlenging terugkomen. Deze verlenging heb ik geannuleerd. 

Ook koppel ik deze situatie terug aan mijn collega. Want dit had zeker niet zo mogen lopen. 

Zodra ik kan zien dat de annulering volledig is gedaan zal ik hier opnieuw een reactie achterlaten. 

 


@Rutger_ Dank voor je reactie. Het klopt dat we afgelopen zomer ons adres hebben gewijzigd vanwege een verhuizing, maar dat hebben we toen gedaan voor alle producten.

Dank ook voor het annuleren van de verlenging. Ik heb toevallig gisteren een factuur gekregen, ook voor de komende maand voor het (duurderde) geannuleerde abonnement. Ik zal telefonisch contact opnemen met de Klantenservice om te proberen dit op te oplossen.