Hoi @Anneliesemigratie, welkom! Goed dat je hier vragen stelt. Bij emigratie is het eigenlijk altijd het geval dat je soort van achteraf dit bij ons aangeeft, en dat wij dan met terugwerkende kracht naar je emigratiedatum dit verwerken. Dit omdat wij natuurlijk bewijs moeten hebben dat je vertrokken bent. En dat krijg je pas als je emigratie ook verwerkt is bij de gemeente.
Als ik jouw bericht zo lees, dan valt me dit op (vetgedrukt door mij):
Na verhuizing de uitschrijving uit de gemeente geupload, die bij de gemeente "aangifte emigratie" heet. Afgekeurd.
Dat is niet de juiste. De aangifte emigratie is het document waarmee je jouw intentie om te migreren doorgeeft aan de gemeente. Zo'n aangifte kan teruggetrokken worden, vandaar dat we die niet als bewijs accepteren.
Nadat de migratie is verwerkt door de gemeente krijg je daar een bevestiging van. Dat is je Bewijs van uitschrijving, en bevat een officiële handtekening of stempel en dat is het papierwerk dat wij nodig hebben. Stuur die pdf door, of als je het als fysiek document hebt ontvangen, maak er een scan of foto van en stuur dat door. Dan kunnen we je emigratie verwerken.
Heb je dat document niet (meer) en ben je al in het buitenland, dan kun je een uittreksel van het Registratie Niet-Ingezetenen aanvragen en die opsturen.
Ik denk dat je hem misschien al kent, maar we hebben een handige pagina op onze website over en voor emigratie: kpn.com/emigreren
Daar kun je het relevante papierwerk opsturen.
Hoi Erik, dit is het eerste fatsoenlijke antwoord dat ik krijg! Ik krijg van de gemeente verder geen bericht dan hetgeen ik heb meegestuurd. Nu heb ik idd een uittreksel uit het RNI aangevraagd en hopen dat de post me vindt...we gaan het afwachten.
Het lijkt me goed dat jullie je bedenken dat niet iedere gemeente een bevestiging van uitschrijving stuurt! Iig bedankt