Skip to main content

Beste,

 

Ik probeer al enige tijd mijn abonnement op te zeggen. 

Op 18 juni 2023 werd een prijsstijging aangekondigd. Een wijziging vanaf jullie kant in de abonnementskosten. 

 

Ik heb meerdere malen te horen gekregen dat de afdeling waarmee ik verbonden werd, mij niet verder kon helpen. 

De laatste medewerker gaf aan dat ik mijn bericht kon sturen naar opzeggen@kpn.nl. vanwege de eenzijdige wijziging, prijsverhoging zou ik mijn abonnement kunnen stopzetten zonder bijkomende kosten. 

Echter dit emailadres is niet in gebruik…

Bij wie moet ik zijn om dit alsnog in orde te laten maken?

Groeten 

Klopt. De (wettelijk toegestane) inflatiecorrectie geeft geen recht om voortijdig je 1-jarige contract op te zeggen. (heb je het al langer dan heb je gewoon je maand opzegtermijn)

Alleen verwijdering van zenders geeft dat en dat is deze keer niet het geval.

Je kan / gaat ook niet de huur opzeggen bij de jaarlijkse inflatieverhoging daarvan. Of je kranten of tijdschriften abonnement.

Je bent bij het aangaan van je abonnement akkoord gegaan met de inflatie per 1 juli van het vaste contract. Zie onderaan deze pagina ‘alle voorwaarden’.

Verder is het nu 1 juli (geweest) en dan vervalt het recht sowieso.

N.B. Bij Ziggo was de prijsstijging zelfs 8,5 %. Bij kpn slechts 6,4 %. T-mobile 8,6 %. Delta 7 %. Ze mogen (mochten) dit jaar wettelijk zelfs tot 10 % gaan.


Hallo @rkess de inflatiecorrectie is geen reden om binnen je contract op te mogen/kunnen zeggen.

Als je buiten je contract bent kun je met 1maand opzegtermijn opzeggen.

 


Hallo @rkess, zoals al door andere forumleden aangegeven, is de inflatiecorrectie geen reden om per direct een jaarcontract te laten ontbinden. Als je nog in een jaarcontract zit, kun je opzeggen per de einddatum van jouw contract. 

Ben je al buiten de contracttermijn, dan geldt er een reguliere opzegtermijn van 1 maand.