Skip to main content

3 oktober een mobiel abonnement opgezegd, dus 3 november zou het abonnement stoppen. Er zou nog wel een bevestigend telefoontje komen, geen probleem.
17 oktober kwam dat bevestigende telefoontje, maar de mevrouw zei er wel bij dat het abonnement pas op 17 november zou worden beƫindigd!!!!
Ze vond het gek dat ik daar erg boos om werd en dat ben ik nog, want nu eindelijk de credit factuur binnen is houdt KPN vol aan die 17e en niet aan de 3e.
Het gaat me niet om dat beetje geld wat daar mee gemoeid is maar wel om het feit dat KPN zich niet aan de Wet houdt die een maand opzegtermijn heeft geregeld en er doodleuk twee weken bij doet.

Hallo @pieterboesĀ was de einddatum van je contract misschien pas op 17 november, dat kun je in MijnKPN nazien en in je contract wat je hebt?

Ā 


HalloĀ @pieterboesĀ 

Ik snap je boosheid. KPN Accepteert alleen telefonisch opzeggingen, en dan gaat die maand opzegtermijn in vanaf het moment van het telefonische contact.Ā 

Ā 

Ik ben met je eens dat opzeggen veel makkelijker gemaakt moet worden. Volgend de wet zou je op dezelfde manier een abonnement moeten kunnen aangaan en opzeggen.Ā 


HalloĀ @pieterboesĀ 

Ik snap je boosheid. KPN Accepteert alleen telefonisch opzeggingen, en dan gaat die maand opzegtermijn in vanaf het moment van het telefonische contact.Ā 

Ā 

Ik ben met je eens dat opzeggen veel makkelijker gemaakt moet worden. Volgend de wet zou je op dezelfde manier een abonnement moeten kunnen aangaan en opzeggen.Ā 

Hallo @NoordzeeĀ kan hier toch ook volgens de website:

https://www.kpn.com/service/administratie/opzeggen.htm


KloptĀ @JanDĀ ,

Maar zoalsĀ @pieterboesĀ ook schrijft, geldt de datum van het invullen van de website niet als datum van opzegging. KPN belt altijd de klant op na een opzegging via internet.Ā 

Hier op het forum zijn daar wel meer voorbeelden van teĀ vinden.Ā 

Ā 

Het is best kromĀ en zou eigenlijk niet zo moeten zijn.Ā 

Daarom geef ik een vragensteller hier op het forum altijd het advies om zelf te bellen met 0800-0402 Ā zodat de opzegging meteen ingaat.Ā