Skip to main content

Mijn vrouw en ik zijn per 1 oktober 2022 geëmigreerd naar Roemenië. Volgens de voorwaarden van KPN kan dan het contract kosteloos worden beëindigd. Uiteraard blijkt dat eersteklas onzin. Wij zijn 1) niet van baan veranderd en we zijn 2) niet bezig met een studie in het buitenland, in de perceptie van KPN blijkbaar de enige redenen dat je naar het buitenland zou gaan. We zijn - sorry! - in de luxe positie dat we als tegen ons pensioen aanleunende ondernemers niet meer hoeven te werken vanuit Nederland en derhalve vertrokken zijn uit Nederland. We hebben nog wel een postadres in Nederland bij vrienden, maar dat is voor de post dus, heel ingewikkeld blijkbaar. Het lijkt echter onmogelijk dit te melden aan KPN. Hun hele opzeggingsprocedure lijkt vooral gericht op het voorkomen dat het lukt. De papieren die ze willen hebben, hebben niets te maken met enig besef van hoe het werkt om te emigreren.  Schandalig is dat. Vandaar dat we ons nu maar eens op een forum begeven, wellicht dat dat helpt om wat ‘service’ te krijgen. 

Hallo @Robert Romania , misschien heb je iets aan onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/emigreren.htm


Goedemiddag @Robert Romania! Fijn dat jullie ‘Digital nomads’ zijn geworden. Ik vind het wel jammer om te lezen dat het doorgeven van jullie emigratie zo moeizaam gaat.
 

Hallo @Robert Romania , misschien heb je iets aan onderstaande link:

https://www.kpn.com/service/administratie/verhuizen/emigreren.htm


Hier staat alles duidelijk uitgelegd wat wij nodig hebben om het abonnement kosteloos op de datum van emigratie op te kunnen zeggen:

  • Een bewijs van uitschrijving bij de gemeente of je arbeidscontract in het buitenland of een verklaring van je studie instelling in het buitenland.
  • Je klantnummer
  • Je contactgegevens
  • Geef aan welk mobiele nummer je eventueel wilt behouden door je abonnement om te laten zetten naar prepaid. Vul het online formulier in en voeg deze gegevens toe.

Je kunt deze informatie en het benodigde document via een online formulier aan ons doorgeven: Emigratie doorgeven
 

Hun hele opzeggingsprocedure lijkt vooral gericht op het voorkomen dat het lukt. De papieren die ze willen hebben, hebben niets te maken met enig besef van hoe het werkt om te emigreren.  Schandalig is dat.

Welke papieren heb je precies naar de afdeling Opzeggingen gestuurd? En welke terugkoppeling heb je vanuit hen ontvangen?

Als er geen sprake is van een arbeidscontract in het buitenland of een verklaring van je studie instelling in het buitenland, dan blijft er m.i. alleen nog een bewijs van uitschrijving bij de gemeente over: kunnen jullie die aan de afdeling Opzeggingen overleggen? Of staan jullie, met het postadres bij vrienden, nog in Nederland ingeschreven?


Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt opgelost. Anders lees ik het graag!