Skip to main content

beetje vreemd systeem, ben jaar geleden overgestapt naar KPN internet met mooie actie van 12 maanden korting en wil graag het “nieuwe”  tv+ 

ik kon na overleg met de helpdesk een nieuwe verlengings aanbieding krijgen voor 45 euro met het gewone tv pakket.

ik kon geen tv+ krijgen tenzij ik een compleet nieuw duur pakket zou nemen zonder korting.

hier had ik uiteraard geen trek in dus enige oplossing was opzeggen en opnieuw klant worden met een nieuwe aanbieding (ik hoop op een nieuwe black fryday deal van 12 mnd) met wel tv+ erin.

ook blijkt nu nadat ik mijn opzegging heb doorgegeven dat ik niet mijn lopende diensten uit kan zetten omdat ik in een “opzegging” zit…

denk aan mijn Disney pakket en gewone tv dat ik dacht te kunnen aanzetten 

voelt beetje als u kunt niks opzeggen omdat u heeft opgezegd….

KPN zegt letterlijk u heeft een lopende bestelling terwijl het in feite gebakken lucht is..

 

beetje pervers systeem.. u gaat weg? dan kan u ook niks meer uitzetten tot einde contract … des te meer een reden om NOOIT enig pakket of streamings dienst de betaling door KPN te laten doen…

alles in hun voordeel ..

U heeft een fantastisch passende profielnaam gekozen.  Vrijwel zeker is de order administratief niet goed afgehandeld. U had ook gewoon kunnen vragen of dat handmatig opgelost kan worden.


geen idee dat ik dat zo moest melden of vragen.. ik kreeg een nogal kort antwoord van cs dat “mijn lopende order”  wat gewoon een opzegging is betekend dat ik niks meer kan aan of uitzetten…

alle pakketten die je aansluit voor je opzegging kan je niet meer annuleren en zit je gewoon aan vast tot je einddatum . Precies mijn probleem dat je alle controle verliest zodra je een 3e partij de betaling laat afhandelen, ben tevreden klant maar ben met dit gedeelte minder blij.


Pas als je een half jaar geen vast contract hebt gehad en dan weer een abonnement neemt ben je nieuwe klant en heb je recht op de cadeautjes voor nieuwe klanten.

Vanaf het moment dat je oude Hussel contract de 12 maanden aantikt had je overgekund naar het nieuwe abonnement met tv plus. Uiteraard dan geen cadeautje voor nieuwe klanten.

Maar je had nu hussel met ongetwijfeld de 5202 en dat is nog steeds de mooiste en meest stabiele ontvanger op dit moment. Ik had dat zo gehouden.


ik ga me nog maar eens goed inlezen op die tv+ en of de kinderziekten er al uit zijn. desnoods draai ik alles nog terug.


Maar je had nu hussel met ongetwijfeld de 5202 en dat is nog steeds de mooiste en meest stabiele ontvanger op dit moment. Ik had dat zo gehouden.

Beetje off topic misschien maar ik heb sinds kort de 5202 als opvolger van de ZXV8001. Die 8001 vind ik nog iets fijner en is echt heel razendsnel. Jammer dat ie uitgefaseerd is. Daarna is de nog gangbare 5202 wellicht de stabielste op dit moment.

Daarnaast vind ik het jammer dat je KPN kunt bellen voor kortingen en dat dan elk jaar weer. Het zou mooi zijn als alle providers gewoon gaan concurreren op prijs/kwaliteit en niet op cadeautjes en tijdelijke kortingen. Dat scheelt alle providers een hoop werk en geeft veel meer duidelijkheid en rust.


Ha @zijksnor, even samenvattend: op het moment dat je niet wilt ‘verlengen’ naar een nieuw abonnement, kan je inderdaad opzeggen. Als er een opzegging in staat, dan wordt dat inderdaad gezien als een ‘lopende order’ en dan kan je geen andere wijzigingen doen. Daarnaast klopt het wat hierboven gezegd wordt: als je je abonnement opzegt, kan je pas na 6 maanden gebruik maken van de korting voor nieuwe klanten. Is dit jouw bedoeling? Dat je 6 maanden ergens anders klant wordt? Zo niet, is het misschien toch handig om de opzegging te annuleren.


Kan het simpelweg een nieuw contract op naam van een ander gezinslid aanvragen natuurlijk maar heb geen zin in toestanden en heb de annulering ongedaan gemaakt