Skip to main content

Ik doe dit normaal gesproken niet, maar ik weet niet waar ik anders naartoe kan. In november vorig jaar zijn we verhuisd van Amsterdam naar Den Haag. Vanwege deze verhuizing hebben we besloten ons internet- en tv-abonnement op te zeggen. Gezien een renovatie van 6 maanden zagen we niet de waarde om het abonnement over te zetten naar het nieuwe huis. Ik heb deze opzegging in november vorig jaar gecommuniceerd. Het is nu maart en ze hebben me nog steeds niet ondersteund bij het annuleren van mijn abonnement. Ik heb ontelbare uren met hen aan de telefoon doorgebracht en heb ook meer dan veertig euro uitgegeven aan het aanvragen van documenten om te bewijzen dat ik ben verhuisd. Ondertussen blijven ze geld van me eisen voor alle voorgaande maanden. Elke vertegenwoordiger met wie ik spreek, "begrijpt" mijn situatie maar geeft aan dat ze niet de autoriteit hebben om me te helpen en vermelden dat ik een e-mail moet sturen. Ik heb ontelbare e-mails gestuurd en heb geen enkele reactie ontvangen. Op dit moment ben ik door mijn opties heen en zou ik graag willen weten of er iemand is die me in deze situatie kan helpen.

@Floris Oei Je kan alleen opzeggen door verhuizing als op je nieuwe adres geen vergelijkbare KPN abo aangeboden wordt. Anders moet je de maanden tot jouw einddatum van jouw contract afkopen. 


Zit u nog in uw jaarcontract? Dan kunt u niet opzeggen. Dat u eerst gaat renoveren heeft KPN geen boodschap aan. Als er internet geleverd kan worden op het nieuwe adres, dan kan er niet opgezegd worden denk ik.


Waar woont u eigenlijk in de tijd dat u aan het renoveren bent? Misschien is dat een adres waar geen internet beschikbaar is? Of mogelijk is er al internet van KPN wat op naam van iemand anders staat? Dan kan dan misschien wel een reden zijn om op te mogen zeggen.


Ik zat in een jaarcontract tot December dus die heb ik in novemeber telefonisch opgezegd met een KPN medewerker. Dus contractueel ben ik nergens aan verbonden echter heeft desbetreffende medewerker niks doorgevoerd. In plaats daarvan hebben ze mijn contract verlengt...


Goedemorgen @Floris Oei, welkom hier op onze community al is de aanleiding natuurlijk niet zo fraai :(

Mijn eerste advies zou zijn om hierover contact op te nemen met de afdeling die verantwoordelijk is voor de verlengingen & opzeggingen. Je kunt deze afdeling bereiken door te bellen met het gratis nummer 0800 0402 (en vervolgens aangeven dat je belt inzake een opzegging). 

Mocht dat niet tot resultaat leiden dan wil ik je vragen om hier een officiële klacht over in te dienen en daar kun je dit formulier voor gebruiken. Mijn collega's van de klachtenafhandeling zullen na het indienen van je klacht binnen 10 werkdagen contact met jou opnemen om samen tot een oplossing te komen. Laat je ons hier nog weten hoe dit is afgelopen?