Skip to main content

 

vorig jaar mijn abonnement opgezegd en deze is niet juist verwerkt, meerdere keren de klantenservice gesproken en die kwamen met het idee om opnieuw op te zeggen.
Dit dus gedaan en een nieuwe mail gehad van opzegging (welke hopelijk wel klopt). Hoe kan ik de abonnementskosten terugvragen welke ik maak door het niet verwerken van een opzegging door KPN?





 

Hi @dv01,

Als ik het goed begrijp, heb je op 1 oktober een opzegging per 30 november doorgegeven en ben je daar vervolgens niet over gebeld en ook is die opzegging nooit daadwerkelijk door gevoerd? Dat is wel een beetje zuur natuurlijk 😕 Als je nu een mail hebt ontvangen met als onderwerp: ‘Bevestiging opzegging abonnement’, dan gaat het nu goed met je opzegging. Is die opzegging per direct uitgevoerd en zijn er door die collega al afspraken gemaakt over het terugbetalen van die maand extra kosten? In dat geval zal het verrekend worden met de slotfactuur die je nog van ons gaat ontvangen.

Of wordt er alsnog een opzegtermijn van 1 maand aangehouden en is er verder niet gesproken over een vergoeding? Dan kijk ik graag even met je mee. Zou je daarvoor dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.


Hoi @Maja_

De opzegging is idd nooit doorgevoerd waardoor het abonnement dus automatisch doorloopt.
Ik heb mijn profiel verder ingevuld, mocht er meer nodig zijn dan hoor ik het wel.


 


Bedankt @dv01,

De opzegging staat er nu in per 29-01, 2 maanden later dus dan jouw bedoeling was 😐 Ik zie nog geen ingevoerde vergoeding om dit te compenseren, dus dat zal nog in gang gezet moeten worden. Omdat dit om een hoger bedrag gaat dan ik zelf kan/mag vergoeden, moet ik je vragen om hiervoor via onze telefonische ingang een klacht aan te laten maken. Het is nu wél van belang dat je de factuur die je terug hebt geboekt, alsnog betaalt. Dat klinkt wellicht heel krom, maar door het terugboeken is er een geautomatiseerd proces opgestart en dat kan nadelige gevolgen hebben voor je registratie als ‘wanbetaler’ en ook voor de afhandeling van de klacht. We vergoeden altijd achteraf, ook als er iets mis is gegaan aan onze kant.