Skip to main content
opzegging van het contract

Hallo @Dariusz Krysmann wat wil je opzeggen, een thuisabo of een mobiel abo of beide?

In beide gevallen kun je dat regelen via 0800 0402, afdeling opzeggingen of in een lokale KPN-winkel.

 


Waar kan ik mijn contract vinden; ik wil zien waar de 8.4% eenzijdige prijsverhoging vermeld staat in mijn contract, en anders mijn contract ontbinden! 


je contract ligt op het stapeltje ‘belangrijke documenten, niet weggooien’. Daar staat overigens die 8.4% niet in, maar wel dat kpn elk jaar in oktober de mobile contracten mag aanpassen qua prijs. 


Goed om te weten, laatste keer kpn voor mij


gelukkig doen andere aanbieders geen jaarlijkse verhoging voor mobiel, o ja, toch wel….. ik zou me daar eerst even in verdiepen, als ik jou was. Vodafone gooit er 10% bovenop per 1 okt en t-mobile deed dat afgelopen 1 jan al met 8.6%. 

Dan valt die 8.4 ineens best wel mee ;-)


Het gaat mij om eenzijdige verhoging MIDDEN in het contract. HollandsNieuwe doet dit bijv. niet. Mocht je willen dat ik nog meer reclame voor concurrentie maak op jullie forum, laat het vooral even weten


Lees de reacties op Nu.nl maar eens, dan kan je jezelf wat meer verdiepen. Simpel: 12 Gb, onbeperkt bellen, 500 sms voor 10 euro. 


wat mooi he, dat je al die keuzemogelijkheden hebt. Het zou me verbazen als er een bedrijf bestaat die niet de prijzen verhoogd heeft nav inflatie of de inhoud verkleind (krimpflatie) en dan voor hetzelfde bedrag.

die 12GB is trouwens 14 GB, en kijk verder ook even wat je niet hebt voor dat tientje, 5G bv, lagere snelheden. En als je dat niet op je telefoon hebt of kunt, is dat natuurlijk prima te doen. 

veel succes!

ps. Simpel kan ook jaarlijks indexeren, maar dat had je vast al gelezen in de voorwaarden ;-)

ps2, Simpel heeft in jan 2023 een prijsverhoging van 8.6% doorgevoerd, ook discussie over op hun forum 


Het gaat mij om eenzijdige verhoging MIDDEN in het contract. HollandsNieuwe doet dit bijv. niet. Mocht je willen dat ik nog meer reclame voor concurrentie maak op jullie forum, laat het vooral even weten

https://www.hollandsnieuwe.nl/indexatie
 

Ze hebben de inflatiecorrectie van 2023 nog niet bekend gemaakt, maar die zal komen hoor. Vorig jaar deden ze 2,7% waar KPN vorig jaar ook 2,7% verhoogde. Alle bedrijven zoals Ahold, Jumbo, Odido, VodafoneZiggo of streamingsdiensten als Spotify en Viaplay voeren gewoon inflatiecorrectie’s door. Anders krijgen ze toch echt problemen met vaste lasten.

 


https://www.deaandeelhouder.nl/nieuws/2023/01/31/kpn-geeft-nieuwe-outlook-voor-2023-af/#:~:text=De%20aangepaste%20omzet%20steeg%20met,winstdaling%20tot%20131%20miljoen%20euro

190 miljoen euro winstverwachting, 21% hoger dan een jaar geleden. Dus over kostendekking hoef je niet te spreken

Daarnaast, 10% van 10 euro is nog altijd een stuk minder dan 8.4% van 19 euro (1 euro tov 2.50euro). 

Wat ik heb voor dat 10tje, is veel meer dan de 5gig OF sms die ik nu heb; dus idd fijn die keuzemogelijkheid. Ik zou willen dat ik NU van mn contract afkon, ipv april volgend jaar. Het is niet alleen een geld-issue, maar een principe kwestie. Verhoog je bedragen voor NIEUWE contracten, niet de bestaande. Maar dat doe je niet, want is niet aantrekkelijk om aan te bieden om nieuwe klanten te werven. Beter kan je de trouwe, bestaande klanten die verhoging door hun strot duwen, ze kunnen immers hun contract niet kosteloos opzeggen. Nooit meer KPN voor mij, en hopelijk vele met mij gezien de discussies op Nu.nl


Hallo @Ik_Combineer , de inflatiecorrectie is bekend, zie de website en de diverse nieuwsmedia. Maximaal €2,50 per abo.


Hallo @Ik_Combineer , de inflatiecorrectie is bekend, zie de website en de diverse nieuwsmedia. Maximaal €2,50 per abo.

Hij bedoelt van HollandsNieuwe, of andere concurrenten. Maar het komt goed, voor mij nooit meer KPN


, maar een principe kwestie. 

mooi he, die principes. helaas valt daar, net als bij geloofsovertuiging, geen discussie over te voeren op basis van feiten. 

Dus nogmaals: veel succes met je nieuwe abo elders!


Hallo @Ik_Combineer , de inflatiecorrectie is bekend, zie de website en de diverse nieuwsmedia. Maximaal €2,50 per abo.

Ik had het inderdaad over de inflatiecorrectie bij HollandsNieuwe welke nog niet bekend is.