Skip to main content

Beste Communityleden,

Met grote teleurstelling wil ik mijn ervaring delen met KPN, waarbij ik een klacht heb over hun dienstverlening en klantenservice.

Twee jaar geleden, tot eind januari 2024, sloot ik met spijt een abonnement af bij KPN. In december ging ik langs de KPN-winkel om aan te geven dat ik mijn abonnement wilde beëindigen. Echter, bleek later dat deze wijziging niet correct was verwerkt in het systeem van KPN. Ondanks mijn pogingen om dit op te helderen, werd mij verteld dat het mijn verantwoordelijkheid was en dat KPN niets zou ondernemen om het op te lossen.

In eerste instantie adverteerde KPN met kosten van €10 per maand op hun website. Na enkele maanden begon ik echter €17 per maand te betalen, zonder enige duidelijke reden. Ik heb herhaaldelijk aangegeven dat ik nooit een simkaart heb ontvangen of gebruikt, maar KPN leek geen interesse te tonen om mij te helpen bij het oplossen van dit probleem.

Nu dacht ik eindelijk verlost te zijn van deze provider in januari 2024, maar tot mijn verbazing blijven ze mij zonder schaamte factureren, zelfs vandaag en voor de komende maand. De klantenservice vertelde mij dat ik het abonnement voor januari had moeten opzeggen, ondanks dat ik dit al in de winkel had gedaan. Dit is naar mijn mening absoluut absurd en oneerlijk.

Het feit dat ik nu nog steeds te maken heb met deze ongewenste facturering is frustrerend en financieel belastend, vooral omdat ik een student ben. KPN heeft mijn vertrouwen als klant volledig beschaamd. Dit zal mijn eerste en laatste keer zijn dat ik klant ben bij KPN.

Ik hoop dat door het delen van mijn ervaring andere potentiële klanten gewaarschuwd worden voor de praktijken van KPN en dat er wellicht iets gedaan kan worden om dit soort situaties in de toekomst te voorkomen.

Met vriendelijke groet,

Eduard

Wat ontzettend jammer om te lezen dat je niet tevreden bent over KPN, @A.ramaic.

Ik kan me voorstellen dat je er vreemd van op kijkt dat je ineens meer moet betalen dan je oorspronkelijk had verwacht. Heb je de factuur bekeken om te zien waar de kosten precies vandaan komen? Op de tweede pagina van de factuur vind je een specificatie. Hier wordt precies uitgelegd waaruit de factuur is opgebouwd. Had je naast het abonnement misschien ook nog een toestel op krediet afgesloten? Een toestel zit namelijk niet bij de abonnementskosten in en wordt apart in rekening gebracht. Op de factuur staat dit dan als ‘Toestel per maand’. Als je de factuur hebt bekeken en de kosten kloppen volgens jou niet, dan heb je een maand de tijd om dit bij ons te melden. We denken dan graag met je mee.

Ik verbaas me er wel over dat je zegt nooit een simkaart te hebben ontvangen of gebruikt. Als je een abonnement afsluit en je ontvangt geen simkaart, dan is dit natuurlijk een fout. In zo'n geval neem je direct contact met ons op via 0800 0402. We kunnen dan alsnog een nieuwe simkaart sturen zodat je ook daadwerkelijk gebruik kunt maken van jouw abonnement. Dat is wel zo prettig.

Nu begrijp ik dat je na alles het abonnement in december opgezegd zou hebben. Heb je hiervan ook een bevestiging per e-mail gekregen? Wanneer je jouw abonnement telefonisch of in de winkel opzegt, dan krijg je van ons een e-mail met hierin alle informatie omtrent de opzegging van jouw abonnement. Heb je deze na 24 uur nog niet ontvangen? Dan is het abonnement ook niet opgezegd. In dat geval neem je opnieuw contact met ons op via 0800 0402 om het abonnement definitief op te zeggen. Ik ga er voorzichtig vanuit dat dit niet is gebeurd, waardoor het abonnement niet op tijd is opgezegd.

Op dit moment kan ik je alleen aanraden om contact op te nemen via 0800 0402 als je nog steeds wenst jouw abonnement op te zeggen. Voor een opzegging is direct contact nodig, dat kan ik via deze weg niet voor je regelen. Vanaf het moment van opzeggen heb je nog een opzegtermijn van 1 maand. Daarna stopt het abonnement op de datum in de bevestigingsmail van de opzegging. Controleer ook de bevestigingsmail goed! Klopt het niet, direct weer bellen.