Skip to main content

Beste KPN,

Ik probeer het nog een keer in de hoop mijn goede pet van KPN op te mogen houden. 

Al diverse keren signalen gegeven dat het niet goed gaat, maar een plek om mailtjes te laten zien etc is er niet, dus vandaag nog een maal onder jullie aandacht:

 

Eerste mail dd 9/6/2024:
 

 

Tweede mail dd 15/7/2024 (na 4 telefoontjes en 3 mailtjes)

 

 

Gisteren zegt jullie medewerker me nog dat IK het niet snap.
En oprecht snap ik het nogsteeds niet. Na heel veel effort vanuit mijn kant ‘mag’  ik eindelijk opzeggen, maar waarom niet vanaf 9 juli zoals in jullie eerste mail en betaal ik straks blijkbaar nog 10 dagen internet op een adres waar ik niet meer woon?

Vriendelijke groet,

 

Mariska 

Hi @Mariska1980, ik denk graag mee. 

Zo te zien heb je alles juist gedaan, zou ik dit voor je na mogen kijken? Ik heb je een privébericht gestuurd. 

 


Helaas (nog?) geen passende oplossing... Internet kon ik gewoon nog betalen voor de nieuwe maand.

Nog geen eindafrekening maar wel een mail dat de kosten voor mn mobiele abonnement omhoog gaan wegens geen internet op adres (echter is er gewoon internet van kpn op mn nieuwe adres 🤷)

 

Kom op kpn... Kan mn vertrouwen nog hersteld worden of zijn wij volgend jaar juni de nieuwe klanten van Vodafone?


Hi Mariska, 
Alles is gelukkig goed gegaan, de opzegging is verwerkt per 19 juli, Omdat de reguliere factuur op 17 juli is aangemaakt heb je die factuur al gekregen. Je ontvangt echter nog een slotfactuur met een correctie met terugwerkende kracht vanaf 19 juli. 


En mn opzegging welke ik jullie doorgestuurd heb ik verwerkt op 9 juni en zou 9 juli ingaan

19 juli blijft in mijn ogen "niet goed" maar lijkt bij jullie niet door te komen.

Erg jammer.


Bij een schriftelijke opzegging kan het langer zijn. Die verwerking gaat trager. Vanaf het moment dat de afdeling je heeft gebeld en je mondelinge bevestiging heeft gaat de opzegtermijn pas in.

Bij een telefonische opzegging is er al direct contact met je. De opzegtermijn gaat vanaf dat moment direct lopen. 

Er was in het verleden te veel fraude en boze exen. Er moet nu altijd een mondelinge bevestiging zijn.


En mn opzegging welke ik jullie doorgestuurd heb ik verwerkt op 9 juni en zou 9 juli ingaan

19 juli blijft in mijn ogen "niet goed" maar lijkt bij jullie niet door te komen.

Erg jammer.

In de eerste mail stond een gewenste opzegging per 9 juli 2024. 
 

Maar in de praktijk wordt zo’n gewenste opzeggingsdatum nooit gehaald omdat er wordt beëindigd per de datum van een telefonisch contact. (Of een paar weken later als telefonisch contact niet lukt.) 

Daarom is het altijd beter om zelf het initiatief te nemen door zelf telefonisch op te zeggen via 0800-0402.

Daar mag men wat van vinden, maar zo gaat het in de praktijk bij KPN.


In de eerste mail stond een gewenste opzegging per 9 juli 2024. 
 

Maar in de praktijk wordt zo’n gewenste opzeggingsdatum nooit gehaald omdat er wordt beëindigd per de datum van een telefonisch contact. (Of een paar weken later als telefonisch contact niet lukt.) 

Niet de praktijk van KPN maar de wet bepaald, en dat is maximaal 1 maand

https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-televisie/abonnementen/wanneer-abonnement-opzeggen

Dan kunt u het abonnement kosteloos opzeggen wanneer u wilt. U hebt een opzegtermijn van maximaal 1 maand. Die maand gaat meteen in op de dag dat u uw abonnement opzegt.

Dwz, als KPN te laat met verwerken van opzeggen en te laat deed, kreeg de abonnee gratis dienst van KPN in de tijd over 1 maand.

 

Daarom is het altijd beter om zelf het initiatief te nemen door zelf telefonisch op te zeggen via 0800-0402.

Daar mag men wat van vinden, maar zo gaat het in de praktijk bij KPN.

Dat is weer tegen de wet

https://www.acm.nl/nl/publicaties/acm-online-afgesloten-abonnement-moet-je-online-kunnen-opzeggen

Regels voor online abonnement

Bedrijven die online abonnementen aanbieden aan consumenten moeten ervoor zorgen dat consumenten deze abonnementen net zo makkelijk online kunnen opzeggen. Bedrijven moeten consumenten vooraf en tijdens de overeenkomst duidelijk informeren hoe zij het abonnement kunnen beëindigen. Dit betekent concreet:

  • Deze informatie moet bij elkaar staan en goed vindbaar zijn op een logische plaats op de website;
  • Bedrijven mogen geen drempels opwerpen om online op te zeggen, zoals het sturen op telefonisch opzeggen of de consument meerdere malen laten doorklikken om online te kunnen opzeggen;.
  • Bedrijven moeten een online opzegging schriftelijk of per e-mail bevestigen aan de consument en melden per wanneer het abonnement wordt stopgezet.

Als KPN me bv. dit wil doen en de abo langer dan 1 maand laten lopen en abonnementskosten berekenen, zal ik vragen de teveel geboekte bedrag terug te storten, als KPN het niet in redelijke termijn wil doen, ga ik KPN voor de rechter slepen omdat ik weet dat KPN tegen de wetten handelt.

@Mariska1980


Eens @TDN ,

Maar ik zie hier op het forum regelmatig dat het in de praktijk zo niet gaat. Zo ook weer in dit topic. 


Eens @TDN ,

Maar ik zie hier op het forum regelmatig dat het in de praktijk zo niet gaat. Zo ook weer in dit topic. 

Omdat vele niet weten dat KPN onwettig handelt, overigens kan man ook bij ACM melden over dit praktijk en ACM gaat optreden daartegen. Maar dat moet een betroffene zoals @Mariska1980  doen.


KPN bevestigt zelf in de eerste mail per 9 juli te beëindigen dus in theorie heb ik 10 dagen teveel betaald aan internet 

Diverse goed bedoelde signalen worden niet opgevangen en nu lijkt het of het probleem bij mij ligt. De eerste bevestingsmail van kpn snappen ze mijn inziens zelf niet.

Ik vind het te ver gaan om ze voor de rechter te slepen, ik heb KPN zelf de oplossing geboden om me heen nabetaling te sturen, echter wordt die handreiking niet gepakt.

Situatie nu is dat ik in overweging heb naar de concurrent te stappen op mijn nieuwe adres met mijn vriend voor zowel internet thuis als mobiel voor ons beiden. Niet mooi, maar kpn is nu echt even aan zet om hun klantvriendelijk te tonen.


Ik heb dit helemaal verkeerd gelezen. Je hebt gelijk, die 10 dagen ga ik ook nog voor je verwerken. Het gaat dan om afgerond € 18,-. Dit heb ik bij deze verwerkt. Excuus voor de verwarring. 


Kijk! Nu weet je me te verrassen Alex, die had ik niet meer verwacht!

 

Dank je wel! Zie de eindafrekening graag tegemoet.


Soms zit je verkeerd, dan moet je dat ook toegeven. Het komt in ieder geval goed. 


Hmm... Kwam dus niet goed.

 

Eindfactuur vanaf 19 juli en dus niet de 10 zoals jullie na weken uiteindelijk zelf toegeven. 

 

Zo jammer KPN, waarom toch.....?

Hiermee toch echt vanaf volgend jaar 2 klanten kwijt 


@Mariska1980 Kan nog zijn dat op maak datum vlakbij het bericht van de moderator zat en dan zal het met een correctie factuur goed komen.

Sommige  processen zijn computer technisch en die lopen gewoon en dan is een wijziging enkele dagen ervoor niet mogelijk.

 

 


Hi @Mariska1980, dit is mindering gebracht op de factuur van je mobiele telefoon omdat dat het snelste was. Dit is verwerkt op de factuur van 19 augustus, gisteren. Als je de factuur opent en naar beneden scrolt zie je het bedrag en de toelichting. 


Reageer