Skip to main content

Beste KPN,

I.v.m. hoge abonnementskosten van mijn SIM Only abonnement ben ik overgestapt naar een andere provider met nummerbehoud. Per mail ontvang ik bericht dat ik een afkoopsom moet betalen i.v.m. beĆ«indigen van mijn contract binnen de looptijd van het contract. Dit is vreemd, want de einddatum van mijn contract is 29-12-2021; 2 jaar geleden dus. Hierover heb ik telefonisch contact met jullie opgenomen en na het spreken van 3 medewerkers en een uur telefoneren blijkt dat het gaat om de kosten voor het nummerbehoud, dit blijktĀ een opzegtermijn van 30 dagen te hebben en als je binnen die 30 dagen wil overstappen brengt dit kosten met zich mee. Dit was mij niet bekend en het is geregeld door mijn nieuweĀ provider.
Ik ben benieuwd naar de onderbouwing waarom er een 30 dagen opzegtermijn zit op overstappen met nummerbehoud en er kosten verbonden zijn aan het eerder opbreken hiervan. Ik ben jarenlang klant bij jullie geweest, de abonnementskosten zijn ineens flink omhoog gegaan en nu moet ik nĆ³g meer betalen terwijl ik bij jullie weg wil. Dit gegeven, de niet correcte email en een uur lang moeten bellen en 3 medewerkers moeten spreken voor de daadwerkelijke reden vind ik allesbehalve klantvriendelijk. Ik zou het fijn vinden als de kosten niet in rekening worden gebracht.

Met vriendelijke groet,

Anniek

Ā 

Na afloop van de vaste contractperiode kan je het abonnement opzeggen met een opzegtermijn van Ć©Ć©n maand. Dat geldt ook bij overstappen met nummerbehoud, alleen zegt de nieuwe provider dan op uit jouw naam. Normaal volgt daaruit de eerst mogelijke overstapdatum en zijn er geen kosten. Kennelijk is er bij jou opgezegd per direct en dan zal KPN wel een afkoopsom in rekening brengen.

bron:Ā Algemene voorwaarden KPN Mobiel abonnementen | KPN

13.1 Opzeggen bij of na de minimumduur van uw abonnement
U kunt aan het einde van de minimumduur van de overeenkomst uw abonnement opzeggen. U moet daarbij rekening houden met de opzegtermijn. Die is bij een abonnement 1 maand.

13.4 Overstappen naar een andere aanbieder
Als u overstapt of uw overeenkomst beƫindigt tijdens de minimumduur van uw overeenkomst kunnen we de abonnementskosten over de resterende looptijd van uw overeenkomst in rekening brengen.