Skip to main content

Ik heb op 25-9 dit jaar mijn ‘Alles in 1 pakket’ opgezegd bij KPN met de inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Puur vanwege de kosten, KPN heeft altijd keurig en voor de volle 100% gewerkt!

 

Ik weet dus dat mijn contract dan per 25-10 a 26-10 zal beëindigen.

Ben overigens al langer dan een jaar bij KPN, dus heb geen ruimere opzegtermijn.

 

Nu wil KPN mij perse bellen in deze opzegtermijn van een maand, iets waar ik niet (en denk niemand) op zit te wachten. Weer 1 of ander verkooppraatje om te blijven, korting etc, dus heb niet opgenomen.

 

Op 26-10 krijg ik keurig mailbericht van KPN dat mijn aansluiting is overgenomen door een andere aanbieder deze dag. Nu denk je 'mooi’, alles loopt zoals verwacht en ik ben overgestapt en heb geen dubbele kosten. Precies hetgeen wat iedereen probeert te voorkomen.

 

Nu gaat KPN de opzegtermijn van 1 maand pas rekenen vanaf het moment dat de nieuwe aanbieder actief is op mijn adres. Oftewel, ik mag toch nog even 1 maand extra betalen?! Waar gaat dit over?

 

Met wie doen jullie zaken? Met mij of met mijn nieuwe aanbieder?

IK zeg op per 25-9 dus sluit mij dan ook af per 25-10, te weten de opzegtermijn!

 

Nu krijg ik nog een factuur over 8-11 tm 7-12 ? Jullie kunnen echter al verrekenen met de vorige factuur waarop ik al teveel betaald heb. Heb de machtiging om af te schrijven overigens ingetrokken en krijg nu dus het bericht om nog even te betalen.

 

Nergens op de site kan ik vinden waar ik jullie kan mailen vandaar op het forum. Heb echt geen zin om een welles nietes spelletje met iemand van de klantenservice aan de telefoon te hebben.

 

Hoop dat jullie mij gaan helpen en mij inmiddels een keer gaan afsluiten. En een doos toe sturen voor de goederen die ik terug kan sturen.

 

Wie weet zal ik in de toekomst gewoon weer van KPN gebruik gaan maken, ben altijd zeer tevreden geweest. En stap nu op met het gevoel alsof ik nog even wordt opgelicht.

 

Ik vind jullie manier van opzeggen echt niet van deze tijd en hoop dat jullie dit beleid gaan aanpassen. Hier zit niemand, en neem aan jullie ook niet, op te wachten.

 

Zie uw bericht en een positieve afwikkeling graag tegemoet.

 

Vrgr,

Danny

 

 

Dag @Danny-83 je hebt gedoe zie ik. Nooit leuk. Het facturen stopt op het moment dat het abonnement ook echt stopt. Het kan dus voorkomen dat die datum en het maken van de factuur elkaar hebben gekruist. Volgens de voorwaarden heeft kpn twee maanden de tijd om de slotnota te maken.  Je bent hier mee akkoord gegaan.  Maw de volgende factuur is de slotnota.  Eventueel kosten door niet te betalen zijn dan ook terecht als je niet beraald. 


Beste Joep, bedankt voor je reactie.

Ik gun KPN met alle liefde 2 maanden om hun administratie op orde te krijgen.
Iets wat ik overigens wel vreemd vind, aangezien een opzegging direct in verbinding met afdeling facturatie hoort te staan. Neem aan dat ze niet meer werken in MS DOS.


Waar ze ook mee werken, dit moet niet mijn probleem zijn, en ga daar logischerwijs ook niet voor (vooruit) betalen.

Ik ben geen bank die liggende gelden heeft en die geld vooruit schiet en hier rente over krijgt.
Dus zou niet weten waarom het de normaalste zaak is dat ik toch even een maandje extra betaal a E 80,- en hier dan nog eens 2 maanden op moet wachten om te kijken of ik het wel terug krijg.

Tegenwoordig moet elke consument maar even de kleine lettertjes en de addertjes onder het gras lezen.
De tijd dat ik nu op dit forum zit en mijn verhaal duidelijk probeer te maken had ik ook lekker 1,5 kunnen sporten. Wie gaat mij deze tijd (in geld) teruggeven?!

 

Het feit dat ik de onterechte factuur niet betaal, scheelt KPN weer 1 maand onterecht verrekenen.

 


Tsja je weet dan nu in ieder geval waar straks de extra kosten vandaan komen. 


Hi @Danny-83 en welkom op het forum! Als je buiten je contract bent dan heb je inderdaad een maand opzegtermijn. Ik begrijp dat je online je opzegging hebt doorgegeven, daarbij staat op onze website het volgende: 

Je kunt ook online of per brief opzeggen. Maar dan duurt de verwerking van je opzegging langer: maximaal 4 weken. We bellen je altijd om de opzegging sneller te verwerken. Als we je niet in 1 keer bereiken, dan proberen we het nog 8 keer.

Begrijpelijk als je liever geen telefonisch contact op wilt nemen, maar dan duurt de verwerking van de opzegging dus langer. Als het eenmaal wel verwerkt is dan ontvang je een e-mail met daarin de datum per wanneer we het abonnement opzeggen. Die is leidend, tenzij je gebruikmaakt van de overstapservice van de provider waar je naartoe gaat. Dan stopt het abonnement eerder. 

Wat de factuur betreft, ik raad je wel aan om deze te betalen. Dit is een geautomatiseerd proces. Eventuele teveel betaalde kosten ontvang je op de volgende factuur weer terug. Als de factuur in de tussentijd niet betaald wordt dan kunnen er extra kosten bij komen kijken, en dat is zonde van het geld. Hopelijk geeft dit wat duidelijkheid. Zo niet, laat het gerust weten! 


Beste Sanne, ik geef op 25-9 online aan jullie door dat ik mijn abonnement wil beëindigen met de inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Na deze actie heb ik ook op 25-9 een nieuwe provider aangeschreven dat ik per 25-10 wens dat het contract met hun in gaat. Op die site kreeg ik inderdaad de vraag of ik van de overstapservice gebruik wil maken. Hierop heb ik NEE gezegd, want….. ik heb al online aan jullie doorgegeven dat ik wil beëindigen. Hou niet van dubbel werk, heb het immers zelf al doorgegeven.

Waarom moet KPN mij dan bellen om het nog sneller te kunnen verwerken?! Je belt mij omdat er binnen KPN gezien is dat ik wil beëindigen, dan kan je die energie ook gebruiken om gewoon te doen wat ik op dat moment van jullie vraag.

 

Nu raadt je mij als een soort dreiging aan om mijn laatste factuur toch te betalen. Dit is een factuur over een periode waarin ik allang afgesloten zou moeten zijn door jullie, dus waarom willen jullie dat zo graag incasseren?! Ik weet het wel… zodat jullie je kunnen beroepen op de kleine lettertjes die nergens over gaan.

Elk logisch nadenkend persoon weet dat ik gelijk heb, ook jij. Niemand wil dubbele kosten en zeker deze tijden niet. Als ik jullie aparte manier van denken en handelen logisch had gevonden, dan had ik mijn nieuwe contract in laten gaan op 26-11, te weten de opzegdatum die jullie graag willen hanteren. Zo kan ik ook groots als bedrijf worden als ik iedereen die weg wil nog even een maandje extra kosten a E 80,- aftroggel.

 

Het enige wat ik van jullie vraag is om mijn eindfactuur op te stellen met einddatum 25-10 en te compenseren wat te compenseren valt.

 

Ik vind het overigens erg discriminerend dat een doof iemand dus altijd benadeeld wordt in jullie ogen als deze dezelfde juiste denkwijze als ik heb. Hoezo moet je iemand bellen voor een opzegging?! Hoe ga je dat regelen met iemand die je niet te woord kan staan.

 

Hoop dat jullie nu overgaan tot actie, anders zal ik mijn verhaal is voorstellen bij het programma Boos, want weet zeker dat jullie beleid heel wat mensen op dubbele kosten heeft gejaagd. En dit door de grootste speler op de markt. Zeer slecht!

 

Vrgr,

Danny de Vries

 


Ik heb alles nog eens doorgenomen, en als het goed is heb je een bevestiging van je opzegging ontvangen waar het volgende in staat:

Gezien daar letterlijk staat dat we het opzeggen per de wensdatum die je hebt doorgegeven is die 4 weken inderdaad niet van toepassing, excuses voor het eerdere bericht. Geen dubbele kosten dus. 🙂 Hier is het duidelijk niet gelopen zoals het hoort.

Zou je je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik de compensatie invoeren, en mits die op tijd is voor de slotfactuur krijg je daarop dan alle teveel betaalde kosten weer terug. Het advies over de eerdere nog niet betaalde factuur blijft wel staan. Het is geen dreigement, het systeem is geautomatiseerd en wanneer de betaaldatum niet gehaald wordt kunnen er extra kosten komen. Dat is eerder al uitgelegd, dus ik zal er niet verder op ingaan, maar ik benoem dit puur om om extra kosten te voorkomen. 


Hoi Sanne, dank voor je bericht.


Mijn profiel is inmiddels bijgewerkt.

Ben blij te horen dat je mijn situatie snapt en dat dit voor velen een hoop irritatie en frustratie oplevert.
Dit moeten jullie intern echt beter inrichten en duidelijker naar de klant informeren.

 

Omdat ik er nu op vertrouw dat jullie de juiste kosten gaan doorberekenen en de slotfactuur gaan opmaken zal ik de laatste nog niet betaalde factuur over de periode 8-11 tm 7-12 alsnog betalen.
Weet dat dit nog steeds tegen mijn principes in gaat.


Jullie hebben namelijk geen recht op dit geld aangezien ik geen klant had moeten zijn over deze periode.
Het feit dat jullie incassosysteem daar faalt en dit mij dan extra kosten zou gaan opleveren klopt natuurlijk van geen kanten. Dit is over en weer pompen van geld wat totaal niet nodig zou moeten zijn.

Ik ga ervan uit dat ik binnen 3 dagen het geld van mijn laatst onterecht betaalde factuur over de periode 8-11 tm 7-12 en de compensatie van de periode 25-10 tm 7-11 ook weer op mijn rekening heb staan.

Zou tevens fijn zijn dat er ook een compensatie/ attentie onze kant op komt aangezien dit alles mij zo'n 4u van mijn tijd gekost heeft om dit kenbaar te maken bij jullie.

Hoop nogmaals dat jullie hier echt mee aan de slag gaan, want de kwaliteit en stabiliteit van jullie diensten verder zijn gewoon perfect! Dit zouden jullie niet nodig moeten hebben.

Alvast vriendelijk bedankt voor het oppakken Sanne.


Bedankt! Ik heb de vergoeding ingediend. Het komt neer op een volledige maand aan abonnementskosten, dus een correctie van je volledige abonnementskosten (€78,99). Meer dan dit mag ik er helaas niet van maken. Ik zou op tijd moeten zijn voor de slotfactuur, maar mocht dat niet het geval zijn, trek hier gerust weer aan de bel! Er staat hier nu zwart op wit dat je het terugkrijgt, dus dat moet hoe dan ook gewoon gebeuren. Ik zal je feedback wat betreft de facturatie ook doorgeven, en heb ook aan website ontwikkelaars doorgegeven dat de communicatie wat betreft het online opzeggen duidelijker moet. Je geeft immers niet voor niets een wensdatum door, en wanneer die netjes een maand in de toekomst ligt moet het dan gewoon goedkomen.

Je slotfactuur zal rond 8 december verschijnen, daar je eerder ook altijd je factuur rond de 8e van de maand ontving. Fijn dat de kwaliteit en stabiliteit altijd goed zijn geweest, en excuses dat dit zo stroef ging. 🙂 Mocht je in de toekomst nog eens een terugkomst naar ons overwegen, of vragen hebben over KPN gerelateerde dingen, dan kun je hier altijd weer een topic aanmaken! We helpen je graag. 


Hoi Sanne,

Zoals ik al had verwacht heb ik nu een eindfactuur gehad die niet klopt.
Ik krijg een restitutie over de periode 25-11 t/m 7-12.
Ik hoor ook nog een restitutie te krijgen over de periode 25-10 t/m 24-11 van E 78,99 zoals je aangaf in je laatste bericht.

Wil jij dit aub bekijken en in werking stellen.
Alvast vriendelijk bedankt, een goed weekend en zie je reactie graag tegemoet.

Vrgr,
Danny


Goed dat je aan de bel trekt! He wat zuur dat het niet op de factuur is meegenomen. Dan was ik toch net te laat. 😥 Ik heb alles gedubbelcheckt, en de vergoeding staat er nog netjes in, dus dan komt het op een losse factuur in januari. Sorry dat dit een heel stuk later is dan ik eerder aangaf. Ik dacht ruim de factuurdatum voor te zijn, maar had het mis. 

Mocht er in januari toch nog iets niet kloppen, reageer hier dan gerust weer. 


Voor mij gaat het ‘maar’ om 5 dagen dat ze naast de juiste opzegdatum zitten. Mail gekregen met de juiste datum (direct als antwoord op de opzegging), brief met opzegdatum is 5 dagen later dan de bevestigingsmail. Bellen duurt minimaal een uur. Zijn overgestapt op Delta aangezien de aansluiting dan gratis is. Waren van plan om na een jaar weer terug naar kpn te gaan. Denk dat we dat niet meer gaan doen. 


@Sander123454321 je kan natuurlijk ook gewoon even wachten op een moderater die je gaat helpen.  Het dreigement is een beetje zinloos omdat kpn niet levert over het netwerk van Delta😉.