Skip to main content

Wij hebben blijkbaar een niet meer bestaand abbonement bij KPN.

Voordat ik bij KPN zat hadden wij een abbonement bij “Ons Brabantnet”, totdat deze medio 2018 werd overgenomen door KPN.

Hierin hadden we dus geen keuze en werden we met de tarieven van KPN opgezadeld. 

Wat wij nu hebben en wat we er voor betalen en de huidige tarieven:

  • KPN Internet 100 Mbit/s: Huidig tarief €42,50 p/m
  • KPN TV+ met tv-zenders: Huidig tarief €12,50 p/m

Dit is samen € 55,00 p/m en geloof het of niet maar wij betalen hiervoor € 68,55 p/m.

Dit is een verschil van €13,55 p/m.

Daarbij komt ook nog dat wij het pluspakket hebben waarvoor wij € 9,99 p/m betalen terwijl het tarief hiervoor €6,99 is. 

En dit allemaal omdat ik destijds geen keuze had en sindsdien met een niet meer bestaan abbonement zit opgescheept.

Nu wil KPN mij wel een nieuw abbonement aanbieden waarmee ik met 2 ontvangers en het pluspakket na de 6 maanden korting (€120,00) ik uit zou komen op €66,99 p/m 

Klink goed zou je denken, echter we krijgen dan bij dat nieuw abbonement 2 nieuwere type ontvangers en het feit is nu dat wij nu meer dan 2 ontvangers hebben die in combinatie met dit nieuwe abbonement niet meer werken en wij niet niet van plan om voor iedere extra ontvanger die wij nodig hebben €5,00 extra in de maand gaan betalen dan lopen de kosten nog hoger op.

Het enige wat willen willen is een abbonement met onze huidige ontvangers met de huidige tarieven, maar dat is volgens KPN niet mogelijk en dit frusteerd ons enorm, zeker omdat wij destijds waren gedwongen om naar KPN over te stappen.

Wij overwegen nu ook serieus de overstap te maken naar een andere provider die beter is voor haar vaste klanten.

 

Hallo @Peter1719 ,

Je geeft aan dat je nu 68,55 per maand betaalt voor minimaal twee TV-ontvangers en het pluspakket.

In de nieuwe situatie kom je voor twee ontvangers uit op 42,50 + 12,50 + 5,00 + 6,99 = 66,99 per maand.

De oude ontvangers moet je uiteraard dan wel inleveren. Dat is toch niet zo erg? 

Ik zie nog steeds een financieel voordeel. Wat is het probleem?   

(Tip: Heb je ook een mobiel abonnement bij KPN? Dan krijg je het pluspakket gratis. En dan wordt de prijs maar 60 euro per maand.)


Tv+ is de nieuwe propositie met de bijhorende tarieven. In dat prijsmodel zit opgesloten dat de internetprijs omlaag gaat en de kosten voor tv omhoog. Met twee ontvangers was de overstap voor mij kostenneutraal. Extra ontvangers kosten inderdaad extra maar dat is bij iedere provider het geval. Ik vind zelf de prijs/kwaliteitsverhouding bij KPN momenteel kloppen. Je ontvangt bovendien prima hardware tv ontvangers en een mooie korting. Ik denk dat de concurrentie dit niet gaat overtreffen. KPN is geen budget provider en voor de extra kwaliteit en diensten betaal je een faire prijs denk ik. Zonde als je KPN gaat verlaten!


Nu betaal je toch ook voor je extra ontvangers? Hoeveel heb je er nu dan @Peter1719


Hallo @Peter1719 ,

Je geeft aan dat je nu 68,55 per maand betaalt voor minimaal twee TV-ontvangers en het pluspakket.

In de nieuwe situatie kom je voor twee ontvangers uit op 42,50 + 12,50 + 5,00 + 6,99 = 66,99 per maand.

De oude ontvangers moet je uiteraard dan wel inleveren. Dat is toch niet zo erg? 

Ik zie nog steeds een financieel voordeel. Wat is het probleem?   

 

Krijg je meteen het opnemen pakket er gratis bij. Bij de concurrentie betaal je daar altijd extra, vaak 5 euro, voor. KPN is als je minimale diensten afneemt niet de goedkoopste en niet de duurste. Zodra je iets extra wilt dan is KPN heel competitief vind ik, zeker omdat de kwaliteit erg prettig is. 


Hallo Noordzee,

Het probleem is dat ik 2 ontvanger heb direct via KPN en dat ik nog 4 ontvangers heb die ik zelf via Marktplaats heb gekocht, dit waren nog nieuwe ongebruikte ontvangers. en werken daarom ook prima.

Als ik dus buiten de 2 nieuwe ontvangers die ik via KPN krijg er nog 4 bijneem dat komt dat neer op €20 extra p/m waardoor ik dus weer een stuk duurder uit ben dan nu.

Dat is het probleem !

En bij die €68,55 zit het pluspakket nog niet inbegrepen, die krijg ik nog extra gefactureerd.

 

 


Hallo Noordzee,

Het probleem is dat ik 2 ontvanger heb direct via KPN en dat ik nog 4 ontvangers heb die ik zelf via Marktplaats heb gekocht, dit waren nog nieuwe ongebruikte ontvangers. en werken daarom ook prima.

Dat mag helemaal niet. Tv ontvangers zijn en blijven eigendom van KPN. Klanten krijgen ze in bruikleen. Bij het stoppzetten van het abonnement moeten ze terug gestuurd worden. Ze mogen niet verkocht worden.

U maakt zo gebruikt van de TV dienst van KPN zonder er voor te betalen. 

Als ik dus buiten de 2 nieuwe ontvangers die ik via KPN krijg er nog 4 bijneem dat komt dat neer op €20 extra p/m waardoor ik dus weer een stuk duurder uit ben dan nu.

Dat is het probleem !

En bij die €68,55 zit het pluspakket nog niet inbegrepen, die krijg ik nog extra gefactureerd.

 

 

En ondanks dat u dus 4 x tv heeft waarvoor u niet betaald terwijl dat wel zou moeten zegt u dat het toch nog de duur is wat u nu heeft?


Hallo Noordzee,

Het probleem is dat ik 2 ontvanger heb direct via KPN en dat ik nog 4 ontvangers heb die ik zelf via Marktplaats heb gekocht, dit waren nog nieuwe ongebruikte ontvangers. en werken daarom ook prima.

Als ik dus buiten de 2 nieuwe ontvangers die ik via KPN krijg er nog 4 bijneem dat komt dat neer op €20 extra p/m waardoor ik dus weer een stuk duurder uit ben dan nu.

Dat is het probleem !

En bij die €68,55 zit het pluspakket nog niet inbegrepen, die krijg ik nog extra gefactureerd.

 

 

@Peter1719

Dit wordt nu wel een raar verhaal. Jij hebt nu illegale ontvangers in huis waar je niet voor betaalt.

En dan ga je het raar vinden dat een normaal abonnement duurder wordt? 

 

En dan ga je ook nog eens zeggen dat je met jouw abonnement zit opgescheept. 

 

 

Wij overwegen nu ook serieus de overstap te maken naar een andere provider die beter is voor haar vaste klanten.

 

Ik snap niet dat je denkt dat je elders beter- en goedkoper af bent. 

Maar goed, als je niet tevreden bent: Je kunt via 0800-0402 opzeggen. Morgen daarvoor weer open vanaf 8.00. (Zondag gesloten)