Skip to main content

Beste KPN forum,

Mijn ouders hebben een internet + tv abonnement lopen bij KPN al een erg lange tijd. Nu willen ze hun abonnement opzeggen en ik een nieuwe abonnement beginnen bij KPN, met de nieuwe apparatuur en eventuele aanbiedingen die er lopen. Dit omdat ik de lasten van me ouders wil overnemen, en ik toch al de grootste gebruiker ben van het internet/beheerder ervan, leek het me slim om dit onder mij te zetten. Nu had ik gebeld met KPN en kwamen ze met de optie overname, maar dat is dus niet wat ik zocht.

Is er iemand van KPN/iemand met dezelfde ervaring die hier een antwoord op heeft?

Gewoon doen. Opzeggen. Wachten totdat u daadwerkelijk de bevestigingsmail ontvangen heeft. En dan via de website een nieuw abonnement afsluiten. Met uiteraard een ander rekeningnummer.

De kans is aanwezig dat u even zonder internet komt te zitten. Maar daar gaat KPN je denk ik niet bij helpen om dat te voorkomen. 

Hoi @Dennisimo 

Welkom op de community van KPN.

In principe klopt het dat een Contractovername de meest logische weg hierin is, dus dat je dat als optie te horen kreeg aan de telefoon is dus niet raar.

Het beëindigen/opzeggen van het gehele abonnement is ook een optie, maar heeft wel een kanttekening, omdat de kans dan redelijk aanwezig is dat je een korte tijd zonder internet en televisie kan komen te zitten, in de overgang van het oude abonnement naar het nieuwe abonnement.
Dus hier zou je dus echt rekening mee moeten houden.

Want eerst moet de opzegging van het huidige (lopend) abonnement (op naam van je ouders) volledig verwerkt zijn, alvorens jouw eigen abonnement van start kan gaan.
Daarbij heb je ook nog te maken met een opzegtermijn van een maand, en moet het lopend contract op naam van jouw ouders volledig contractvrij zijn.
Dat laatste zal inmiddels allang het geval zijn, maar kun je altijd checken in Mijn KPN.

Dus je hebt twee opties waar je uit kunt kiezen:

• 1 - Contractovername, waarbij het complete abonnement op jouw naam wordt gezet, en jij dus de nieuwe contractant gaat worden.

• 2 - Het huidige abonnement opzeggen, en vervolgens een eigen abonnement afsluiten op je eigen naam, met een kans dat je een korte tijd zonder internet en televisie komt te zitten tijdens de overgang.

De keuze hierin ligt uiteraard bij jouw en je ouders.

@Marlon92 @Michel.uit.Arnhem Bedankt voor jullie antwoorden! Dan kan ik dit overleggen met mijn ouders!

@Marlon92 @Michel.uit.Arnhem Bedankt voor jullie antwoorden! Dan kan ik dit overleggen met mijn ouders!

Kiezen jullie voor optie twee, dan dient de huidige contractant (één van je ouders) zelf contact op te nemen met de klantenservice van KPN, om het huidige abonnement op te zeggen.
Jij kan dat dus niet doen namens je ouders, dit kan alleen de contractant zelf doen.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: Opzeggen en je wordt direct doorverbonden met de afdeling opzeggingen en contractbeheer van KPN.
Een medewerker die je ouders dan aan de telefoon krijgen, kan dan de opzegging in gang zetten.

Telefoonnummers KPN:

• 0800-0402 (Vanaf elke telefoon)
  • 1200 (Vanaf een KPN mobiele aansluiting)

De openingstijden van deze afdeling zijn:

• Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten 

Zelfde adres; zelfde achternaam (neem ik aan).

Ik denk dat dat dan niet gezien wordt als “6 maanden geen contract” op hetzelfde adres waardoor je in aanmerking zou komen voor een welkomstcadeau.

Bij een nieuw contract krijg je ook hele anders werkende tv ontvangers. Ouderen hebben nog wel eens moeite met die omschakeling.

Ik denk dat dat dan niet gezien wordt als “6 maanden geen contract” op hetzelfde adres waardoor je in aanmerking zou komen voor een welkomstcadeau.

Bij een nieuw contract krijg je ook hele anders werkende tv ontvangers. Ouderen hebben nog wel eens moeite met die omschakeling.

Ik ben in principe een nieuwe klant bij KPN, sinds ik geen abonnement heb lopen bij KPN voor tv of internet. Het is in principe hetzelfde idee als iemand die dit adres overneemt maar dan heb ik toevallig dezelfde achternaam. Dus zal toch wel moeten kunnen.

Zelfde achternaam hoeft geen familie te zijn hé? 

Hi @Dennisimo,

Ik zie dat anderen je al hebben gewezen op de mogelijkheden én de risico's, en kan hier zelf alleen maar aan toevoegen dat het volledig opzeggen en opnieuw aanvragen nóóit wordt geadviseerd door KPN, omdat dit inderdaad wel eens problemen op zou kunnen leveren 😉 

Aangezien je het hebt over nieuwe apparatuur en een welkomstaanbod, zou je ook de volgende stappen kunnen hanteren:

• begin met een contractovername. Je neemt daarna als hoofdgebruiker direct al de lasten van je ouders over
  • als de contractovername volledig af is gerond, neem je contact op met de klantenservice voor een wijziging naar ons nieuwe type abonnement, met TV+. Dit levert je dezelfde tv-ontvangers/manier van tv kijken op als je zou krijgen bij afsluiten van een helemaal nieuw abonnement. 
  • als je ouders nu al een wat ouder abonnement hebben, is een nieuwer abonnement waarschijnlijk ook zonder extra korting al voordeliger, en daarnaast is er misschien wel een extra aanbod voor je beschikbaar! Je kunt ook aan je ouders vragen om éérst de wijziging naar een nieuwe abonnement aan te vragen, zodat jullie daar direct de voordelen al voor ontvangen. Dan kan daarna alsnog een contractovername aangevraagd worden 🙂

Reageer