Skip to main content

als je van abonnement verwisseld moet je de resterende maanden ook batelen? Bijvoorbeeld mijn contract loopt af op 4-12 en ik heb mijn nieuwe provider een contract opgesteld op 2-10 

Ja, je zult hoe dan ook moeten betalen tot de einddatum van je/een contract. Daarom heet het ook een contract. En daar zul je aan moeten voldoen. Ook zal een nieuwe provider de resterende abonnementstermijnen niet vergoeden. Houd in ieder geval rekening met de correspondentie die je ontvangt van zowel je huidige als je nieuwe provider. Je bent er zelf verantwoordelijk voor hoe alles verloopt. 


Hallo @Kippie98 

Heb je bij de nieuwe provider een mobiel abonnement afgesloten met nummerbehoud?
Dan neemt die provider contact op met jouw huidige provider om de overstapdatum vast te stellen, rekening houdend met opzegtermijn en resterende looptijd van het contract. Op de einddatum van het lopende contract wordt dat beëindigd en zal het nummer overgenomen worden. Aansluitend begint het abonnement bij de nieuwe provider. In principe heb je dan geen dubbele kosten.


Hallo @Kippie98 

 

Heb je gebruik gemaakt van nummerbehoud?
In dat geval gaat jouw nieuwe abonnement pas op 4 of 5 dec in en begint je nieuwe abonnement bij de andere provider te lopen, je betaald dan niet dubbel want dat sluit dan op elkaar aan.

Als je geen nummerbehoud hebt aangevraagd maar een nieuw contract (met ander telefoonnummer) bij die andere provider hebt afgesloten hou er dan rekening mee dat je je huidige abonnement nog wel moet opzeggen, dat stopt niet aan het eind van je contractdatum maar wordt omgezet naar een maandelijks opzegbaar abonnement. Je hebt sowieso 1 maand opzegtermijn dus dan voor 4 nov opzeggen anders zit je er nog langer aan vast.


Ik wens @Kippie98 veel succes! 


Hi ja ik heb het gedaan met nummer behoud 


Reageer