Skip to main content

Hi KPN,

Aangezien ik niet meer een mail kan sturen naar Klantenservice en beide providers sturen me naar de ander.

Scenario : 
Ben overgestapt naar een andere provider en de nieuwe provider is ingegaan per 25 Oktober 2024.
Hier heb ik netjes van KPN een mail ontvangen:

Maar krijg vandaag nog wel een factuur van KPN Thuis voor 14 November tot en met 13 December.
Waarom?
Omdat KPN een bericht van de nieuwe provider heeft ontvangen dat het pas 25 November ingaat.
Mail KPN :

Nieuwe provider geeft aan dat er toch echt 25 Oktober 2024 staat, en dat het al actief is.

Hoe kan dit worden opgelost?
Aangezien ik nu voor KPN Thuis betaal dat ik niet eens geleverd krijg omdat de diensten stopt per 25-Oktober 2024 maar beëindigd per 24 November 2024? 

Oplossing KPN Klantservice :
Neem contact op met andere provider dat A. Goede datum word doorgegeven of B een vergoeding voor factuur kosten word gegeven.
Oplossing andere provider:
Neem contact op met KPN, aangezien de aansluiting toch echt op 25 Oktober actief is.

Want dien ik uiteindelijk niet alleen te betalen voor diensten dat KPN daadwerkelijk levert? 
Volgens de mail stopt KPN met het leveren van diensten per 25 Oktober 2024?
Gezien deze situatie vind ik het niet redelijk om kosten in rekening te brengen voor de periodes na deze einddatum. (Huidige factuur gaat tot 13 December 2024) 

Hi ​@Kippenbout, als je gebruik maakt van overstapservice, wordt je abonnement beëindigd op het moment dat je nieuwe provider aan ons doorgeeft dat je aangesloten bent.

Daarnaast betaal je de factuur altijd vooruit, dus weet dat je áltijd in eerste instantie te ver vooruit betaalt. Nadat je abonnement gestopt is, ontvang je een slotnota. Daarop worden de teveel betaalde abonnementskosten weer rechtgetrokken en aan je terugbetaald.

Als het toch niet klopt, met de datum waarop je abonnement gestopt wordt, dan raad ik je aan om een terugbelafspraak te maken. Op die manier belt een collega van mij je terug wanneer het jou uit komt. Dan kan worden nagekeken hoe het met de opzegging zit en helpt mijn collega je verder. Via de community hier kunnen we een opzegdatum niet voor je aanpassen, vandaar dit advies.

Reageer