Skip to main content

Een tijdje geleden is mij aan de deur een contract aangeboden door Ziggo, dit leek op dat moment een goede aanbieding dus ik ben hier akkoord mee gegaan.

Later die dag kwam ik erachter dat Ziggo per juni/juli inflatiekosten inrekening zou gaan brengen, hiervan was ik niet op de hoogte gebracht.

Hierdoor heb ik diezelfde dag dit contract bij Ziggo nog opgezegd.

 

Uiteindelijk 1 dag later ben ik overgestapt naar T-Mobile.

 

Alleen doordat ik in principe overgestapt was naar Ziggo is de overstapservice in gang gezet richting Ziggo, maar hier heb ik geen gebruik van gemaakt.

 

Hierdoor is het niet goed verlopen en heb ik dus niet gebruik kunnen maken van de overstapservice, terwijl ik dit had willen doen.

Meermaals met KPN & Ziggo gebeld, beide blijven naar elkaar wijzen, hierdoor heb ik 2 maanden dubbel moeten betalen aangezien ik al over ben op T-Mobile.

Wat kan ik hieraan doen?

Hi @Artt, welkom op het forum. 

Even voor de duidelijkheid zodat ik zeker weet dat ik het begrijp. 

Jij was klant bij KPN. Toen ben jij overgestapt naar Ziggo en later weer overgestapt naar T-Mobile. Van welke providers heb je dubbele kosten gehad? Want als ik dit zo lees kan ik inderdaad weinig betekenen. De overstapservice wordt altijd in gang gezet door de nieuwe provider die jou overneemt, zij zijn hier verantwoordelijk voor. 

Begrijp ik het tot dusver goed? 


Hi,

 

Nog steeds ben ik klant bij KPN, want hopelijk als alles nu wel goed gegaan is over een paar weken niet meer het geval is.

 

Correct, van KPN heb ik de extra kosten gehad.

 

Het lastige is, ik heb met alle 3 providers al meermaals gebeld, maar iedereen wijst hierbij naar elkaar.

 

Conclusie is van Ziggo, KPN stuurt jouw facturen dus je moet het met hun regelen.

 

Daarnaast zou ik terug gebeld worden door KPN wat volgens mij ook niet zal gebeuren, wat nogal slordig is.


Ik ben bang dat je gelijk hebt, de conclusie van Ziggo is niet juist. De aansluiting had door de nieuwe provider opgezegd moeten worden op het moment dat je bij ons wegging, zo werkt de overstapservice. Op het moment dat zij aansluiten horen ze ons op te zeggen, dit wanneer je gebruik hebt gemaakt van de overstapservice. Dit geeft je tijdens het bestelproces door aan de nieuwe provider.Â