Skip to main content

Betreft; klacht maar vooral ergernis van trouwe KPN klant.

Na ongeveer 45 klant jaren bij KPN voor het eerst in mei gebruikgemaakt van 5 euro korting p/mnd na mail aanbieding van KPN. Mijn al 45 klantjaren werden dan ook met 2 jaar verlengd. Bang dat ik na al deze trouwe jaren zou kunnen weggaan?

Nu 6 maanden later zou ik graag gebruikmaken van de KPN+ aanbieding. Smart kijken met mijn smart tv zou makkelijker, overzichtelijker zijn, en nog vele voordelen volgen uw advertentie aanbieding. Een aanbieding die ik in mei niet als alternatief van u gehad heb.

Ik naar de KPN winkel in mijn woonplaats, Duckenburg te Nijmegen. Aangegeven dat deze trouwe KPN klant graag wilde overstappen naar KPN+. Dit is absoluut niet mogelijk! Of ik kan het in mei afgesloten contract afkopen, nog 18 maanden x 100 euro (mijn maandelijks verbruiks bedrag aan KPN)= 1800 EURO. AFKOOP bedrag. Van deze aanbieding géén gebruik gemaakt. Moet dus wachten tot mei 2026 voordat ik van de KPN+ voordelen mag gebruikmaken.

Thuis KPN service tel. nr gebeld.

1. Vergelijkbaar antwoord: kan niet omgezet worden. Toch voor verdere info, alsnog doorverbonden.
  2. Vriendelijke dame die ook bij helpdesk ingezet wordt en aangaf dat KPN+ veel klachten gaf en zij zelf het nu ook zeker niet zou nemen. “goede pr “! Maar ook toen op mijn verzoek,  doorverbonden.                              
  3. Nu met dhr. D. ( klachten afhandelaar?) Zeer begripvol en gaf ook aan, raar dat het niet zou kunnen, want ik bleef toch KPN deelnemer. Hij zou mijn vraag intern door geleiden en terug bellen. Na 7 minuten teruggebeld met als antwoord dat mijn vraag JURIDISCH niet mogelijk is. Contract is contract.

Dus een trouwe klant wordt behandeld als een moeilijke zakelijke relatie.  

Dat ik bij een contract verandering eventueel extra administratieve kosten zou moeten voldoen snap ik natuurlijk en wil ik ook binnen redelijkheid ook zeker voldoen. En ook afzien van mijn 5 euro maandelijkse korting.

Graag zou ik ruim voor mei 2026 graag van KPN+ gebruik maken.

Hallo @Rob Nijmegen het is beleid van KPN dat je pas kunt overstappen naar een TV+ abo als je contractvrij bent, het is helaas niet anders.

Je schrijft dat je onlangs je contract verlengd hebt met korting en loopt weer 2 jaar.

Contracten die met wederzijds goedvinden zijn aangegaan voor een X periode kunnen natuurlijk niet maar zo weer even aangepast worden, dan zou je net zo geen geen contracten meer op hoeven te maken.

Je hebt ongetwijfeld meer contracten met diverse partijen lopen, wat zou je er van vinden, als die partijen maar zo tussentijds de contracten aanpassen, dat is de speregels aanpassen tijdens het spel, zo werkt het dus niet.

Hallo Jan. Dank voor je antwoord. En ook heel helder aangegeven.

Alleen ik zeg mijn abonnement niet op. Vraag wel om een verandering, uitbreiding door KPN+

abonnement. Bij voorkeur met wederzijds goedvinden en bereidt evt administratie kosten te voldoen.

De 18 maanden korting komen dan te vervallen en de extra KPN+ kosten komen er extra bij. Dus geen financiële strop voor KPN 

En je vraag wat ik er van vind als diverse partijen tussentijds mijn contracten willen aanpassen. Zou zeker accoord gaan  indien net als bij mijn KPN vraag, ik er beter van zou worden.

Zo zou het kunnen werken.

gr Rob

Hallo @Rob Nijmegen , zo werkt het niet bij KPN, jammer voor jou.

Hartelijke groeten van een geboren Nijmegenaar.

Dus geen financiële strop voor KPN 

Misschien wel. Misschien is het nieuwe TV+ abonnement wel goedkoper dan je huidige oude abonnement met korting. Dat was bij mij ook zo. En dan moet KPN nog nieuwe apparatuur opsturen ook. Wat ook niet gratis is. Het is voor KPN goedkoper als je die oude ontvangers nog een poosje blijft gebruiken.

Dus geen financiële strop voor KPN 

Misschien wel. Misschien is het nieuwe TV+ abonnement wel goedkoper dan je huidige oude abonnement met korting. Dat was bij mij ook zo. En dan moet KPN nog nieuwe apparatuur opsturen ook. Wat ook niet gratis is. Het is voor KPN goedkoper als je die oude ontvangers nog een poosje blijft gebruiken.

Je slaat de spijker op de kop. 

Het nieuwere KPN TV+ is zeker goedkoper dan de oude abonnementen. Veel klanten raken verblind door die (geringe) tijdelijke korting en realiseren zich niet dat ze de grootste besparing op hun abonnement zo mislopen. En wat misschien net zo belangrijk is: Ze missen de modernste apparatuur die meer ondersteunt dan sommige oudere ontvangers.    

Dat blijkt nu steeds vaker met klanten die via hun ontvanger bv naar de Ziggo Go App zouden willen kijken. 

Dank aan een ieder die reageert.

Heb even naar de kosten gekeken.

NU betaal ik  79,10 euro per maand

KPN +  zou volgens mij 74,49 gaan kosten + 150 euro modem kosten in bruikleen.

Dus in mijn geval nog 18 maanden oude contract a 4,61 per mnd = 82,98 extra verdienste voor KPN. plus de modem kosten.  Dus boekhoudkundig zou het max gaan om 232,98 euro.

Dus ipv 1800 euro zoals in mijn eerste bericht wordt aangegeven is KPN verlies 232,98!!!

Daarom kan ik géén gebruik maken van alle voordelen van KPN+ TOT MEI 2024

Klantgerichtheid is blijkbaar lastig aan te geven.  Starheid ipv scheppen van inhoudelijke duidelijkheid delen met de klant en samen tot een oplossing komen anders dan; HET KAN NIET.

Jammer, hoop ook op een inhoudelijke reactie van KPN. Kan helaas geen klachtenadres van KPN vinden.

gr Rob

U heeft het over modemkosten. Maar waar vindt u dat? Die zijn er niet. Ik begrijp uw verontwaardiging niet.  U gaat een contract aan voor de zekerheid van een bepaalde prijs en product. Daar zit altijd een risico aan. Wat zou u zeggen als kpn u een brief stuurt met de mededeling u € 4,50 per maand meer moet gaan betalen. Dan gaat u roepen dat u een contract heeft. 

En die brief kont ook een keer volgend jaar i.v.m. de inflatie verhoging en het jaar daarop ook weer, hoort allemaal bij het contract.

Klagen is zinloos, geeft je 100% ergernis en 0% resultaat @Rob Nijmegen 

Een moderator gaat binnen enkele dagen reageren en bevestigt onze reacties alleen maar.

Succes.

Hi @Rob Nijmegen en welkom bij de KPN Community! Wauw, je bent al langer klant dan ik op deze aarde besta. Wat super dat je al zo lang bij ons bent! 😄

Wat jammer dat TV+ niet aangeboden is. Zoals al gezegd is inderdaad, het contract aanpassen naar TV+ is niet mogelijk. Ik kan dit helaas ook niet doen, maar wat ik wel kan doen is meedenken. 

Allereerst ben ik benieuwd waarom je interesse hebt in TV+. Heeft die bepaalde functies die je nu mist bijvoorbeeld? Je noemt een Smart TV, maar ook met je huidige ontvanger zou je onze Smart TV app kunnen gebruiken (mits je Smart TV geschikt is). 
Is dat misschien een goede oplossing voor je? 

Ik weet niet waar je verder op kijkt in huis, maar we hebben ook een nieuwe TV+ app voor op je smartphone/tablet, of om deze te casten naar een Chromecast of Smart TV bijvoorbeeld. 
Heb je die ook al eens geprobeerd? 

Ik hoor het graag! Misschien kunnen we zo toch nieuwe dingen ontdekken die je diensten wat fijner in gebruik maken, tot je over kunt naar TV+. 🙂

Reageer