Skip to main content

Ik heb vanuit Ziggo vernomen dat mijn pakket met overstapservice wordt overgenomen door KPN. Echter weet ik van niks en de KPN klantenservice ook niet. Kan ik op mijn emailadres bevestigd krijgen dat KPN mijn contract niet overneemt, zodat ik dit aan Ziggo kan verstrekken?

U moet hiervoor echt bij Ziggo zijn. Daar is vrijwel zeker iets verkeerd gegaan en zoniet dan moeten zij dit voor u oplossen.


Ziggo geeft aan dat ik al overgenomen ben en dus KPN klant, dan mogen zij het niet meer terugdraaien. Van het kastje naar de muur verhaal, vandaar mijn verzoek om schriftelijke bevestiging dat ik geen KPN klant ben.


Maar uw Ziggo verbinding werkt nog wel?


@AswinS Heel vreemd, ben je echt bewust en op eigen initiatief overgestapt of ben je mogelijk onbedoeld in een verkooppraatje gestapt? Ik vind dit hééél  vreemd.


Ik ben niet overgestapt en wil dat het ongedaan gemaakt wordt. Ik ben niet in contact geweest met een verkoper op wat voor manier dan ook: in persoon, schriftelijk of digitaal. Ook geen winkel of website bezocht.

Kreeg alleen ineens de melding dat maandag de KPN overstap service is afgerond en ik op 28 juni wordt afgesloten van ziggo.


@AswinS Hier moet dat toch een KPN moderator iets aan doen, dit is te gek voor woorden. Is je forumprofiel helemaal ingevuld? Zo niet doe dat dan nu direct, anders kan een KPN moderator jou van hieruit niet helpen.


Ik heb alles aan personalia ingevuld zodat ik herkenbaar ben en er contact opgenomen kan worden. Heb geen klantgegevens van KPN zoals een klantnummer want anders dan de mail van ziggo heb ik niks.

En die geeft alleen maar aan dat de KPN overstapservice is afgerond en dat ik de 28ste over ga.


Hi @AswinS, welkom hier. 

Wat gek dit. Op basis van je ingevulde gegevens kan ik niet zien dat wij iets overnemen. 

Voor de zekerheid, gaat het misschien om een zakelijke aansluiting? 


Nee dit is geen zakelijke aansluiting. KPN telefonische klantenservice kon ook geen overname vinden, ik zou daarom graag schriftelijke bevestiging willen dat er geen overstapservice voor mij in gang is gezet.

Deze kan ik dan bij Ziggo gebruiken voor verdere opheldering.


Ik denk dat je geen schriftelijke bevestiging krijgt. Het is heel raar om iets te bevestigen wat niet gaat gebeuren 😄


Niet echt? Want ik vraag niet om bevestiging dat iets niet gaat gebeuren, ik vraag bevestiging dat het niet aan het gebeuren is.

Want ja KPN kan niet in de toekomst kijken en dat hoeft ook niet, wil alleen schriftelijke bevestiging dat zij ook niks van deze overstap afweten.


Wat bereikt u met zo'n schriftelijke bevestiging? Op welke manier gaat dat helpen?

Sowieso zou Ziggo u pas afsluiten als een eventuele KPN verbinding werkt. Aangezien dat op uw adres niet gaat gebeuren denk ik niet dat u ergens bang voor hoeft te zijn.


@AswinS , denk dat @Nick83  (en anderen) gelijk heeft, als KPN je niet aansluit, zal Ziggo je niet afsluiten. Wat je nog kunt doen is het omgekeerde als wat je van KPN verwacht. nl een schriftelijk bewijs van Ziggo dat je contract is of wordt beëindigd. Jij (of KPN) hebben toch nergens om gevraagd of voor getekend?       


Die heb ik reeds opgevraagd, vraag daarom nu ook bij KPN om hun bewijs, want iemand heeft voor die overstapservice getekend. Ziggo heeft al bevestigd dat ze mij wel gaan afsluiten, want ik ben nu KPN klant.


Wederom bijzonder dit. Zou je anders een screenshot willen plaatsen van de brief die je hebt gekregen? Uiteraard zonder privégegevens. 


 

Dit is de standaard overstap brief zoals maandag van Ziggo ontvangen.


@AswinS heeft u ooit de inlog gegevens voor Ziggo Go met iemand gedeeld?

Net zo goed dat iemand die je Mijn KPN inlog heeft vervelende dingen kan doen, kan dat bij Ziggo ook.

 

Volgens de Ziggo administratie komt op uw adres dus een KPN abonnement bewoont u een zelfstandige woning of gedeeld? Heeft u deze vraag ook neergelegd op de Ziggo Community?


@AswinS Woon je in een gebouw met 1 huisnummer en meerdere toevoegingen? Ik zit te denken aan een fout bij Ziggo. Mede omdat de KPN medewerker hier dus ook niks kan vinden van een aanvraag op dit adres. 


@AswinS Woon je in een gebouw met 1 huisnummer en meerdere toevoegingen? Ik zit te denken aan een fout bij Ziggo. Mede omdat de KPN medewerker hier dus ook niks kan vinden van een aanvraag op dit adres. 

Dan zou er wel een aanvraag op dat adres met een toevoeging vindbaar zijn toch?


Ik woon in een flat met huisnummers 1-1 tot en met 1-167. Ziggo geeft aan dat het echt om mijn huisnummer gaat en het op mijn naam staat, maar KPN weet niks van een pakket op mijn adres.

En jullie andere vragen heb ik ook allemaal bij Ziggo uitstaan, wacht daar nog op verder antwoord net als bij KPN.


Volgens mij zien ze bij Ziggo aangaande de betreffende Telecommunicatiewet iets over het hoofd, namelijk:

Artikel 7.2c

  • 1. Dit artikel is van toepassing op het overstappen van internettoegangsdienst.

  • 2. De ontvangende en overdragende aanbieder:

    • a. verstrekken de abonnee vóór en tijdens het overstapproces toereikende informatie over het overstapproces;

    • b. waarborgen de continuïteit van de levering van de dienst, tenzij dit technisch niet haalbaar is, met dien verstande dat de levering niet langer dan één werkdag wordt onderbroken;

    • c. werken te goeder trouw samen ten behoeve van het overstappen;

    • d. veroorzaken geen vertraging of misbruik van het overstapproces, en

    • e. zorgen ervoor dat het overstappen niet plaatsvindt zonder uitdrukkelijke toestemming van de abonnee.


  • e. zorgen ervoor dat het overstappen niet plaatsvindt zonder uitdrukkelijke toestemming van de abonnee.

Ik heb nog nooit gehoord dat een abonnee nadrukkelijk toestemming moest geven bij de oude provider. Die toestemming zal wel via de nieuwe provider gegeven worden.


Ik heb nog nooit gehoord dat een abonnee nadrukkelijk toestemming moest geven bij de oude provider. Die toestemming zal wel via de nieuwe provider gegeven worden.

Ik ook niet, maar het staat dus wel in betreffend wetsartikel en geldt voor zowel de ontvangende als overdragende aanbieder zoals je ziet:

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/stb-2020-199.html

Het verhaal van Ziggo dat zij dit niet mogen terugdraaien omdat @AswinS inmiddels KPN klant zou zijn is dus totale onzin.


 

Als de overstapservice is gebruikt met de juiste gegevens staat dat gelijk aan zelf opzeggen dan hoeft de oude provider niks terug te draaien. Behalve als het vast staat dat er ergens een fout is gemaakt.

Het voor mij vreemde is dat er bij KPN niks bekend is. Vandaar mijn vraag of er inlog gegevens zijn gedeeld.

 

Naast het gedeelde bericht zou @AswinS ook een bericht moeten hebben ontvangen betreffende apparatuur wat terug moet.


Ziggo heeft inmiddels gereageerd en geeft aan het op te pakken. Topic kan gesloten worden.