Skip to main content

Beste,

 

Wij zijn sinds 20 oktober overgestapt van ziggo naar kpn (met de overstap service) maar hebben vandaag alsnog een factuur ontvangen van ziggo voor de maand november. Is de overstap van ziggo naar kpn wel goed doorgegeven? Wij hebben nu onterecht een factuur ontvangen/betaald.

In dit forum zijn heel lieve KPN jongens en meisjes actief, sommige doen dat ook extreem goed. Maar dat vergt tijd. 

In jouw geval gewoon even chatten via https://www.kpn.com/service.htm,; daarbij absoluut niet volgen wat verteld wordt als het beste antwoord, want dat is alleen het beste antwoord in het belang van KPN.

Net zo lang doorgaan (bijvoorbeeld met ik heb een andere vraag, tot je komt op de chat). Je krijgt eerst een bot, een beetje lijkt het om jou te dismoedigen, Doorgaan met vragen, de jongens en meisjes bij KPN die niet elke maand die emmers met geld meenemen willen jou best zo goed mogelijk helpen.


Kijk even op de orderbevestiging van kpn of de overstapservice daar vermeld staat.  Zoja dan is kpn aan zet om daar iets mee te doen. Zoniet dan zal je zelf het abonnement bij Ziggo op moeten zeggen en zal je de faktuur moeten betalen. 


Kijk ook eens wanneer de factuur word opgemaakt door Ziggo, net als KPN factureren zij in het voren en word een opzegging pas op een volgende factuur verwerkt als de factuur datum en afsluiting elkaar kruisen.

Dat zou dan beteken dat het op de factuur van november weer gecrediteerd word.

Is er niet opgezegd, met of zonder overstapservice, direct zelf bij Ziggo opzeggen en als de overstapservice niet goed gegaan is de kosten hier claimen, die behoort KPN gewoon te vergoeden.

 


Bedankt allemaal voor jullie inbreng.

 

Op de bevestiging van KPN staat de overstapservice vermeld dus dit had wel gedaan moeten worden door KPN.

 

Factuur van KPN is ook al betaald voor aankomende maand dus dat gaat gewoon goed. De factuur van ziggo is voor november en is ook al volledig betaald (automatische incasso). Het lijkt erop dat het niet is doorgegeven door KPN wat erg jammer is natuurlijk. Van een makkelijke overstap naar zelf achter de feiten aanlopen en je geld proberen terug te halen.

 

UPDATE: Ik heb zojuist toch nog even ziggo gesproken. Zij geven aan dat de overstapservice wel is doorgegeven maar dat het systeem al een factuur had aangemaakt en daarom ook naar ons is toegestuurd. Ik begreep van de medewerkster dat de factuur van november én een gedeelte van oktober wordt teruggestort. Dus even afwachten hoe dat gaat. 

Wellicht kan een medewerker van KPN nog bevestigen dat de overstap inderdaad is doorgegeven?


Als Ziggo zegt dat het gedaan is kun je daar gewoon vanuit gaan, ze zullen dat niet zeggen als het niet gebeurt is, zij zien je liever niet vertrekken.


UPDATE: Ik heb zojuist toch nog even ziggo gesproken. Zij geven aan dat de overstapservice wel is doorgegeven maar dat het systeem al een factuur had aangemaakt en daarom ook naar ons is toegestuurd. Ik begreep van de medewerkster dat de factuur van november én een gedeelte van oktober wordt teruggestort. Dus even afwachten hoe dat gaat. 

Wellicht kan een medewerker van KPN nog bevestigen dat de overstap inderdaad is doorgegeven?

 

Hi @Huks,

Ik begrijp uit je bericht dat Ziggo zelf al aan heeft gegeven dat dit niet komt doordat de overstap niet goed is gegaan, maar doordat er bij hun automatisch een factuur of is gesteld en dat dit weer rechtgetrokken gaat worden via de slotfactuur. Gaat goed komen dus!