Skip to main content

Hi,

Ik heb al meer dan 10 jaar glasvezel (vóór KPN via Concepts ICT en later Telfort), en ik ben aan het overwegen om over te stappen op 1 Gbps in plaats van 50 Mbps. Helaas kan ik dat niet regelen, want de status op de service-pagina producten is verkeerd (https://mijn.kpn.com/#/producten ).

Als ik klik op ‘abonnement aanpassen’ kom ik op: https://www.kpn.com/shop/aanpassen/internet-tv

Daar staat weliswaar ‘De maximaal haalbare snelheid op je adres is 1 Gbit/s 1 Gbit/s’ maar er staat ook ‘Jouw huidige snelheid. Snel. 50 Mbit/s download 5 Mbit/s upload’. Dat laatste klopt niet. Ik heb al sinds jaar en dag 50 Mbps download en -uploadsnelheid.

Dit is misschien de reden dat het niet lukt om 1 Gbps aan te klikken (en belangrijk: de prijs te zien) - er lijkt iets fout te zijn gegaan bij de overdracht van Telfort naar KPN destijds.

Mijn vraag is:

Kan de informatie op mijn service-pagina worden aangepast naar de feitelijke situatie, ofwel naar glasvezel 50 Mbps/s download en upload?

Vriendelijke groet,

sandokan

Welk type abonnement heeft u nu? Bent u echt naar een kpn abonnement overgegaan of heeft u nog een oud Telfort abonnement?


Hoi @sandokan . Ik denk dat je hiervoor naar de nieuwe propositie moet. 

De snelste manier om dit te regelen is om even te bellen met 0800 0402.  Wees wel alert op de totaalprijs. 

Het kan zijn dat je in een gunstige propositie zat en dat bepaalde voordelen vervallen. Meestal valt dit mee maar het is wel iets om scherp op te zijn.


@Joep1965 Ik heb KPN Thuis, dus dat is volledig KPN. 

@Erwin_ Alweer een nieuwe propositie? Dat is een andere nieuwe propositie dan die waarbij een zwarte afstandsbediening voor de TV-ontvanger werd vervangen door een witte?

Het is ook altijd wat met het portal van KPN. Zodra ik er iets in wil regelen, blijkt het altijd weer een uitzonderlijk verhaal te zijn dat met de klantenservice moet worden geregeld. En dan zal opeens ook wel weer een nieuw contract moeten worden afgesloten, met een nieuwe opzegtermijn. Als dat het geval is ben ik daar niet blij mee.


Heb je al contact gehad? Zo niet, laat hier even weten en dan kan ik nog wel een poging voor je doen. (om dus alleen die snelheid op te hogen) Maar ik vrees dat mij dat zonder abo wijziging niet gaat lukken.

Ik wil het uiteraard graag voor je proberen.


Dank voor je aanbod, @Erwin_ , maar dit lijkt me een mooi moment om over te stappen. Dit soort praktijken van KPN, waarbij niemand precies weet hoe het zit en de informatie niet transprant is zijn bij KPN helaas schering en inslag en dat inmiddels al decennia lang. Dat ik niet gewoon via de website, op een transparante wijze, kan overstappen naar een ander model is volgens mij of knulligheid of bewust beleid. Ik weet niet wat ik erger vind.

Ik neem aan dat KPN honderdduizenden Telfort-klanten heeft overgenomen, maar die zijn dus nog steeds geen volwaardige abonnees. Ik ben van mening dat als er iets bestaat als een oude en een nieuwe propositie dit op de website in het portaal vermeld dient te worden.


Ik had het graag voor je geprobeerd maar ik zie dat er al een migratie naar een andere provider is aangevraagd.  Jammer maar dat is uiteraard je goed recht. 

Ik hoop dat het daar allemaal soepel en netjes verloopt.  Mocht je toch ooit terug naar KPN willen kun je mij altijd aanspreken voor hulp.