Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik zit met het volgende. Ik ben nu zo'n drie jaar klant bij KPN en ik heb besloten om mijn tv-abonnement op te zeggen omdat ik zo goed als geen tv meer kijk. Daarnaast wil ik mijn internetsnelheid verhogen tot de max snelheid.

Nu valt mij op dat wanneer ik deze wijzigen doorvoer via Mijn KPN, de prijs voor 1GB internet om precies te zijn 8,36 euro p/maand hoger ligt dan voor nieuwe klanten. Ik zou 60,86 euro moeten betalen terwijl dit bedrag voor nieuwe klanten op 52,50 euro is vastgesteld. Ik vind dit eigenlijk best een groot verschil.

 

Mijn wijzigingen (Spotify icm entertainmentkorting mist in dit overzicht maar zit wel in de totaalprijs):

 

Nieuwe klanten:

 

Klopt dit? En zo ja, is het mogelijk om mijn abonnement op te zeggen / om te zetten in een nieuw abonnement tegen huidige voorwaarden aan te vragen?

 

Ik hoor het graag. Alvast bedankt.

 

Hallo @Santino ,

Ik adviseer je om telefonisch via 0800-0402 (morgen vanaf 8.00 daarvoor open) eerst over te stappen naar KPN TV+. Dan ga je een nieuw jaarcontract aan, maar betaal je wel het huidige tarief. En dan zou je dan bv een maand later jouw aanvullende TV-optie kunnen uitzetten als dat niet meteen telefonisch geregeld kan worden.

Check de huidige prijzen via dit schema: 

Lees alles over de voor- en nadelen van KPN TV+ in dit topic: 

 


Bedankt voor je reactie @Noordzee!

 

Het klinkt wat omslachtig. Ik zou dan na een maand ook het TV kastje weer moeten terugsturen als de tv optie uitzetten telefonisch niet kan? Ik twijfel daarnaast of je binnen het nieuwe jaarcontract wel kunt downgraden (tv na een maand opzeggen). Maar goed, ik zal binnenkort maar even gaan bellen naar de klantenservice.

 

Via de verlengshop op de website van KPN kan ik trouwens in ieder geval niet kiezen om geen tv toe te voegen (ik mag Nee niet aanklikken). Ik ben wel benieuwd waarom dit niet kan, want dan had ik het gewoon zelf kunnen regelen. Het lijkt erop dat ik mag verlengen, maar zonder te downgraden.

 

 


Gewoon over naar het nieuwe abonnement direct zonder tv. Dat kan ook hoor.

Dan ga je dus € 52,50 per maand betalen voor 1000/1000. Geen 35 euro want dat is met de korting voor nieuwe klanten. Mogelijk kun je wel iets korting bedingen. 

Kosten Spotify komen nog bij de 52,50. Zie schema. 

Volgend jaar juli pas de eerste inflatiecorrectie. 


Bedankt voor je reactie @Noordzee!

 

Het klinkt wat omslachtig. Ik zou dan na een maand ook het TV kastje weer moeten terugsturen als de tv optie uitzetten telefonisch niet kan? Ik twijfel daarnaast of je binnen het nieuwe jaarcontract wel kunt downgraden (tv na een maand opzeggen). Maar goed, ik zal binnenkort maar even gaan bellen naar de klantenservice.

 

Via de verlengshop op de website van KPN kan ik trouwens in ieder geval niet kiezen om geen tv toe te voegen (ik mag Nee niet aanklikken). Ik ben wel benieuwd waarom dit niet kan, want dan had ik het gewoon zelf kunnen regelen. Het lijkt erop dat ik mag verlengen, maar zonder te downgraden.

 

 

 

Hallo @Santino ,

Ik adviseer je om telefonisch via 0800-0402 (morgen vanaf 8.00 daarvoor open) eerst over te stappen naar KPN TV+. Dan ga je een nieuw jaarcontract aan, maar betaal je wel het huidige tarief. En dan zou je dan bv een maand later jouw aanvullende TV-optie kunnen uitzetten als dat niet meteen telefonisch geregeld kan worden.

 

 

Graag gedaan @Santino ,

Ik gaf al aan dat je via 0800-0402 wellicht kon regelen dat je meteen internet-only kon afsluiten. In het telefoongesprek ga je daar snel genoeg achter komen. 

(Maar zo niet, dan kun je daarna ook snel eenvoudig TV opzeggen.)

 

 

Gewoon over naar het nieuwe abonnement direct zonder tv. Dat kan ook hoor.

Dan ga je dus € 52,50 per maand betalen voor 1000/1000.

Precies!