Skip to main content

Hallo,

Het overstappen van T-Mobile glas m.b.v. de KPN overstapservice naar KPN glas dreigt verkeerd te gaan!!!

Bij de aanvraag van de overstap naar KPN (bestelling nummer S3265160 klantnummer 91******** kreeg ik de vraag op welke datum ik wilde overstappen en ik koos voor de snelste datum … 18 april 2023. De KPN had extra gegevens en die hebben we 1dag later (telefonisch) gegeven (waarvan wij, ondanks dat we het specifiek gevraagd hebben, geen bevestigingsmail hebben gekregen!)

De KPN kwam tot de conclusie dat er een KPN monteur nodig was en de overstap aansluiting werd naar 2 mei 2023 verplaatst. Ik heb de KPN weer gebeld en vermeld dat de opzegdatum bij T-mobile nog op 18 april stond. De KPN medewerker stelde mij “gerust“ dat T-Mobile pas afsluit als de KPN een seintje geeft dat de KPN aansluiting werkt.

Afgelopen week zagen we dat T-Mobile een eindafrekening gemaakt heeft … de helft van het normale bedrag en de datum staat nog steeds op 18 april 2023!

Ik wil benadrukken dat wij GEEN enkele keer contact hebben opgenomen of gaan opnemen met T-Mobile omdat onze inmenging het overstap proces in de war kan schoppen.  Gebaseerd onze jarenlange professionele ervaringen hebben wij zeer weinig tot geen vertrouwen in overstapprocessen … (ik was een ZZP’er die achter KPN/Ziggo monteurs aan kon om problemen op te lossen, mijn vrouw heeft 2 jaar bij KPN klantenservice technische dienst / facturatie (dus voornamelijk sales) gewerkt ...

Deze vraag/post/opmerking heb ik al 2x telefonisch gesteld en dit is de 3e keer dat ik vraag aan de KPN om het goed na te kijken en te regelen met T-Mobile dat wij niet zonder internet komen te zitten!!! 

Dubbelcheck onze overstap bij/van T-Mobile naar KPN en en geef mij een reactie. 

Met vriendelijke groet,

Maurice Mol
de rest van mijn gegevens kunnen jullie wel vinden …

 

Admin: privégegevens weggehaald in verband met privacy.
 

 

de rest van mijn gegevens kunnen jullie wel vinden …

Alleen als jij die in je profiel hebt geef je toestemming dat de kpn-ers hier die aantekeningen mogen inzien.

https://forum.kpn.com/settings/profile

En met de overstap service houdt de oude provider je aan totdat ze een seintje van je nieuwe, in dit geval kpn, krijgen. 


Bedankt voor de tip @PeterG.  Dat van dat seintje heb ik ook gehoord van de KPN klantenservice … 

Mijn forum profiel staat gekoppeld en ik ben niet van het dubbel invullen van onnodige gegevens. 🙂 Ik ging er vanuit dat KPN’ers standaard mochten zien met wie ze te maken hebben want wie neemt er privacy nu serieus 🙂 (de KPN sure as hell not!). 

Desalnietteplus zal ik mijn klantnummer en het overbelangrijke POSTCODE EN HUISNUMMER in mijn profiel vermelden. 

Klant: “Mijn vader is overleden en ik wil het abonnement opzeggen..
KPN medewerker (collega van mijn vrouw): POSTCODE HUISNUMMER!
-


Je wordt de 18e écht niet afgesloten van T-mobile! Écht! Het gaat gewoon goed. 

Die 18e bij T-mobile is de vanaf datum. Ook al staat het er zo misschien niet.

…. als je vrouw bij KS kpn werkt kan ze het toch eventueel zelf opzoeken… (ook al is voor jezelf opzoeken denk ik niet de bedoeling)


Mijn vrouw werkte 8 jaar geleden bij de KS KPN dus zelf opzoeken kan nu jammer genoeg niet meer.

Ik merk dat jij heel veel vertrouwen hebt in de nationale trots KPN maar ik heb destijds de achterkant gezien en was heeeel erg geschrokken. Ik hoop dat er technisch en administratief gigantisch veel veranderd is. Verhalen die ik recent nog heb gehoord spreken dat tegen … 😀
 


de rest van mijn gegevens kunnen jullie wel vinden …

Hallo @MauriceMteE de modeatoren van dit forum kunnen niet méér zien dan wat jij hier schrijft.

Als ze wat voor je op moeten zoeken hebben ze minimaal NAW-gegevens, klantnummer en laatste 4 cijfers IBAN nodig, welke gegevens je in het privé-deel van je profiel in kunt vullen, andere forumleden, onder wie mijzelf, hebben hier dus géén inzage in.

8 jaar geleden is in communicatieland wel heel erg lang geleden en is er natuurlijk het e.e.a. veranderd aangaande de privacy-wetgeving, dus terugvallen op hoe het 8 jaar geleden ging is niet meer aan de orde.

 

 


Ik merk dat jij heel veel vertrouwen hebt in de nationale trots KPN

En een bevestiging van uit het team!

Ik hoop dat er technisch en administratief gigantisch veel is veranderd is. Verhalen die ik recent nog heb gehoord spreken dat tegen …

Het forum is zeker geen graadmeter. Daar komen vrijwel alleen problemen natuurlijk.

 

Gezien de matige beeldkwaliteit bij T-mobile snap ik je overstap.


Problemen (forum) zijn idd zeker geen graadmeter. Voor elk ‘probleem’ wat je leest weet ik dat het 20x goed en daar hoor je niks van. Beeldkwaliteit is objectief maar bekijk ik subjectief :-)

Ik zou graag nog een bevestiging wel willen hebben van een echte KPN medewerker.
(NoFi Superuser ​​​​​​@PeterG )


Ik zou graag nog een bevestiging wel willen hebben van een echte KPN medewerker.

Daar had ik ook om verzocht, maar omdat het nu op 2 mei gebeurt maken ze er geen prio van. Komt vast morgen. Dan zijn er ook meer aan het werk dan op zondag, hè.


Ik zou graag nog een bevestiging wel willen hebben van een echte KPN medewerker.

Hallo @MauriceMteE dat kan 1 of meerdere dagen duren, het moderatieteam leest alles en reageert, waar nodig, op volgorde van binnenkomt, op FiFo-basis dus.

 


Kennelijk begrijp jij NoFi en FiFo @JanD . Daar kan ik dus geen droog oud brood van maken.

Of zijn het 🐕 en 🐈?


Ik kan in mijn profiel mijn laatste 4 cijfers van IBAN niet in een daarvoor bestemd vakje invullen @JanD maar dat maakt niet uit. Een forum admin heeft het klantnummer in mijn OP al veranderd dus ze hebben iets gezien. Huidige privacywetgeving is trouwens een farce maar daar ga ik verder niet op in.
 

Dit topic is ook meer een soort extra bewijs aan de KPN (naast de gespreksopnames) dat ik ze echt 3x gewaarschuwd heb dat ik verw8 dat het verkeerd gaat  … ik verwacht geen actie of reactie. Mocht ik de 18e geen interwebs hebben weet ik wel een oplossing ...


Hallo @PeterG NoFi ken ik ook niet, maar FiFo betekent letterlijk First in, First Out, oftewel in ABN: wat het eerste binnenkomt wordt het eerste behandeld, Zo bestaat er ook LiFo, dan kun je de betekenis daarvan ook wel uitdenken, vermoed ik.😉

Het zijn boekhoudkundige termen, die ik ooit eens geleerd heb tijdens mijn administratieve opleidingen en boekhoudkundig gebruikt werden met betrekking tot boekhoudkundig voorrraadbeheer.

Verder wordt het  nog dagelijks door de vakkenvullers gebruikt, de nieuwste voorraad wordt achterin gelegd, zodat de oude voorraad voorin het vak het eerst verkocht wordt.


Kennelijk begrijp jij NoFi en FiFo @JanD . Daar kan ik dus geen droog oud brood van maken.

Of zijn het 🐕 en 🐈?

NoFi: … NoFlame Intended (ik wil je niet beledigen)
FiFo : First in First Out (op volgorde van binnenkomst mensen helpen)

 


Er is gewoon een vakje Persoonlijke opmerkingen. Dat is een tekstvak dus daar kan je in kwijt waar geen specifiek vakje voor is. Alleen zonder opmaak. Maar bijvoorbeeld:

IBAN: 0994; etc.

Het zijn trouwens allemaal tekstvakken.

Beetje vertrouwen in de procedures. Resultaten uit het verleden enzo…. 😁

Tot nu zijn al mijn wijzigingen bij kpn de afgelopen 24 jaar goed gegaan.


De vervuiling bij de KPN administratie was mede omdat mensen en medewerkers bij een tekstvak zomaar iets gaan invullen. Als de KPN een gedeelte van mijn IBAN wil hebben dan moeten ze een veld maken: “Laatste 4 cijfers IBAN:”. Een forum bericht werkt natuurlijk anders dan een telefoon gesprek waar ze IBAN nodig hebben.

Bij het overstappen naar de de KPN vroegen ze gegevens die we nergens konden invullen dus die hebben we telefonisch moeten doorgeven (de KS wist het ook niet en hebben de gegevens opgeschreven en dan zouden ze het ons laten weten via e-amil (dus niet!)! Op dat moment had ik al spijt van de overstap naar KPN. De reden dat ik jaren wegbleef bij de KPN was doordat ik de achterkant had gezien en meegemaakt.

Ik heb inderdaad weinig vertrouwen en daarom waarschuw ik de KPN 3x. Zolang je wijziging bij de KPN blijven dan is het inderdaad geen probleem. Dit is een glas/glas operator overstap … 

Ik laat je nog weten hoe het gaat … tot nu toe zoals verwacht: geen reactie via welk kanaal dan ook!


Goedemiddag @MauriceMteE en welkom hier op ons forum!

Allereerst; werkt je internetverbinding van T-Mobile op dit moment nog? Ik ga er wel vanuit maar zie je bevindingen graag tegemoet. Ik zie dat je gebruik maakt van de overstapservice en dat er op 2 mei tussen 13.00 en 15.00 een monteur langs komt. Omdat je gebruik maakt van de overstapservice, zou T-Mobile je pas af moeten sluiten zodra wij ze een seintje hebben gegeven (zoals hier al eerder is aangegeven door @PeterG).  Hoor het in ieder geval graag van je!


Hoi @JanZ_  … @PeterG heeft veel vertrouwen in de KPN en ik wil bij deze bevestigen dat onze glas verbinding nog werkt! 😅We zweven tot de 2e mei qua aansluiting een beetje in het onbekende en da's niet heel erg fijn maar mocht het misgaan dan ligt mijn back-up plan nog steeds klaar 😀

Ik heb nog geen fysieke spullen mogen ontvangen van de KPN maar 2 mei 13:00- 15:00  staat in de agenda. Ik ga alvast op zoek naar de eigen modeminstellingen. Mocht er een verandering zijn dan lezen jullie het hier ook …

So Far, So Good! 🤘🏼😎👍🏼

ps… had je mijn IBAN niet nodig @JanZ_  ? 😂 


Ik ga alvast op zoek naar de eigen modeminstellingen

Denk eraan dat je modem IGMP Proxy ondersteunt als je ook tv van kpn erbij hebt.

Klein beetje hulp vast

http://kpn.com/eigenmodem 

En

Behalve met het Box12 modem en de Fritzbox 7590 geeft kpn geen ondersteuning bij problemen met internet of TV.


Hoi @JanZ_  … @PeterG heeft veel vertrouwen in de KPN en ik wil bij deze bevestigen dat onze glas verbinding nog werkt! 😅We zweven tot de 2e mei qua aansluiting een beetje in het onbekende en da's niet heel erg fijn maar mocht het misgaan dan ligt mijn back-up plan nog steeds klaar 😀

Ik heb nog geen fysieke spullen mogen ontvangen van de KPN maar 2 mei 13:00- 15:00  staat in de agenda. Ik ga alvast op zoek naar de eigen modeminstellingen. Mocht er een verandering zijn dan lezen jullie het hier ook …

So Far, So Good! 🤘🏼😎👍🏼

ps… had je mijn IBAN niet nodig @JanZ_  ? 😂 

Haha, nee je IBAN heb/had ik niet nodig @MauriceMteE.

En mocht je ons nog nodig hebben, laat het dan vooral even weten! 


Even nog een update / afronding … De overstap is in 10 minuten SUPER GEGAAN!
 

T-Mobile heeft 2 weken niet afgesloten en ook niet gefactureerd! De installatie materialen (TV kastje + modem) werden netjes 1 week voor overstap bezorgt.

De KPN installateur belde op het afgesproken datum/tijdstip of we thuis waren, 1 minuut daarna ging het T-Mobile signaal weg, 5 minuten later stond de KPN monteur voor de deur, die verwisselde glas  (‘NT1’) aansluiting van links naar rechts, klikte modem er in en het werkte. Ik denk dat we totaal zo'n 10 minuten off-line zijn geweest. De ‘administratieve processen’ (scripts) die hierna volgden hebben 15 minuten geduurd!

Ik had natuurlijk al wel het e.e.a. voorbereid dat er verder intern niks gedaan hoefde te worden. Ik heb de KPN monteur nog wel even goed kunnen uit-/overhoren. De snelle soepele overstap was voornamelijk omdat deze KPN monteur zelf in de centrale GLAS/GLAS mocht prikken. Andere providers hebben die luxe/mogelijkheid vaak niet …

Ons grootste irritatie puntje is wel dat het regelmatig (meerdere keren per dag op verschillende zenders) voorkomt dat het beeld en geluid op de KPN box niet synchroon lopen. Het scheelt MilliSeconden  (vanaf start) maar het is duidelijk te zien. In de KPN app op mijn andere Android box is dat probleem niet aanwezig alleen is de  KPN app daar niet zo stabiel en beperkt. Over de KPN beeldkwaliteit (objectief = subjectief) … ik heb HDR heel snel uitgezet want: echt niet fijn!
 


Fijn!

Geluid op sommige zenders live niet synchroon en andere zaken bekend. En heeft de aandacht. 

 


Even nog een update / afronding … De overstap is in 10 minuten SUPER GEGAAN!
 

T-Mobile heeft 2 weken niet afgesloten en ook niet gefactureerd! De installatie materialen (TV kastje + modem) werden netjes 1 week voor overstap bezorgt.

De KPN installateur belde op het afgesproken datum/tijdstip of we thuis waren, 1 minuut daarna ging het T-Mobile signaal weg, 5 minuten later stond de KPN monteur voor de deur, die verwisselde glas  (‘NT1’) aansluiting van links naar rechts, klikte modem er in en het werkte. Ik denk dat we totaal zo'n 10 minuten off-line zijn geweest. De ‘administratieve processen’ (scripts) die hierna volgden hebben 15 minuten geduurd!

Ik had natuurlijk al wel het e.e.a. voorbereid dat er verder intern niks gedaan hoefde te worden. Ik heb de KPN monteur nog wel even goed kunnen uit-/overhoren. De snelle soepele overstap was voornamelijk omdat deze KPN monteur zelf in de centrale GLAS/GLAS mocht prikken. Andere providers hebben die luxe/mogelijkheid vaak niet …

Ons grootste irritatie puntje is wel dat het regelmatig (meerdere keren per dag op verschillende zenders) voorkomt dat het beeld en geluid op de KPN box niet synchroon lopen. Het scheelt MilliSeconden  (vanaf start) maar het is duidelijk te zien. In de KPN app op mijn andere Android box is dat probleem niet aanwezig alleen is de  KPN app daar niet zo stabiel en beperkt. Over de KPN beeldkwaliteit (objectief = subjectief) … ik heb HDR heel snel uitgezet want: echt niet fijn!
 

Fijn om te lezen dat het uiteindelijk zo soepel is gegaan @MauriceMteE en bedankt ook voor het delen!


Ik ga alvast op zoek naar de eigen modeminstellingen

Denk eraan dat je modem IGMP Proxy ondersteunt als je ook tv van kpn erbij hebt.

Klein beetje hulp vast

http://kpn.com/eigenmodem 

En

Behalve met het Box12 modem en de Fritzbox 7590 geeft kpn geen ondersteuning bij problemen met internet of TV.

Ik ga de komende weken/maanden spelen en testen. Voor het begin wil ik het KPN router+TVbox helemaal standaard houden om te testen of standaard goed werkt. Mijn eigen router+TV installatie  draait ook al. Bedankt voor je link @PeterG