Skip to main content

Hallo,

Ik wil graag mijn Ziggo Alles in 1 abonnement overzetten naar KPN Internet met behoud van Ziggo TV.

Kan KPN de opzegging (deels) bij Ziggo regelen zonder problemen?

 

@Goetjoe dat kan hoor. Maar weet je wel zeker dat je geen contract meer hebt bij Ziggo? Controleer dit echt voor de zekerheid. Indien je binnen een contractsperiode opzegt, brengt je provider, in dit geval Ziggo, eenmalige afkoopkosten tot einde contract in rekening. Deze kosten worden niet vergoed door KPN! 


@Goetjoe Dat gaat niet, je kan geen Ziggo TV zonder internet abonneren.


Mijn abonnement verloopt 9 juli 2024. Denk dat dit het moment is om over te stappen.
Hoe pak ik deze overstap /opzegging aan?


Waarom wil je geen internet meer via Ziggo. En waarom wel TV? Zonder Ziggo internet raak je veel mogelijkheden kwijt.

Voor Ziggo TV met alle mogelijkheden zoals terugkijken en opnemen is óók Ziggo internet nodig.

Mogelijk 'Kabel TV' is. Commerciële zenders geen HD kwaliteit. Ook TV Start. Dan wel HD. Maar zonder terugkijken, opnemen en dergelijke. 

En je bent ca € 20 (!) duurder uit dan alles van één provider!

Wat je vraag betreft:

Kpn kan dat niet verzorgen.

Eerst internet + vaste telefoon bij kpn nemen met verzoek je telefoon nummer te porteren. 

Loopt dat eenmaal dan bij Ziggo omzetten naar Kabel TV of TV Start.

https://www.ziggo.nl/televisie/tv-start

https://www.ziggo.nl/televisie/kabel-tv

 


Mijn ervaring is dat als je naar KPN overstapt, je gewoon bij Ziggo via ‘kabel-tv' nog heel lang kunt blijven kijken zonder abonnement, ik ben al 6 jaar weg bij Ziggo en heb de tv ook nog op de kabel van Ziggo aangesloten als back-up voor het zeldzame geval dat de tv bij KPN een keert uitvalt. @Goetjoe 

 


Mijn ervaring is dat als je naar KPN overstapt, je gewoon bij Ziggo via ‘kabel-tv' nog heel lang kunt blijven kijken zonder abonnement, ik ben al 6 jaar weg bij Ziggo en heb de tv ook nog op de kabel van Ziggo aangesloten als back-up voor het zeldzame geval dat de tv bij KPN een keert uitvalt. @Goetjoe 

 

Klopt N.N. Ik heb zo'n 20 jaar lang  'gratis’ Ziggo gehad. Helaas is vorige week de stekker eruit getrokken.


@Goetjoe Dat gaat niet, je kan geen Ziggo TV zonder internet abonneren.

Niet helemaal correct. Je kunt wel degelijk alleen televisie zonder Internet afnemen bij Ziggo. Namelijk Kabel TV of TV Start


Bedankt allemaal, zeer nuttige info!


Succes @Goetjoe 


Persoonlijk zou ik er voor kiezen om eerst KPN aan te laten sluiten en zelf pas achteraf Ziggo op te zeggen. Het risico dat er door KPN in deze aparte situatie een fout wordt gemaakt is redelijk groot.


Hallo @Goetjoe, naar mijn weten werkt de overstapservice van KPN, niet als je van een combipakket enkel internet wil opzeggen. Dit omdat je in feite een pakketwijziging bij je huidige aanbieder doet. Overstapservice is bedoeld om een geheel abonnement bij een huidige provider stop te zetten. 


Reageer