Skip to main content

Hai, 

Op 18 augustus zijn we overgestapt op KPN (met overstapservice). Helaas is ons ziggo abonnement niet opgezegd, dus we betalen sindsdien dubbele kosten. 

Als ik bel met KPN zeggen ze dat ik naar een KPN winkel moet gaan, wat niet echt een optie voor me is, dus geen oplossing. Graag zou ik zien dat KPN de dubbele kosten vergoed. Ziggo heb ik inmiddels zelf opgezegd. 

 

Linda

Welkom bij ons op het forum @Lindavg, Dat is geen lekkere ontdekking, dat je ook nog voor de oude provider betaalt. Stond er in onze bevestiging dat er gebruikt werd gemaakt van de overstapservice?

Als dat er stond sturen wij een signaal op de dag dat ons abonnement actief wordt zodat de vorige provider het abonnement kan opzeggen. 

De verwijzing naar de winkel snap ik ook niet helemaal. Kan je jouw forumprofiel ook volledig invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan? Dan kan ik met je meekijken naar de situatie. 


Hallo @Jasper zie bijlage. Het abbo bij Ziggo is niet opgezegd en we hebben dus al 3 maanden dubbele kosten. 

 


Is het adres wat in je profiel staat het juiste @Lindavg? Het abonnement wat ik daar zie staan is sinds september 2020 actief en bij de wijzigingen daarna lijkt geen overstapservice gebruikt te zijn. Kan je het ordernummer ook op je profiel zetten (bij 'Persoonlijke opmerkingen’)? Dan kan ik daar ook gericht op zoeken.


@Jasper jazeker is het adres juist. De verwarring zit erin dat er al een digitenne abbo op ons adres was (die na 18-08 ook onterecht was afgesloten maar daarna weer aangevraagd door ons). Op 29-06-2022 heb ik op mijn mailadres de bevestiging van overstap naar glasvezel van jullie ontvangen onder het ordernummer wat ik in mijn profiel heb gezet. In de mail wordt ook de overstapservice bevestigd. 

 


Heb je mogelijk ook een bevestiging van 30-6 gekregen? Ik zie namelijk geen bestelling staan van 29-6, wel van 30-6. Mogelijk was de bestelling van de 29e misgegaan en is die een dag later ingevoerd, waarbij de overstapservice niet is doorgevoerd. Dat zou het verschil kunnen verklaren.

Ik stuur je ook even een privébericht met een e-mailadres, kan je de bevestiging daar naar doorsturen? Dan kan ik daarmee verder zoeken.


Hai, ik heb twee mails doorgestuurd. 


Merci @Lindavg, dat zijn inderdaad 2 verschillende bevestigingen van de 29e en de 30e. Bij de eerste staat de overstapservice genoemd, bij de tweede niet. Hoe had je de eerste aanvraag precies gedaan? Bij die bevestiging valt me ook op dat er eenmalige aansluitkosten worden genoemd. Die worden bij een wijziging niet in rekening gebracht. Kan het zijn dat je een nieuwe aanvraag deed in plaats van een wijziging? Dat zou verklaren dat die order niet uitgevoerd kon worden op die manier.


@Jasper De eerste aanvraag op de 29ste heb ik gewoon via de website van KPN gedaan. Inderdaad als nieuwe aanvraag. 


Dat verklaart het inderdaad @Lindavg. Het is niet mogelijk om een nieuwe aanvraag te doen als er al een bestaande aansluiting is. Dan kan je een wijziging doen van het bestaande abonnement, bijvoorbeeld via MijnKPN. Bij een wijziging is het niet mogelijk om te kiezen voor overstapservice, dat kan alleen bij een volledige aanvraag.

De nieuwe aanvraag is in dit geval dus vastgelopen doordat er al een abonnement was, en is de wijziging daarna opnieuw ingevoerd als een wijziging. Daardoor is de bevestiging die je op de 30e kreeg is van toepassing, die is van de daadwerkelijke bestelling die is uitgevoerd. 


@Jasper oke en nu? Ik was niet op de hoogte van het ‘omzetten’ van mijn aanvraag en kon dus ook niet weten dat de overstapservice niet van toepassing was. 


Je hebt de tweede bevestiging gekregen (die van de 30e die je naar me had doorgestuurd) en daar stond de overstapservice niet meer in. Doordat ze zo kort na elkaar komen kan ik me wel voorstellen dat dat niet opvalt en dat het op hetzelfde lijkt. 

Doordat het geen onderdeel was van de wijziging kunnen we het hele bedrag niet vergoeden. Het maximale wat kan is 3 maanden. Als je de laatste 3 facturen van Ziggo kunt mailen naar het eerdere mailadres kan ik daar voor je naar kjiken.


@Jasper ik heb de facturen zojuist verstuurd. 


Ik zie ze inderdaad, dank je. Ik heb een vergoeding daarvan voor de volgende factuur van ons. Daar zal het in mindering worden gebracht.

Doordat de vergoeding hoger is dan het maandbedrag zelf, zal het verschil op je rekening worden bijgeschreven.