Skip to main content

Omdat ik bij de klantenservice geen voet aan de grond krijg en letterlijk uren aan het lijntje wordt gehouden, wil ik hier mijn opzegging bij kpn en mijn ervaringen hiermee met andere kpn gebruikers delen.  

Kpn heeft mij afgesloten van internet en tv omdat ik wilde overstappen.  De overstapservice hadden ze geweigerd naar de andere leverancier.  Ik heb hierover gebeld en was een datum overeengekomen waarop het abonnement zou eindigen. So far so good. Toch beëindigen ze de diensten 4 weken voor de afgesproken datum. Veel verschillende telefoontjes gepleegd ( en uren moeten wachten) maar kreeg te horen dat het niet meer ongedaan kan worden en dat ik de mail dat mijn abonnement op de afgesproken datum zou eindigen maar moest negeren.  Kpn kwam niet met een oplossing.  Je krijgt steeds iemand anders aan de lijn en je krijgt geen leidinggevende te spreken. Nu hebben ze een factuur afgeschreven en verwijzen naar de datum waarop mijn abonnement zou aflopen, terwijl ik al 4 weken geen gebruik heb gemaakt van hun diensten doordat ze dat zelf afgesloten hebben. De mail die ik moest negeren daar schermen ze nu mee. Opnieuw gebeld, 40 minuten aan de lijn gezeten en uiteindelijk zei er een medewerker dat het opgelost was.  Factuur zou niet geïnd worden. Vandaag toch afgeschreven.  Voor mij is kpn een zeer onbetrouwbaar bedrijf geworden die alles behalve bereid zijn om een klant de service te verlenen waarvoor is betaald. Kpn buit zijn klanten uit en maakt er een hel van als je weg wilt. Wees gewaarschuwd!

Hoi @JolanKa8, welkom bij ons op het forum. Dat klinkt niet goed inderdaad, als je gebruik gemaakt hebt van de overstapservice zeggen wij de verbinding pas op zodra we van de nieuwe provider een signaal krijgen dat de nieuwe verbinding actief is. Daarvoor zijn afspraken tussen de providers gemaakt om te zorgen dat de klant, jij dus, niet zonder verbinding hoort te komen te zitten. In dit geval lijkt daar iets niet goed gegaan te zijn, wat precies is voor mij niet te zien doordat er geen gegevens op je profiel staan. Als de verbinding al een maand voor de overstapdatum gestopt is zou ik verwachten dat daar een vergoeding voor mogelijk is, maar zoals gezegd kan ik de situatie niet zien en het daardoor niet volledig beoordelen.


Is er een mogelijkheid om buiten het forum om wat gegevens uit te wisselen zodat je het wat beter kan beoordelen? Er is namelijk wel een registratie van.


Wij werken alleen via het forum, als je buiten het forum om contact wilt kan je ons het makkelijkste bellen op 0800-0402. Als er al een registratie van is zoals je noemt, is de kans ook groot dat er al aan gewerkt wordt. In dat geval is het ook mogelijk dat ik er niets in kan bijdragen. Als je wilt dat ik meekijk kan je jouw forumprofiel volledig invullen en een seintje geven als je dat hebt gedaan.


Gedaan!

Ik ga niet meer bellen. Dat kost mij teveel tijd. Ik zit vaak meer dan een half uur te wachten. En zonder resultaat.  

Vandaag hen ik een mail ontvangen van kpn dat ik toch klant bij hun blijf. Dit terwijl ik overgestapt ben. Er gaat iets helemaal mis met de communicatie.  Ik heb daar  wel veel hinder van. 

 


Een half uur is lang inderdaad, maar het is alsnog wel sneller dan via hier zoals je merkt. Ik heb gekeken wat ik hierover kan zien. Zo te zien gaat het over een overstap naar Odido, in dat geval kunnen zij een melding aanmaken voor de overstapservice. Die melding komt dan uit bij onze afdeling die daarover gaat. Die melding moet opgestart worden door de nieuwe provider, de oude provider kan die melding niet opstarten.

Afgezien daarvan speelt hier ook nog iets anders, bij de pogingen om de verbinding nog niet te laten stoppen is de opzegging ook geannuleerd zo te zien. Het abonnement aan onze kant is nog actief dus. Het lijkt me belangrijk dat die ook gestopt wordt, want anders blijven er facturen komen, dat is niet de bedoeling. Via het forum hebben we geen mogelijkheden om een abonnement stop te zetten, daarvoor zal je ons tijdens kantooruren kunnen bellen op 0800-0402.