Skip to main content

Goedemiddag,

na een lange tijd van wachten tot de glasvezelverbinding eindelijk actief was, had ik per 24-6-22 een actief abonnement, dit had per 29-4 moeten zijn.. Ik had een klacht ingediend bij KPN voor deze grote uitloop en daar zou ik een kleine compensatie voor krijgen, ook al konden zij niet al mijn kosten dekken. Ik dacht, prima, ik laat het erbij.

Ik heb daarna mijn Ziggo apparatuur opgestuurd, ik had al retourdozen van Ziggo sinds april omdat toen het abonnement actief had moeten zijn. Voor de zekerheid heb ik Ziggo nog een berichtje gestuurd per wanneer ze het abonnement stop hebben gezet. Toen gaven zij aan geen bericht van KPN te hebben gehad om het abonnement definitief stop te zetten. Terwijl ik de overstapservice had en KPN had dat dus op 24-6 moeten doen (of een dag later, ook prima).

 

Gisteren met KPN hierover gebeld en er werd beaamd dat KPN fout was. Het zou naar een speciale afdeling gaan, echter werd wel aangeraden dat ik zelf bij Ziggo zou opzeggen. KPN kon dat ook doen, maarja dat duurt weer een aantal dagen voor er reactie komt en dan betaal ik straks nog een aantal dagen extra bij Ziggo.

Ik weet ook niet of er nu nog een open ticket staat mbt de overstapservice en of er nog iets mee gedaan wordt.

Ik heb vanochtend dus mijn contract opgezegd bij Ziggo (gisteren liep het telkens vast op mijn telefoon), maar nu is mijn vraag welke compensatie ik hiervoor krijg van KPN. Ik had al extra kosten gemaakt doordat de oplevering 2 maanden later werd, hiervoor ben ik deel gecompenseerd, maar nu heb ik straks weer 1,5 weken extra abonnementskosten bij Ziggo. 

Aanvulling op bovenstaande. Ziggo stopt mijn contract nu pas per 5 augustus dus ik moet nog een maand extra betalen. Ik verwacht dat deze rekening door KPN betaald gaat worden.


Het belangrijkste is dat jij een bevestiging hebt waarin de overstapservice staat vermeld. Als je die hebt, mag ik er vanuit gaan dat KPN dit netjes gaan oplossen voor je.

Zet vast je gegevens in je profiel zodat een medewerker kan meekijken.


Het belangrijkste is dat jij een bevestiging hebt waarin de overstapservice staat vermeld. Als je die hebt, mag ik er vanuit gaan dat KPN dit netjes gaan oplossen voor je.

Bedankt Jeroen voor je reactie, daar heb ik inderdaad een ‘bewijs’ van. Dan ga ik ervan uit dat KPN hier op terugkomt met een voorstel, ik zal rustig afwachten. 


Kan even duren maar een antwoord gaat komen.


@Stephandeman06 het klopt inderdaad dat als je zelf later opzegt dat Ziggo dan de maand opzegtermijn rekent. Zolang je in de orderbevestiging ziet dat wij Ziggo voor je gingen opzeggen kunnen we het dubbele bedrag voor je vergoeden.

Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. Daarom wil ik er vanuit gaan dat de medewerker de juiste aansturing heeft gedaan om het op te lossen.

Kan je hier bevestigen dat dit het geval is? Zo niet wil ik je aanraden eerst toch nog een keer 0800-0402 te bellen. Telefonisch lossen we dit het snelst op.

Als je er met de telefonische klantenservice niet uit komt vul dan je profiel in. Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan pak ik het verder met je op. 🙂


@Stephandeman06 gezien je hier geen reactie hebt gegeven ga ik er vanuit dat de klantenservice het samen met je heeft opgelost. Daarom sluit ik het topic voor je.

Mocht het toch niet zijn opgelost kan je dat altijd hier laten weten. Dan help ik je er mee verder. 


@Stephandeman06 het klopt inderdaad dat als je zelf later opzegt dat Ziggo dan de maand opzegtermijn rekent. Zolang je in de orderbevestiging ziet dat wij Ziggo voor je gingen opzeggen kunnen we het dubbele bedrag voor je vergoeden.

Ik zie dat je al contact hebt gehad met onze klantenservice. Daarom wil ik er vanuit gaan dat de medewerker de juiste aansturing heeft gedaan om het op te lossen.

Kan je hier bevestigen dat dit het geval is? Zo niet wil ik je aanraden eerst toch nog een keer 0800-0402 te bellen. Telefonisch lossen we dit het snelst op.

Als je er met de telefonische klantenservice niet uit komt vul dan je profiel in. Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan pak ik het verder met je op. 🙂

Sorry voor mijn late reactie. Vanwege drukte heb ik zojuist pas gebeld met KPN. Men geeft aan dat er contact met Ziggo is geweest en ik moet afwachten op de factuur van Ziggo met het credit bedrag dat erop zou staan. Mocht het niet kloppen dan moet ik erop terugkomen. Ik vind het wel jammer dat ik er zelf achteraan moest ipv even een mailtje of belletje met hetgeen in gang is gezet.

 

Ik ben benieuwd of het goede bedrag verrekend wordt. We gaan het zien en ik zal het melden als de factuur van Ziggo er is of het wel/niet klopt.


@Stephandeman06 ik snap dat het niet leuk is zelf nog stappen te moeten nemen als het voor je gedaan zou worden. Helaas is dat de enige manier om het op te lossen als het niet automatisch goed is gegaan. Excuus daarvoor. Ik hou het topic nog even open tot je hier laat weten dat het allemaal is afgerond. 


@Stephandeman06 ik snap dat het niet leuk is zelf nog stappen te moeten nemen als het voor je gedaan zou worden. Helaas is dat de enige manier om het op te lossen als het niet automatisch goed is gegaan. Excuus daarvoor. Ik hou het topic nog even open tot je hier laat weten dat het allemaal is afgerond. 

Hoi Bram. Ik heb inmiddels een deel van het bedrag teruggestort gekregen, echter ontbreken nog 2 weken. Het moment van actief gaan abonnement tot het moment dat ik belde dat mijn ziggo account nog actief was, dat is van 24 juni tot 7 juli. Kan jij hier iets mee want met KPN bellen wordt ik vast weer van het kastje naar de muur gestuurd. 


@Stephandeman06 als ik het goed begrijp is dus je KPN abonnement actief gegaan en 2 weken later kreeg je de factuur van Ziggo. Daardoor merkte je dat Ziggo nog actief was. Vervolgens heb je contact met ons opgenomen. Je hebt nu de maand opzegtermijn die Ziggo in rekening bracht terugbetaald gekregen. Maar nog niet de 2 weken die je aan Ziggo hebt betaald voor de tijd waarop je nog niet wist dat Ziggo niet door ons is opgezegd?

Ik wil je vragen eerst nog 1 keer 0800-0402 te bellen. En daar dit aan te geven. Ik denk niet dat je daar van het kastje naar de muur gestuurd wordt. Mocht je daar toch geen duidelijk antwoord krijgen, vul dan je profiel in. Dan ga ik voor je aan het werk. Daarbij wil ik wel duidelijk zijn dat ik geen beloftes kan maken tot ik dingen heb uitgezocht. 


Hoi Bram. Het is inmiddels opgelost. Het blijkt dat nu Ziggo in de fout is met te weinig crediteren. Met KPN is het nu dus opgelost.