Skip to main content

ik had in eerste instantie een abonnement besteld van kpn voor internet en tv met de overstapservice van kpn.

Enkele dagen later kwam ik erachter dat ik mijn oude internetabonnement pas 3 maanden later kon opzeggen (online.nlĀ ). Dus had ik mijn bestelling / abonnement bij kpn geannuleerd. Maar later kreeg ik bericht van kpn via e-mail dat mijn apparatuur opgestuurd zou worden. Ook verschillend emails met info over tv en wifi etc. Maar ik was niet thuis omdat ik op vakantie was. Vanaf 1 juli werkte mijn internet van online.nl niet meer, Dus ik ging erdan ook vanuit dat dit opgezegd was.

Heb toen besloten om dan toch maar over te overstappen naar kpn. Later toen ik thuis kwam van vakantie heb ik kpn gebeld en gevraagd of ze de apparatuur opnieuw konden opsturen. Ik kreeg te horen dat er iets fout is gegaan omdat de internetaansuiting niet klaar was. Ik zou 4 weken moeten wachten tot dit gereed was. Heb toen een mobiel abonnement van kpn afgesloten als tijdelijke noodoplossing voor wifi. Op deze simkaart werd dan 100gb gezet door kpn. Omdat kpn ook toegaf dat er iets fout was gegaan zou ik ook geen aansluitkosten hoeven te betalen. EchterĀ stond later op de factuur van kpn gewoon Ā aansluitkosten van 25euro.

Wat nog erger is. Mijn oude internetprovider, online.nl blijft gewoon automatisch rekeningen afschrijven omdat deze provider zegt dat kpn als opzegtermijn oktober 2022 heeft doorgegeven. Ik zou contact met kpn moeten opnemen zodat ze alsnog mijn oude abonnement kunnen opzeggen. Maar kpn zegt weer op haar beurt dat ik iets niet aangevinkt had wat wel gemoeten had als ik gebruik had willen maken van de overstapservice.

Dus kpn ontkend de verkeerde datum te hebben doorgegeven. Na opnieuw contact te hebben gehad met online.nl werd mij verteld dat ik een bevestigingsmail heb ontvangen van online.nl waarin staat dat kpn mijn abonnement heeft opgezegd per oktober. Omdat ik deze mail al verwijderd had zouĀ online.nl deze mail opnieuwĀ versturen naar mij zodat ik bewijs heb dat kpn fouten heeft gemaakt.Ā 

@IwanverheijenĀ Is dus een welles nietes verhaal geworden.

Heeft u nog wel internet en TV bij online.nl ?Ā Omdat u zegt dat uĀ  maandelijks nog wel betaald voor die diensten. Zo nee, kunnen zij nog iets betekenen voor u tot in oktober KPN het zou overnemen?Ā 

Ā 

Ā 

Ā 


Hi @Iwanverheijen! Welkom op het forum.Ā Dat is een heel verhaal. Ik wil graag met je kijken hoe we dingen op een nette manier op kunnen lossen.Ā Laten we met het belangrijkste gedeelte beginnen. Werkt alles nu goed?Ā 

Kan je ook aangeven of de overstapservice staat op de orderbevestiging? Die heb je per e-mail gekregen na het doen van de bestelling.Ā 

Ā 


Nee ik heb geen overstapservice op de bevestiging omdat ik al had geanuleerd. Maar kpn heeft wel het oude internet abonnement opgezegd. Waardoor ik bijna een maand zonder internet heb gezeten. Kpn zou me compenseren door geen aansluitkosten te rekenen op me tijdelijke mobiele internet abonnement wat ik zou gebruiken als noodoplossing. Maar deze aansluitkosten a 25 euro heb ik inmiddels ook al betaald!Ā 

Kortom heeft kpn overal in gefaald. Ik heb alleen het geluk gehad dat me oude internet provider me inmiddels heeft toegezegd de 2 maanden abonnement kosten die ik dubbel heb betaald aan kpn en online.nl. terug te storten.Ā 

Kpn blijft vol houden niks verkeerd te hebben gedaan! Zelfs toen ik aan had getoond dat ze 2 keer een contract hebben afgesloten met me, waarvan ik ook een brief heb ontvangen dat ze meĀ  internet aansluiting gingen beĆ«indigen nadat deze net een aantal dagen was ingegaan....Ā 


@IwanverheijenĀ ik vind het echt bijzonder spijtig te horen dat het zo gelopen is. Wel begrijp ik dat dus, toegegeven zonder onze hulp, alles nu is opgelost.Ā 

Ik had me graag voor je ingezet. Maar op dit moment heeft dat denk ik nog weinig zin. Ik zal daarom het topic voor je sluiten.Ā 

Als je nog verdere vragen hebt kan dat hier altijd natuurlijk!Ā