Skip to main content

Wij zijn overgestapt van Kpn naar T- mobile.

We hadden overstap service.

De monteur van T-mobile zou 15 augustus komen en dan zouden we overgaan.

Nu heeft Kpn 5 juli alle onze diensten opgezegd. 2 keer gebeld met klantenservice maar die kunnen niks doen.

Is een fout van T mobile zeggen ze.

Maar ik heb nu mijn eindafrekening gekregen van Kpn en krijg dus alleen mijn maandbedrag vanaf 15 augustus terug

Maar ik heb dus al vanaf  5 juni geen diensten meer van Kpn maar krijg dat geld niet terug.

Weer gebeld klantenservice bijna een uur aan de telefoon gehangen verschillende keren doorverbonden.

Het komt er op neer het is een fout van T-mobile en die moet mijn abonnementsgeld vanaf 5 juli tot 15 augustus terug gaan betalen.

Want Kpn kan daar niks aan doen.

Kpn heeft ons afgesloten op 5 juli dan moet Kpn  dat geld toch terug betalen.

We hebben dus 5 weken zonder tv,internet en telefonie gezeten.

Had er al eerder over gebeld maar toen konden ze bij Kpn ook niks voor me doen.

Ik moest wachten op de eindafrekening.

Nu heb ik die en kunnen ze nog steeds niks voor me doen.

Gaat om 120 euro en ik vind dit een hoop geld en je word van het kastje naar de muur gestuurd

Hoi @Momo1971 . Welkom op het forum.

Erg vervelend dat dit jou overkomt.  Onze telefonische medewerkers kunnen navraag doen bij de overstapdesk. Mijn advies is om toch weer te bellen en hier op aan te dringen.

Je hebt ook al contact gehad met T-mobile? wat zeggen zij? 


Ik heb contact met T-mobile die gingen het ook uitzoeken maar ook nog steeds niks van gehoord


Ik heb contact met T-mobile die gingen het ook uitzoeken maar ook nog steeds niks van gehoord

Daar hoor je ook niets meer van.

T-Mobile bestaat niet meer. Is nu Odído.


Ik heb nu contact gehad met Odido.

En die zeggen dat ze het contract pas 15 augustus hebben opgezegd en dat de fout bij Kpn ligt.

En dat ik dus daar me geld terug moet halen

 


Ik heb nu contact gehad met Odido.

En die zeggen dat ze het contract pas 15 augustus hebben opgezegd en dat de fout bij Kpn ligt.

En dat ik dus daar me geld terug moet halen

 

Zonder het adres te kennen durf ik wel voorzichtig te gokken wat er gebeurd is (als dit glasvezel betreft).

Bij een overstap naar Odido voert Odido het omzetten van de aansluiting in de wijkcentrale zelf uit. Dat doet KPN niet. Ik heb vaker gehoord dat een monteur van Odido dit te vroeg doet (omdat hij of zij niet kijkt naar de wensdatum).

Dus dan heeft KPN inderdaad niets afgesloten, dat zou Odido dan zelf hebben gedaan door gewoon jouw verbindingskabeltje naar de KPN apparatuur los te halen en in de Odido apparatuur te steken. Medewerkers van Odido zelf kunnen dit niet eens checken dus die geven standaard KPN de schuld.

Als @Erwin_ me het adres kan sturen dan kan ik dit nagaan.


Heb net een uur met Knp aan de lijn gezeten.

Weer verkeerd doorverbonden maar Andries heeft zijn best voor me gedaan en gaat het verder uitzoeken voor me ook al was het niet zijn afdeling.

Weet niet hoe ik mijn adresgegevens naar Erwin kan sturen


Ward het gaat om glasvezel

 


Weer contact gehad met Odido ook na jou verhaal te hebben geschreven Ward geven ze nog steeds Kpn de schuld

Het is gewoon vervelend dat ik tussen 2 bedrijven zit die elkaar de schuld geven.

En er dus geen oplossing komt


Obido blijft erbij dat ik pas 15 augustus om ben gezet in de wijkcentrale


 

Weet niet hoe ik mijn adresgegevens naar Erwin kan sturen

Als jij je gegevens in je profiel helemaal hebt ingevuld (https://forum.kpn.com/settings/profile) dan kan Erwin omdat hij Moderator op dit forum is wel de prive velden inzien of op basis van je klantnummer in de systemen er bij zoeken .


Ik heb Ward prive mijn gegevens gestuurd


@Ward_  Kan jij daar iets mee?  Ben je iets te weten gekomen?


Hoi,

 

Mijn eerste aanname was fout. Odido heeft geen eigen apparatuur in deze centrale en verzorgt dus ook niet zelf het omzetten. Maar KPN heeft ook geen kabeltje omgezet in de centrale want in dit geval was het softwarematig op afstand.

Op 7 juni kwam de aanvraag binnen bij KPN met een wensdatum van 5 juli en die wensdatum is ook uitgevoerd.

Ik heb nog 1 vraag uitstaan over die wensdatum, namelijk: "is die ook echt opgegeven door de nieuwe provider? (in dit geval dus Odido)?

 

Als ik dat antwoord heb, dan laat ik je dat weten. Ik denk zelf van wel en in dat geval heeft Odido dus echt zelf een fout gemaakt en die klantenservice die jij spreekt weten uiteraard helemaal niet waar het over gaat. Alleen al het feit dat ze aangeven dat je op15 augustus in de wijkcentrale zou zijn omgezet, toont dat aan. Er is niemand in die wijkcentrale geweest namelijk.


Dit kreeg ik van Ward

 


Ik heb alleen nog steeds geen antwoord op die interne vraag...


Ik heb nu bericht gekregen van Odido dat ik mijn abbonementgeld terug krijg.

Dus het is opgelost onder voorbehoud.

Eerst mijn geld zien😀