Skip to main content

Na eerst een enorm valse start bij KPN (zie https://forum.kpn.com/internet-9/hoe-gaat-het-aansluiten-van-een-glasvezelpunt-591023) nu weer een volgende fout van KPN.
Bij mijn bestelling heb ik aangegeven gebruik te willen maken van de overstapservice welke ook in de mail is bevestigd heeft Ziggo van afgelopen maand het volledige abonnementsgeld geïncasseerd. Na contact met Ziggo blijkt de opzegging vanuit KPN nooit bij hun te zijn aangekomen. Ziggo gaf tevens aan ook de maand juni te incasseren in verband met de één maand opzegtermijn.

Daarop heb ik woensdagochtend jl. contact gehad met KPN en zij hebben mijn klacht genoteerd en zouden deze doorzetten. Binnen 3 werkdagen zou ik een reactie krijgen, helaas dus…. Niets vernomen.

Tot nu toe erg slechte ervaringen met KPN.

Hi @Steef1979! Goed dat je hier een topic voor aanmaakt. Als je van de overstapservice gebruikmaakt is het wel de bedoeling dat je oude provider opgezegd wordt. 😅

Is er inmiddels contact geweest over de klacht? 
Zo niet, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven wanneer je dit gedaan hebt? Dan kan ik op onderzoek uit! 


@Sanne_M , bedankt voor je reactie.
Helaas heeft KPN nog geen contact opgenomen. Mijn forumprofiel heb ik aangevuld met relevante informatie. 


Bedankt! Ik heb gekeken en ik zie dat mijn collega inderdaad een ticket aan heeft gemaakt voor de afdeling die over de overstap gaat. Die hebben op 1 juni genoteerd dat de overstap goed is verlopen vanuit onze zijde, maar dat het 3 weken kan duren voordat je de slotnota van Ziggo krijgt. Ook dat je met Ziggo kunt bellen voor verdere vragen. 

Echter heb je dit gedaan en Ziggo gaf aan geen opzegging binnen te hebben gekregen. Heb je inmiddels wel je abonnement bij Ziggo opgezegd en heb je hier ook je bevestiging van ontvangen? Dan kan ik namelijk verder adviseren.
Als het nu nog niet opgezegd is raad ik je aan om dit alsnog te doen. Laat hier dan weten wanneer je de bevestiging binnen hebt! 


@Sanne_M, bedankt voor je reactie en uitzoekwerk.
Echter ben ik enorm verbaasd over het antwoord (van KPN). Op 16-04 jl. heb ik de bestelling gedaan bij KPN. In de bevestigingsmail van KPN staat de volgende tekst:

Opzeggen van uw huidige internetdiensten
U gebruikt onze overstapservice voor KPN Thuis. Wij zeggen uw contract op bij Ziggo. Meteen nadat u de diensten van KPN Thuis kunt gebruiken, sturen wij uw huidige aanbieder een bericht. Deze stopt dan direct uw abonnement en de betaling daarvoor.


Op 17 mei jl. heeft de monteur van KPN de installatie gedaan en zou volgens jullie bevestiging Ziggo per direct gestopt moeten zijn. Echter na telefonisch contact met Ziggo op 31 mei jl. bleek dat Ziggo nooit de opzegging heeft ontvangen van KPN. Telefonisch heb ik direct Ziggo persoonlijk opgezegd en daar een bevestiging van gekregen. De Ziggo-medewerker gaf aan dat echter nog wel de maand juni volledig geïnd zou worden en ik bij KPN moet aankloppen om deze kosten terug te krijgen.
In jouw antwoord @Sanne_M verwijs je me weer terug naar Ziggo…

KPN geeft aan op de site wat betreft de overstapservice de volgende punten aan:

  • Gratis overstapservice: wij regelen alles voor je
  • Je zit geen dag zonder internet
  • Nooit dubbele abonnementskosten

Voor half mei en geheel maand juni ben ik dus wel dubbele abonnementskosten (voor de maand juni het bedrag €74,- !) waarbij KPN dus vergeten is Ziggo op te zeggen. Van jullie overstapservice is alleen het punt dat ik geen dag zonder internet kom te zitten juist, voor de rest wil ik jullie hiervoor in gebreken gaan stellen.

Ik verwacht daarom dat KPN snel met een passende oplossing gaat komen.

 

 


Zomaar uit belangstelling...waardoor ben je er zo zeker van dat kpn een fout heeft gemaakt en niet Ziggo? Het zou niet de eerste keer zijn dat Ziggo een fout maakt wat een opzegging betreft. 


Terechte vraag @Joep1965.
Indien Ziggo aangeeft nooit de opzegging van KPN te hebben ontvangen en KPN op hun beurt de opzegging op 01-06 pas gedaan heeft trek ik de conclusie dat KPN de fout heeft gemaakt. Als ze daadwerkelijk tijdig de opzegging hadden gedaan dan had KPN vast dit in hun administratie kunnen terugvinden in plaats van het op 01-06 pas opzeggen.


Voor de vervolgstappen is het nodig om het abonnement bij Ziggo opgezegd te krijgen en daar een bevestiging van te ontvangen. 
Gezien onze overstapdesk aangeeft dat het seintje naar Ziggo is gestuurd daarvoor kunnen wij daarin niet meer doen dan dat. Overigens is dat seintje al voor 1 juni verstuurd. 1 juni is de datum waarop de overstapdesk terugkoppeling heeft gegeven op het ticket dat mijn collega op 31 mei voor je aan had gemaakt, niet de datum waarop het seintje is gegeven en dat is in de systemen terug te vinden. We mogen het abonnement naast dat seintje verder niet voor je opzeggen. Vandaar.

Over bij welke partij het dan precies mis is gegaan laat ik verder liever in het midden. Zaak is dat je Ziggo abonnement alsnog stopgezet wordt en er wordt gekeken naar de dubbele kosten. Puur om de opzegging te regelen raad ik je dus aan om contact met Ziggo op te nemen. 🙂 Als dat nog niet gebeurd is uiteraard. 


@Sanne_M, helaas blijft KPN zich tegenspreken en zich niet houden aan de overstapservice.
Tevens verwijst Ziggo naar KPN en andersom.
Daarom heb ik zojuist een officiële klacht naar KPN gestuurd en verwacht daar spoedig een reactie op.


Heb je nou wel zelf Ziggo opgezegd @Steef1979 ?? Wel doen hoor!!!


Akkoord @Steef1979. Hopelijk heb je snel reactie op je klacht. 


Heb je nou wel zelf Ziggo opgezegd @Steef1979 ?? Wel doen hoor!!!

Ziggo heb ik inderdaad zelf opgezegd toen ik ze op 31 mei aan de lijn had toen met het abonnementsgeld had afgehaald.


Zojuist contact gehad met de klantenservice van KPN n.a.v. mijn ingestuurde klacht. Nu was het verzoek om mijn klacht te sturen naar correctie-overstap@kpn.com voor verdere afhandeling. Op mijn vraag waarom de klantenservice dit zelf niet kan doorzetten naar de juiste afdeling kreeg ik als reactie dat het KPN-beleid dit niet toestaat. “U moet begrijpen dat we een groot bedrijf zijn meneer", was de reactie van de mevrouw van KPN die ik aan de lijn had.

Wat een klantvriendelijkheid zeg van KPN...