Skip to main content

Beste lezer, recent zijn wij overgestapt van Ziggo naar KPN. De nieuwe KPN aansluiting werkt, dus dat is mooi! Wij hebben gebruik gemaakt van de overstapservice van KPN, alleen hebben wij een paar dagen geleden van zowel Ziggo als KPN een factuur ontvangen voor de volledige maand, dus we vermoeden dat hier iets mis is gegaan. Hoe kunnen we dit oplossen? 

Als het goed is ontvangt u van Ziggo straks gewoon een correctiefactuur. Dus wacht het voorlopig even af. Kan nog wel een poosje duren.


Bedankt voor de snelle reactie. Doen we!


Belangrijk is wel dat de overstapservice zwart op wit staat. Dit kun je terugvinden op de orderbevestiging van het Kpn abonnement. 


We hebben een bevestiging, dus dat komt goed. Wat is trouwens jouw advies qua afwachttermijn?


Die reactie van nick83 is dan van toepassing,  je krijgt de volgende maand een correctiefactuur van ziggo. Welkom bij kpn!


Volgende maand dus al, top! Dankje!


 

Als het goed is ontvangt u van Ziggo straks gewoon een correctiefactuur. Dus wacht het voorlopig even af. Kan nog wel een poosje duren.

 

Bron

Gemiddeld kan je voor de definitieve (eind-)factuur 4-6 weken aanhouden als je gebruik maakt van de overstapservice of opzegt dit geldt eigenlijk wel zo'n beetje voor alle internet- & telefoonproviders.


Hallo @Rwing, leuk dat je voor KPN hebt gekozen! 💚

Ik zie dat onze community je al goed geholpen heeft. Voor nu is het even wachten op de slotfactuur van Ziggo. Mocht je over een maand nu toch nog reguliere facturen ontvangen, trek dan gerust opnieuw aan de bel!


Hallo @Rwing, leuk dat je voor KPN hebt gekozen! 💚

Ik zie dat onze community je al goed geholpen heeft. Voor nu is het even wachten op de slotfactuur van Ziggo. Mocht je over een maand nu toch nog reguliere facturen ontvangen, trek dan gerust opnieuw aan de bel!

Hi Denise, inmiddels is er nogmaals een afschrijving gedaan door Ziggo. Waar kan ik terecht om even te laten nagaan of de overstapservice goed verloopt?


Daar lijkt toch iets niet helemaal goed te gaan. Ik kijk graag even met je mee. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je dit gedaan hebt?


Dankje! Mijn forumgegevens zijn aangevuld.


Ik heb de bevestiging van jouw bestelling erbij gepakt en zie hier dat je (inderdaad) gebruik hebt gemaakt van onze Overstapservice. Er is dus blijkbaar iets niet goed gegaan. Mijn advies aan jou is als volgt:

  1. Zeg het abonnement bij Ziggo alvast op. Je hebt een maand opzegtermijn, dus hoe eerder je dit regelt, hoe beter. Als wij dit nog voor je hadden kunnen doen, hadden we dat graag gedaan, maar helaas. Het is nu vraag aan jou om dit zelf te regelen.
  2. Vervolgens mag je een e-mail sturen naar correctie-overstap@kpn.com. Met deze e-mail stuur je het volgende: klantnummer KPN, uitleg van de situatie en bewijs dat de overstap niet goed is gegaan. Denk hierbij aan facturen van Ziggo en de orderbevestiging. Mijn collega van de Overstap desk zal contact met jou opnemen om dit verder af te handelen.

 


De doorslaggevende factor voor de overstap van Ziggo naar KPN is de gratis overstapservice geweest, zodat wij geen administratief gedoe zouden hebben. Met de omschreven stappen krijg ik de indruk dat ik de door KPN gemaakte fout zelf moet oplossen, dit kan niet de bedoeling zijn? Ik mis hier het stuk service in overstapservice.


Ik snap je punt, @Rwing. Normaalgesproken is een overstap met Overstapservice ook zonder gedoe. Jij hebt de pech dat het bij jou mis is gegaan. Ik had je hier graag verder bij geholpen, maar ik heb die mogelijkheid niet. Ik moet je toch adviseren de stappen in mijn vorige bericht op te volgen.