Skip to main content

Verschrikkelijk. De overstap service is niet uitgevoerd. (internet)

Vervelend zou je denken. Maar dan bellen we toch even? KPN is een dure aanbieder, die zullen dat toch wel zo voor je kunnen oplossen zou je denken?

Niet dus. Ik zie dat ze geld van m'n rekening halen. En ik bel op.

Er werd mij verteld dat het alsnog opgelost zou worden en het teveel betaalde geld terug zou worden gestort. Ik kreeg vervolgens nergens bevestiging van.

Ik belde enkele dagen later nog eens. Omdat ik het al niet vertrouwde.

De reactie : Ja meneer dat wordt allemaal geregeld. Maakt u zich geen zorgen.

Ik grapte nog.. “ha ha prima 🙂 dan hoef ik niet te gaan klagen op socials”

Een maand later wederom gewoon geld van mijn rekening gehaald. Moet ik weer bellen.

Eerst wordt er gewoon keihard opgelegd door de agent. Die had er duidelijk geen zin in.

Vervolgens kreeg ik een agent die de puinhoop van de vorige agents moet gaan opruimen. Ook blijft er bijna niets fatsoenlijk in het systeem gelogd te zijn van mijn voorgaande telefoontjes. Ondertussen heeft kpn mij dus meer als 100 euro afhandig gemaakt. Men kan heel eenvoudig zien dat mijn modem ook al lang geen verbinding meer gehad heeft. NIEMAND aan deze “Klantenservice” kan dit 1. 2. 3. voor mij oplossen. Nieuwe klant worden bij KPN? zo gepiept.. Stap je over met opstap service en iets gaat mis.?? Dan moet je nog maanden betalen. eerste e-mailtje dat ik kreeg zei dat de overstap vanaf 16 augustus geregeld was. Weer gebeld op 9 en 11 sept.  Niets. Na mijn telefoontje vandaag nu pas bevestiging dat mijn internet 11 nov stopt??? Niemand bij kpn kan dit gewoon dezelfde dag nog regelen? Geen klachten/ exceptions afdeling met meer bevoegdheid om dit soort blunders op te lossen of de klant eventueel te compenseren voor het verschrikkelijke contact aan de “klantenservice”?  KPN .. Ik was al kpn klant sinds de tijd van de nokia 3210 met een Hi. Dat is 22 jaar. KPN moet iets aan zijn “klantenservice” gaan doen. Mensen die dit lezen. Ik wil jullie wijzen op jullie “inzage recht”. U kunt uw contact met de klantenservice op vragen van KPN.U heeft het recht alle informatie die u aan gaat op te vragen bij KPN.  Dit kan nog wel eens handig zijn in een dispuut. Wat ben ik zwaar teleurgesteld in KPN. Je staat met de rug tegen de muur, net als hun callcenter agents. die er duidelijk geen zin in hebben omdat ze ook geen bevoegdheid hebben om ook maar iets administratiefs voor de klant te regelen. behalve het afsluiten van een nieuw contract. Dat is natuurlijk geen probleem. Schaam jullie. Nog niet eens een klachtendesk waar jullie agents naartoe kunnen door verbinden in het geval dat ze zelfs procedureel niets voor de klant kunnen . Welk nut heeft een klantenservice die de klant niet helpen kan. Nog erger. Die niet eens kan voorkomen dat KPN onbedoeld geld van een rekening blijft halen. Welk excuus is daar nog voor ???

@Masta ik heb je verhaal 4x gelezen maar snap ik er niks van. Ben je nou overgestapt naar kpn of van kpn naar een andere provider? 


Inderdaad, wat een warrig verhaal. Ik ga iets anders doen. Succes verder!


Overgestapt van KPN naar Ziggo/Voda . Tel ging goed. incl nummer behoud.

internet echter niet. En men blijft gewoon maandelijks geld af schrijven, ondanks dat ik ze gebeld heb. Ze lossen het gewoon niet op.


Nou dan moet je bij je nieuwe provider zijn. Die heeft het niet goed geregeld.  Je bent echt op het verkeerde adres. Zij zullen de gemaakte kosten moeten vergoeden.  Maar alleen als er op de orderbevestiging van ziggo/Vodafone staat dat je gebruik maakt van de overstapservice. Dus jouw aanspreekpunt in deze is niet kpn.


Nee , ik had van KPN een bevestiging ontvangen dat het internet per 16 augustus zou beeindigen. Toen ik in September toch een rekening voor september kreeg, heb ik gebeld. KPN zou het oplossen.

Ik heb nogmaals gebeld om bevestiging te vragen dat KPN het op zou lossen. Ja was het antwoord. Deze maand weer een rekening. Kortom. KPN doet beloftes die zij niet na komt. Ook zijn er medewerkers van de klantenservice die gewoon op hangen.

Hoe moeilijk is het om het abbo stop te zetten, met terugwerkende kracht mijn teveel betaalde geld terug te storten. Dit zou 1 telefoontje moeten zijn. ! Men kan ook precies zien wanneer mijn kpn modem het laatst online was.


Nou dan moet je bij je nieuwe provider zijn. Die heeft het niet goed geregeld.  Je bent echt op het verkeerde adres. Zij zullen de gemaakte kosten moeten vergoeden.  Maar alleen als er op de orderbevestiging van ziggo/Vodafone staat dat je gebruik maakt van de overstapservice. Dus jouw aanspreekpunt in deze is niet kpn.

@Joep1965 Nee. KPN heeft bevestigings gestuurd dat 16 augustus de overstap plaats zou vinden. Mijn ziggo ook netjes ontvangen. KPN telefoon overstap naar vodaphone met nummer behoud lukte wel. Mijn kpn internet loopt tot op de dag van vandaag gewoon door. Dat hoort niet. Kpn zou het oplossen en doet dat niet. KPN is mijn aanspreekpunt!


Jij hebt de overstapservice van Ziggo/Vodafone gebruikt en dan mag je gewoon verwachten dat zij dat oplossen ook al is het bij kpn fout gegaan. 


@Joep1965 Ik denk niet dat je weet hoe een overstapservice werkt. Daar zijn 2 partijen bij betrokken. Ziggo en KPN in deze. Daar kan Ziggo nu niets meer aan doen. Verder heeft KPN mij al eerder toegezegd het op te lossen. Zij hebben dit alleen nog altijd niet gedaan. Hoe kan Ziggo mij het geld dat KPN mij verschuldigd is mij terug storten? Precies. Dat kan alleen KPN.. Hoe kan Ziggo de administratie van KPN aanpassen om mijn internet abbo stop te zetten? Precies.. NIET.  Je “Advies” om bij ziggo te gaan klagen zet geen zoden aan de dijk. Sterker nog, het slaat werkelijk nergens op. KPN heeft mij toegezegd het op te lossen. Dan moeten ze dat ook doen.  Mocht iemand anders dit lezen in de toekomst. U hereft inzage recht. Dat wil zeggen dat u bij een bedrijf als KPN of een ander bedrijf recht heeft uw informatie in te zien. Dat omvat ook de logs van uw contact met het callcenter. Schrijf het bedrijf schriftelijk aan met een verzoek voor een copie van uw informatie waar u recht op hebt volgens uw recht op inzage. Dit kan nog wel eens handig zijn in geval van een geschil.


Hallo @Masta, welkom op het KPN Forum.

Jammer dat de Overstapservice niet goed is gegaan. Heb je wel een bevestiging van Ziggo ontvangen dat je gekozen hebt voor Overstapservice? Als het dan toch niet goed gaat, moet je dit melden bij Ziggo. Ziggo kan dan contact met ons opnemen om uit te zoeken waar het mis is gegaan.

Ik begrijp dat het abonnement bij KPN inmiddels is opgezegd met een maand opzegtermijn. Dat is in ieder geval fijn, want dan weet je dat er straks niet nog meer extra kosten bij komen.

Maar ik wil je verder toch eerst verwijzen naar Ziggo om uit te zoeken waar het mis is gegaan.


Gezien wat bij mij gebeurd tijdens de overstap kan ik me goed voorstellen dat er bij KPN iets fout gaat bij het ontvangen van overstapservice voor andere providers. Mij is telefonisch verteld dat dit aan Odido/T-Mobile zou moeten liggen, maar het resultaat ziet er hetzelfde uit als hier, wel telefoon overgezet, internet niet.

Het kan natuurlijk toeval zijn, maar naar mij mening maakt men het KPN te makkelijk af door de schuld meteen bij de andere partij te leggen.

Bij mij was T-Mobile vriendelijk en gaf door dat KPN de overstap “geweigerd” had. KPN aan de telefoon gaf aan dat er niet eens melding gedaan zou zijn. Raar verhaal, vooral van KPN. Ik zal verder vragen, en mogelijk laten weten als T-Mobile hard kan maken dat ze dat verzoek wel ingezonden hebben, dat zou mijn verwachtingen wel bevestigen in ieder geval.