Skip to main content

Ik heb er nu helemaal klaar mee. Op 26 mei wordt ik gebeld door uw verkoper met een voorstel om over te stappen van Ziggo naar KPN glasvezel. Ik vertelde dat ik dat wel wilde maar nog tot 16 november een contract heb bij Ziggo. Dat was volgens de verkoper geen probleem. KPN regelde voor mij het overstappen en ik kan per 1 juli overstappen. Hij bevestigde dat gesprek in een verslag wat ik op 26 mei per mail heb ontvangen. De letterlijke  tekst is:• Overstap  Ik wil dat KPN mijn internetabonnement opzegt, inclusief bijbehorende telefonie en televisie

28-06-2023
ZIGGO

Particulier.

Op 29 juni komt de monteur alles installeren. Op 2 juli ontvang en betaal ik mijn eerste factuur..

Op 11 juli echter ontvang ik ook een factuur van Ziggo. Op 12 juli bel ik met ene Dina van uw klantenservice, die zegt dat ik zelf met Ziggo moet bellen. Het antwoord van Ziggo is dat ze geen opzegging hebben ontvangen, waarop ik Dina weer bel. Zij beloofd het uit te zoeken en komt er binnen enkele dagen op terug, maar helaas dat gebeurt niet. Inmiddels heb ik het abonnement van Ziggo terug laten storten. (maar na twee aanmaningen op advies van een medewerker van KPN toch maar betaald om hogere kosten te voorkomen.)

Omdat ik geen reactie meer krijg stuur ik u een mail via onderstaan contact formulier. Ook daar krijg ik in eerste instantie geen reactie op. Daarom bel ik  27 juli weer op. Tijdens mijn gesprek zegt de medewerkster dat ik een reactie op mijn mail heb ontvangen waaruit blijkt dat ik zelf had moeten opzeggen. En daarmee is voor haar de kous af.

 Ik heb geen mail gezien maar ik check mijn mail na dit telefoon gesprek. En inderdaad tijdens ons telefoon gesprek heeft zij een mail gestuurd waaruit blijkt dat ik zelf had moeten opzeggen.  Maar dat was niet de afspraak. Ik bel weer met KPN service, als ik het goed verstaan heb met Meeram. Die zegt toe dat het een fout van KPN is. Zij adviseert de rekening van Ziggo te betalen om zo meer kosten te voorkomen en zegt toe de factuur van Ziggo €70 aan mij te vergoeden. Wel moet ik direct opzeggen om te voorkomen dat straks augustus ook in rekening wordt gebracht. Een goede oplossing, maar.

 Ik bel Ziggo en wil opzeggen, maar dat kan niet van mijn contract loopt tot 16 november. Wel kan ik opzeggen als ik een boete betaal van 50% van de abonnementen kosten tot einde contract. Ik wijs de Ziggo medewerker er op de dat je altijd kan opzeggen als het tarief tussentijds verhoogd wordt. Maar die regel geld niet volgens de Ziggo medewerker bij een inflatie correctie, wel zegt hij nu dat zij opzeggingen voor 1 juli wel hebben moeten accepteren, maar dat ik nu te laat ben. Maar dat is niet mijn fout. KPN heeft mijn opdracht om op te zeggen niet uitgevoerd. 

Ik bel weer naar KPN en vraag maar Meeram om haar te informeren over het verloop van mijn telefoon gesprek met Ziggo zoals ik met haar heb afgesproken. Zij is even niet bereikbaar ik zou terug gebeld worden. Na een uur wachten bel ik zelf, ik krijg Maaike aan de lijn, zij kan mij ook helpen??? Ik doe mijn verhaal, maar zij zegt de zaak is onderbehandeling bij de juridische afdeling en zij kan niets voor mij doen. Ze heeft ook geen adviezen van hoe nu te handelen. Ik heb twee abonnementen die nu gewoon doorlopen. Ik moet het zelf maar uitzoeken. Ik vraag nu dat ik Mirjam weer wil spreken, want met haar heb ik een goede afspraak kunnen maken. Ik krijg Mirjam aan de lijn, maar die heeft mij nooit gesproken. Waarschijnlijk heb ik de namen niet goed verstaan, ik zou Meeram gesproken hebben, maar die niet mee te spreken te krijgen. Ook Mirjam is het zat en doet geen enkele suggestie, ik mag het zelf uitzoeken. Oké zeg ik dan moet ik kiezen tussen KPN of Ziggo en dan zeg ik hierbij mijn abonnement bij KPN op. Ik wil mijn geld over Juli terug en wil NOOIT meer door KPN gebeld worden. 

U begrijpt ik ben boos, maar nu moet ik zelf alle Ziggo spullen die in 1 grote doos klaar staan voor retour zelf weer aan de praat zien te krijgen. Spijt. Wat nu. 

Met een iet zo vriendelijke groet Geurt van Dijk

Het is een heel verhaal @Geurt van Dijk en je doet je best om iedereen als schuldig aan te wijzen behalve jezelf.  Je geeft zelf al aan dat je contract met Ziggo loopt tot 16 november. Dan zit je er dus aan vast. Zo werkt het nou eenmaal. Misschien heeft de verkoper het niet goed uitgelegd of heb jij het verkeerd begrepen. Wellicht dat kpn iets kan doen uit coulance maar reken er niet op.


In mijn eerste gesprek met de verkoper heb ik de toezegging gekregen, zwart op wit, dat KPN de opzegging gaat regelen. Dit zou ook mogelijk zijn geweest want tot 1 juli moest Ziggo opzeggingen accepteren.  Door dat deze afspraak niet is nagekomen zit ik nu met dubbele kosten.


Maar je snap toch wel dat kpn niets op kan zeggen als je niet contractvrij bent?


Joep, nog 1 keer. Als de prijs voor een abonnement tussentijds verhoogd wordt, mag je het abonnement opzeggen. Dit had voor 1 juli gemoeten, maar dat is niet gedaan. Terwijl dat wel de afspraak was met KPN.


Uiteraard gaat een moderater hier reageren over een paar dagen. Hij/zij kan zich goed inlezen van te voren en inhoudelijk reageren. De wachttijd is een week of 4. Mijn reactie was gebaseerd op wat ik las. Wellicht is de situatie werkelijk iets anders.


Joep, nog 1 keer. Als de prijs voor een abonnement tussentijds verhoogd wordt, mag je het abonnement opzeggen. Dit had voor 1 juli gemoeten, maar dat is niet gedaan. Terwijl dat wel de afspraak was met KPN.

Dat zelf opzeggen binnen contract i.v.m. een voorwaardenwijziging moet je meestal zelf doen, dat kan een andere provider meestal niet @Geurt van Dijk 

Bij normale standaard transacties kan een andere provider de overstap wel voor je regelen.

Heb je trouwens van Ziggo ook bericht gehad per mail of post dat de voorwaarden wijzigen en je daardoor kosteloos binnen contract op mag zeggen?

Alleen een toezegging is niet genoeg, je moet het zwart-op-wit hebben.

 


Bedankt voor je reactie. Nadat ik van Ziggo in maart een brief ontving waarin zij mij informeerde over de prijsstijging per 1 juli heb ik Ziggo gebeld en gevraagd of ik op kan zeggen. Dit kon niet want de prijsverhoging was een inflatie correctie. Ik legde mij daarbij neer en was van plan om pas aan het einde van mijn contract op te zeggen. Tot KPN belde op 26 mei en mij informeerde dat je wel tussentijds op kan zeggen bij een prijsverhoging. Waarop op zei over te willen stappen naar KPN op voorwaarde dat zij de overstap zouden regelen. Ik heb deze opdracht bevestigd gekregen in een gesprek verslag. Achteraf blijkt dat je voor 1 juli had kunnen opzeggen. Deze informatie heeft Ziggo nooit vooraf gegeven, maar nu, achteraf, nu de datum voorbij is.


Hallo @Geurt van Dijk 

Tot KPN belde op 26 mei en mij informeerde dat je wel tussentijds op kan zeggen bij een prijsverhoging

Daar ben je dus de mist ingegaan.

Je hebt niet van Ziggo een bevestiging dat je kosteloos op mag zeggen. Dat KPN dat zegt, had je dan eerst moeten verifiëren bij Ziggo.

Dus je zult je contract uit moeten zitten bij Ziggo en 1 maand voor einde contract opzeggen per einde contract of het abo bij Ziggo afkopen, waarbij je de nog niet-verstreken termijnen  in 1 keer moet afrekenen.

Het zij zo.

 


Je kon dus wel opzeggen als je het maar voor 1 juli gedaan had. 


Je kon dus wel opzeggen als je het maar voor 1 juli gedaan had. 

Dat had je dan zelf moeten doen zoals ik eerder schreef en niet aan de nieuwe provider over moeten laten, want die weet niet beter dan dat jouw vaste contract pas in de loop van het jaar verloopt, die gegevens krijgen ze bij opvragen van Ziggo.

 


Achteraf is een koe in zijn kont kijken. Ik heb zwart op wit de toezegging dat KPN de overstap regeld. Doe ze dat niet, moeten zij mij dat tijdig melden. 


Ik ben gebeld door KPN, ook zij vinden dat zij de afspraak niet zijn nagekomen en vergoeden het bedrag dat ik aan Ziggo moet betalen in de periode van een dubbel abonnement. Eind goed al goed. Maar overstappen is lastiger dan je denkt.


Eind goed , al goed @Geurt van DijkÂ