Skip to main content

19-06-2023 heb ik t-mobile aangevraagd

06-07-2023 is het opgeleverd (kpn heeft in de nacht de verbinding al uitgezet, dus halve dag geen internet gehad)

 

nu heb ik twee facturen gekregen van 60 euro:
02 jul t/m 01 aug
02 aug t/m 01 sep
 

de klantenservice heeft toegezegd die van augustus te crediteren, zou automatisch moeten gaan

echter omdat ik “4 dagen gebruik heb gemaakt van internet” moet ik die van juli gewoon in zijn geheel betalen.

 

Is dit de normale gang van zaken dat ik een hele maand moet betalen voor 4 dagen internetverbinding?
Waarom loopt mijn abonement door terwijl kpn zelf de verbinding al uitgezet heeft op 06-07-2023

 

grt Jim

Hallo @Jimbolino ,

Nee, dat is niet normaal. Jouw abonnement bij KPN stopt één maand na jouw opzegging. Heb jij het abonnement bij KPN opgezegd op 19 juni 2023, dan stopt het abonnement bij KPN op 19 juli 2023. 

Het is dan normaal dat je een nota ontvangt over 2 juli 2023 t/m 1 augustus 2023.

Maar bij de volgende nota zou dan de periode vanaf 19 juli 2023 t/m 1 augustus 2023 gecrediteerd moeten worden. 

 

De vraag is nu echter of jouw abonnement wel echt is opgezegd per 19 juli 2023? 

 

 


Ik heb op 21 juni trouwens een mail gehad: “Een nieuwe aanbieder wil je aansluiting overnemen”

met daarin de tekst:
 

Stap je over naar een andere aanbieder met de Overstapservice?
Dan zegt je nieuwe aanbieder, uit naam van jou, je huidige abonnement bij ons op. Je hoeft daar zelf niets voor te doen. Je nieuwe aanbieder bericht ons als je diensten zijn opgeleverd. Wij stoppen dan je abonnement bij ons.

Op 6 juli 2023 stoppen je diensten bij ons
Deze datum hebben we meegekregen.

 

Lijkt me dat er administratief echt wat verkeerd is gegaan dus...


@Jimbolino 

Dan ga ik uit (op basis wat jij schrijft) van een einde abonnement per 6 juli 2023.

Dan wordt mijn tekst uit het eerste antwoord herschreven tot: 

 

 

Het is dan normaal dat je een nota ontvangt over 2 juli 2023 t/m 1 augustus 2023.

Maar bij de volgende nota zou dan de periode vanaf 7 juli 2023 t/m 1 augustus 2023 gecrediteerd moeten worden. 


De eerste nota van 60 euro is dan volgens de regels van KPN. Maar in augustus zou je weer 26/31 deel teruggestort moeten krijgen. 


Hoi @Jimbolino. Welkom op het KPN Forum! Ik zie dat je jouw gegevens al heb achtergelaten in het KPN Forum profiel, dus ik heb het gelijk voor je uitgezocht. Op 21 juni hebben we inderdaad een brief/email verstuurd waarin we aangeven dat een andere aanbieder ons verzoekt om onze aansluiting op jouw adres vrij te maken omdat zij hierover willen gaan leveren. Verder geven we in de mail aan dat als we dit doen jouw KPN aansluiting voor internet, tv en/of bellen niet meer werkt per 6 juli en blijf je betalen voor je abonnement totdat je dat zelf opzegt. Heb je dit gedaan of heb je gebruik gemaakt van de overstapservice van T-mobile

Wanneer je bij T-mobile tijdens het bestellen aangeeft dat je gebruik wil maken van hun overstapservice zeggen zij het abonnement bij KPN voor jou op en hoef je dat niet zelf te doen. Staat in de orderbevestiging van T-mobile dat je gebruik wil maken van de overstapservice? Zo ja, dan is er inderdaad iets fout gegaan en kan je hiervoor contact opnemen met T-mobile. Wanneer je zelf hebt aangegeven dat het abonnement moet worden opgezegd bij KPN heb je hierover een bevestiging ontvangen. Ik kom deze bevestiging niet tegen in onze systemen. Dus zoals ik het bekijk is dit niet het geval. 

Doordat je bij KPN de facturen vooruit betaalt, kan het zo zijn dat je na het opzeggen nog een factuur ontvangt en te veel betaalt. Het te veel betaalde bedrag krijg je met de slotfactuur automatisch terug. In de maand van of voor de beëindiging krijg je de één na laatste factuur met je abonnementskosten. Het abonnement bij KPN is beëindigd per 07-08-2023, meer informatie hierover vind je in de mail die we hebben verstuurd op 06-07-2023. Na beëindiging van het abonnement krijg je de laatste (slot)factuur.


Ja waarschijnlijk is het fout gegaan aan de kant van t-mobile. Ik kan me herinneren dat ik met de klantenservice gebeld heb, en gevraagd heb naar overstap service.

Wat ik wel vreemd vind is dat:

“jouw KPN aansluiting voor internet, tv en/of bellen niet meer werkt per 6 juli en blijf je betalen voor je abonnement totdat je dat zelf opzegt”

Ze geven dus toe dat ze niks meer leveren, maar dat je er toch voor blijft betalen…

 


Eindafrekening gehad, en heb dus een volledige maand dubbel betaald vanwege die onduidelijke mail...

De onduidelijkheden / onwaarheden:


“Wil je je abonnement niet opzeggen?
Bel je niet dan stopt je abonnement als de diensten van je nieuwe aanbieder starten.”

 

Stap je over naar een andere aanbieder met de Overstapservice?
Dan zegt je nieuwe aanbieder, uit naam van jou, je huidige abonnement bij ons op. Je hoeft daar zelf niets voor te doen. Je nieuwe aanbieder bericht ons als je diensten zijn opgeleverd. Wij stoppen dan je abonnement bij ons.”

Op 6 juli 2023 stoppen je diensten bij ons
Deze datum hebben we meegekregen.

 

Er staat letterlijk dat als ik niet bel, mijn abonnement vanzelf stopt. => klopt niet want toen ik belde met de klantenservice was mijn abonnement nog niet opgezegd.

 

Ook staat er dat ze 6 juli als datum hebben “meegekregen”. => meegekregen van wie? de nieuwe aanbieder lijkt me? Dat is toch precies de definitie van overstapservice in de alinea erboven?

 

Als je een 06 nummer porteert naar een andere aanbieder, dan stopt je abonnement ook gewoon op de porteringsdatum. 

Maar als je een glasvezelverbinding porteert naar een andere aanbieder, dan blijft je abonnement gewoon een maand doorlopen? 


@Jimbolino Deze mail heb je ontvangen omdat een andere aanbieder KPN heeft gevraagd om de aansluiting op jouw adres vrij te maken. In deze mail staat ook dat je voor het abonnement zelf blijft betalen totdat je het zelf opzegt of verhuist. 

Het abonnement bij KPN is beëindigd per 07-08-2023, meer informatie hierover vind je in de mail die we hebben verstuurd op 06-07-2023. 

 


@Jimbolino Deze mail heb je ontvangen omdat een andere aanbieder KPN heeft gevraagd om de aansluiting op jouw adres vrij te maken. In deze mail staat ook dat je voor het abonnement zelf blijft betalen totdat je het zelf opzegt of verhuist. 

Het abonnement bij KPN is beëindigd per 07-08-2023, meer informatie hierover vind je in de mail die we hebben verstuurd op 06-07-2023. 

 

Waarom staat er dan letterlijk in dezelfde mail:
 

“Wil je je abonnement niet opzeggen?
Bel je niet dan stopt je abonnement als de diensten van je nieuwe aanbieder starten.”

 

dat is toch onjuist dan of niet?


Dat spreekt elkaar inderdaad tegen. Ik zet dit intern door naar de juiste afdeling zodat dit verder uitgezocht en/of aangepast kan worden. Daarnaast heb ik je nog een privébericht verstuurd.