Skip to main content

Ik zit nu bij Odido en wil overstappen naar KPN. Van Odido zou ik kostenloos af moeten kunnen omdat zij met de emailservice stoppen. Dit lijkt echter niet te lukken. Volgens Odido moet KPN gebruik maken van de “early determination”. Inmiddels vele telefoontjes met KPN verder, maar de overstapdatum is nog steeds mijn einddatum bij Odido. Bovendien ben ik bang dat dat ook niet goed gaat, want als ik de bestelstatus opvraag is mijn bestelling geannuleerd. Ook in mijnKPN zie ik geen gegevens. In het laatste telefoontje werd mij verteld dat dat pas kan als de aansluiting compleet is, maar dat klopt niet, want na mijn eerste bestelling stond het er wel in. Ook werd er gezegd dat ik het beter zelf kon opzeggen bij Odido. Hoezo overstapservice?

Dus is mijn vertrouwen in KPN nu al tot 0 gedaald. Ik hoop dat er via deze weg iemand bij KPN de zaken recht kan trekken. In een vroegere overstapdatum heb ik al geen vertrouwen meer, als het dan uiteindelijk maar goed komt. Of ik moet op zoek naar een andere provider dan KPN.

Mijn bericht is blijkbaar in de verkeerde categorie terecht gekomen. Zal onbekendheid met het forum zijn.


@A. Zoutman Welkom op het forum. 

Wat fijn om te lezen dat je wil overstappen naar KPN. Dat de overstapservice niet goed lijkt te verlopen is dan weer minder mooi. 

De situatie waar je in zit is een vrije unieke. Ik begrijp dat je eerder mag opzeggen/overstappen omdat Odido stopt met een bepaalde dienst. 

Heeft Odido ook al gezorgd dat je "contractvrij" bent gemaakt. Of zie je nog een einddatum van je contract die ver in de toekomst ligt? 

Mocht dat laatste het geval zijn dan lijkt het daar mis te gaan. Juist omdat de einddatum van het contract dan nog te ver in de toekomst ligt. 

 

Ook zou ik graag willen uitzoeken of er toch iets is dat wij kunnen betekenen in deze situatie. 

Zou je daarom je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


@Rutger_ Dank voorde reactie en het aanbod om naar mijn probleem te willen kijken.

Ik heb mijn profiel aangepast.

Odido heeft mij een paar keer laten weten dat het mogelijk is om eerder over te stappen, maar dat moet dan echt door KPN aangevraagd worden en zij zeggen dat KPN echt gebruik moet maken van “Early determination” .

Mijn einddatum zal nog steeds 18 maart zijn, dus niet contractvrij, want door KPN is het nu 2 maal geprobeerd en iedere keer wordt de ingangsdatum weer aangepast naar 18 maart, mijn einddatum bij Odido. Ik ga er vanuit dat Odido mij contractvrij maakt na de aanvraag van KPN. Ik denk dat KPN het dus niet goed doorgeeft. Er werd nu gezegd dat ik het contract maar zelf bij Odido op moest zeggen, maar ik ben bang dat ik dan zonder internet en TV kom te zitten en ik vind dat dit onder de overstapservice moet vallen. Ik ging er al vanuit dat een vroegere overgangsdatum niet haalbaar was, maar hoop daar nog wel op.

Bovendien zie ik onder mijn bestelstatus bij KPN nu staan dat het geannuleerd is en onder mijnKPN zie ik ook geen gegevens (wel 2 x een product, maar geen gegevens). Ik ben dus bang dat mijn bestelling er niet goed in staat en dat ik 18 maart geen internet en TV meer heb, want van Odido heb ik wel doorgekregen dat zij 18 maart stoppen. Van KPN heb ik wel een mailtje gehad met als onderwerp “Informatie over uw bestelling”.

Ik kan me trouwens niet voorstellen dat dit zo'n heel uitzonderlijke situatie is. Dit komt vast vaker voor.

Ik hoop dat je hier wat mee kunt en dat ik alsnog ergens in januari gebruik kan maken van de KPN diensten.


@A. Zoutman Ik zie dat er ondertussen contact is geweest met een collega. 

En dat er een machtigingsverzoek verstuurd is voor de overstap naar KPN.

Als ik de communicatie er op naloop dan lijkt het op deze manier alsnog goed te komen! 


@Rutger_ Ja, er zijn verschillende mensen bij KPN mee bezig geweest, volgens mij lijkt het nu goed te komen. Alleen nummerbehoud ben ik nog niet helemaal zeker van, want gisteren had ik een mailtje niet gezien. In de samenvatting staat het wel goed.

En ik begrijp nog niet dat ik de eerste keer wel gegevens zag onder Producten in MijnKPN en nu niet, maar vooralsnog ga ik er van uit dat het goed komt.

Bij deze iedereen dank voor hun inzet om dit tot een goed einde te brengen.