Skip to main content

Wij willen gebruik gaan maken van KPN internet en tv en hebben de overstapservice van KPN gebruikt. Er moet een monteur komen voor de aansluiting zegt KPN en dat kan pas op 15 mei. Inmiddels mail van Ziggo ontvangen dat 1 mei het abonnement stopt. Gebeld met KPN maar medewerkster zei dat dit niet klopte omdat Ziggo bericht van KPN moet krijgen. Maakt u zich dus maar geen zorgen dat u zonder internet zit. Helaas op 1 mei geen signaal meer. KPN verwijst naar Ziggo en Ziggo zegt: u bent geen klant meer. Wij zitten dus in de twilightzone terwijl wij voor werk internet nodig hebben. Als nieuwe klant moet ik zelf bij Ziggo leuren om herstel. De monteur komt nu op 11 mei, maar dan zit ik dus 11 dagen zonder internet... En Ziggo... tja, wij zijn daar niet voor niets weggegaan. Zij hebben al 3 x gezegd dat met 24 uur het signaal er weer is en gisteren was het ineens over 72 uur... Wij hebben de indruk dat zij ons aan het lijntje houden tot eea geregeld is. Vraag aan KPN: hoe kan het dat jullie een zorgeloze overstap beloven (geen dag zonder internet) en dat dit gebeurt en jullie daar als KPN niets aan doen? 

Hallo @R1.ck Ziggo lijkt me in dit geval toch echt de schuldige, ze horen pas af te sluiten na een seintje van KPN en aangezien je nog geen werkende verbinding bij KPN hebt heeft KPN dus ook nog geen seintje aan Ziggo gegeven.

Nogmaals contact met Ziggo opnemen, desnoods even naar de lokale Ziggo/Vodafone winkel gaan, heb je persoonlijk contact.


Beste JanD, bedankt voor je reactie. Ik ben het helemaal met je eens dat Ziggo de schuldige is, want zij sluiten het signaal zonder berichtgeving van KPN af. Wat ik KPN wel kwalijk neem is dat er geadverteerd wordt met een zorgeloze overstap en dat zij bij problemen het balletje bij ons als klant neerleggen om het weer op te lossen. Dan moet KPN misschien wat selectiever zijn in de beloftes die zij doen mbt overstappen. Nu zit ik tussen KPN en Ziggo in (terwijl zij onderling afspraken maken) en ben ik zelf alsnog druk met regelen en herstellen en hebben wij er een hoop last van. Ik moet zeggen dat wij op een betere service hadden gehoopt...


Hoi @R1.ck, welkom op ons forum!
Dat is geen goed begin zo! Waar het bij Ziggo precies misgegaan is zou ik je zo niet kunnen vertellen maar dit proces hoort natuurlijk gewoon goed te gaan.
Ik zal je feedback in ieder geval meenemen


Beste Thomas,

Kun jij wel zien wat KPN doorgegeven heeft aan Ziggo? Ziggo zegt namelijk dat KPN de datum van 1 mei genoemd heeft, dus dan zou het misverstand van KPN afkomen. 


In dit proces zit een vooraankondiging en een melding dat je nieuwe aansluiting actief is, de vooraankondiging is al wel gestuurd maar de gereedmelding nog niet.
De bedoeling is dat pas bij de gereedmelding je oude abonnement ook daadwerkelijk opgezegd wordt