Skip to main content

Beste KPN nu moet me toch iets van het hart. Ik heb nu al anderhalve week een folder van VodafoneZiggo  op tafel liggen die me 12 maanden Netflix en videoland geeft en nog eens een euro goedkoper is per maand.
En dat zit me dwars, vorige maand gaven jullie nieuwe klanten een televisie, nu een IPad en 50 euro cashback.
Ok, en de mensen die al jaren abonnee zijn? De mensen die al die jaren elke maand keurig op tijd betalen, wat krijgen zij voor hun loyaliteit? Niks, noppes nada.
Nou da's niet helemaal waar want één van jullie medewerkers kon er 6 maanden korting uitpersen. Thats it, meer zat er niet in. Ik ben er maar niet op ingegaan.
Dus even wat advies van mijn kant, loyale klanten zijn waardevoller dan klanten die elk jaar overstappen en daar moet je zuinig op zijn. Als je nieuwe klanten beloond, beloon dan ook de klanten die al jaren jullie salaris betalen.
Ik heb tot 30 juni volgens de folder dus ik denk er nog even over na. Maar aangezien het een principiële kwestie is heb ik wel een vermoeden welke kant de weegschaal op gaat  slaan. Hoewel het jullie natuurlijk vrij staat om me een aanbieding te doen en zodoende een vaste klant te behouden. 

Alle providers geven cadeautjes aan nieuwe klanten.

Je kunt het beste bellen met kpn hierover. De kpn moderators op het forum kunnen (systeem) en mogen dit niet. Bellen met dat je die aanbieding hebt en wat kpn kan doen om je te behouden.

ma - vr 8:00 - 20:00, zat. tot 17:00
0800-0402

Nadelen van overstappen.

Nieuwe apparatuur. Je opnames kwijt. Je e-mail adres bij kpn kwijt.
Evt voordelen icm kpn mobiel (abo) kwijt.


Ow dat weet ik hoor. Maar laat die ook maar eens nadenken over wat duurzaam ondernemen inhoud. Dat is niet alleen zuinig op de natuur zijn, dat is ook zuinig op je klanten zijn😉


Dus even wat advies van mijn kant, loyale klanten zijn waardevoller dan klanten die elk jaar overstappen ...

Als ze elke maand netjes betalen zonder te zeuren, dan klopt het wel ja. Als ze dezelfde kadootjes willen als nieuwe klanten, dan klopt het niet. Zulke klanten zijn niets meer waard dan een nieuwe klant.


Dat zal me eerlijk gezegd jeuken. Het is gewoon belachelijk dat klanten die al jaren elke maand netjes betalen nooit gewaardeerd worden. Da's niet alleen bij KPN en het getuigt van een verkeerde bedrijfsvoering. Klanten die tevreden zijn en die zich gewaardeerd voelen stappen niet zo snel over. Investeren in je klanten en hun loyaliteit is ook een gedeelte duurzaam ondernemen. 


Als u jaren bij dezelfde slager koopt krijgt u misschien een plakje worst af en toe maar die gaat ook niet zeggen je krijgt het komende half jaar 50% korting. Dat "plakje worst" krijgt u ook bij kpn.


Da's niet alleen bij KPN

Inderdaad. Ook bij Ziggo. Dus wat ga je na het jaar doen? Of ga je nu maar jaarlijks hoppen? 

Hoe economisch is het als providers jaarlijks dure cadeautjes gaan geven om het overstap cadeau bij de concurrent te compenseren?

N.B. Bij Ziggo ben ik maandelijks bijna 15 € duurder uit. Dat voordeel is dus mijn maandelijkse cadeau bij kpn. 


Stel iedere vast klant krijgt 6 maanden € 25,00 korting. Met 2,5 miljoen klanten kost dat dus, schrik niet, 375 miljoen euro. Dan is het einde kpn!!!


Jullie beseffen dat degenen die al die weggeefzooi betalen de, jawel, vaste klanten zijn? 


En als je een jaar bij Ziggo bent dan ben je daar … vaste klant.


Kortom, stoppen met die acties dan kunnen de prijzen omlaag. 


Hoi Allemaal,

Volgens mijn idee levert KPN diensten.
En als je daar gebruik van wenst te maken dan betaal je daarvoor een maandelijks bedrag.
Soms hebben ze een aardigheidje voor je omdat je vaste klant bent.

Ben je ontevreden, en je contract is voorbij.
Dan kun je kiezen vertrekken of blijven.
Ik ben tevreden met de verleende diensten van KPN.
Ik blijf.
 


Kortom, stoppen met die acties dan kunnen de prijzen omlaag. 

Ja, dat zou ideaal zijn. Maar dat gaat niet gebeuren. Als Ziggo welkomstcadeautjes geeft, dan moet KPN het ook doen. En andersom.


Ik voel me na 34 jaar best wel 'thuis’ bij kpn.

Had medio begin 2011 vast internet en telefoon van kpn. En televisie middels kpn digitenne.

Informeerde toen bij Ziggo, waar ik toen 2 jaar weg was voor televisie, i.v.m. terugkomen. Toen hadden zij nog geen internet. Wel HD televisie. Ik wilde ook opnemen. Moest het apparaat daarvoor zélf aanschaffen nota bene. Toen ff 299 € voor een STB met HDD!

Terwijl kpn al '’interactieve tv'’ had inclusief opnemen met huurdecoder. Keuze was makkelijk (met laag inkomen en geen backup toen) en is zo gebleven.

Heb ook slechte ervaringen met de ziggo klantenservice voor kennissen bij ziggo van me en soms mijn hulp vroegen.


Heb ook slechte ervaringen met de ziggo klantenservice voor kennissen bij ziggo van me en soms mijn hulp vroegen.

Nou @PeterG wat ziggo betreft sluit ik me bij je aan.
Eerst UPC, dat ging nog wel.
Maar toen ze de naam ziggo aannamen, was het met de kwaliteit wel gedaan.
En dan helpt een bosje bloemen en excuses voor de ongemakken die ik daar beleefd heb ook niet meer.
Dus KPN forever.  😎


Nou @PeterG wat ziggo betreft sluit ik me bij je aan.
Eerst UPC, dat ging nog wel.
Maar toen ze de naam ziggo aannamen, was het met de kwaliteit wel gedaan.
En dan helpt een bosje bloemen en excuses voor de ongemakken die ik daar beleefd heb ook niet meer.
 

Ziggo bellen is een ramp, maar het forum en de chat werkt opzich prima.Het ligt er maar net aan wie je te spreken krijgt, de een doet enorm zijn best de ander wat minder.Maar bij KPN is dat hetzelfde.Naar mijn idee zijn ziggo en KPN beide prima, maar ze hebben beide hun voor en nadelen.


Beste KPN nu moet me toch iets van het hart. Ik heb nu al anderhalve week een folder van VodafoneZiggo  op tafel liggen die me 12 maanden Netflix en videoland geeft en nog eens een euro goedkoper is per maand.
En dat zit me dwars, vorige maand gaven jullie nieuwe klanten een televisie, nu een IPad en 50 euro cashback.
Ok, en de mensen die al jaren abonnee zijn? De mensen die al die jaren elke maand keurig op tijd betalen, wat krijgen zij voor hun loyaliteit? Niks, noppes nada.
Nou da's niet helemaal waar want één van jullie medewerkers kon er 6 maanden korting uitpersen. Thats it, meer zat er niet in. Ik ben er maar niet op ingegaan.
Dus even wat advies van mijn kant, loyale klanten zijn waardevoller dan klanten die elk jaar overstappen en daar moet je zuinig op zijn. Als je nieuwe klanten beloond, beloon dan ook de klanten die al jaren jullie salaris betalen.
Ik heb tot 30 juni volgens de folder dus ik denk er nog even over na. Maar aangezien het een principiële kwestie is heb ik wel een vermoeden welke kant de weegschaal op gaat  slaan. Hoewel het jullie natuurlijk vrij staat om me een aanbieding te doen en zodoende een vaste klant te behouden. 

Goedemiddag @RMeij en welkom hier op ons forum!

Ik zie dat onze community je ook al van de nodige informatie heeft voorzien. Al sinds jaar en dag werken we met zogenaamde welkomstaanbiedingen; iedereen die nieuw klant wordt, kan bij de start van het abonnement eenmalig gebruik maken van zo'n aanbieding. Ik begrijp best dat jij als bestaande klant ook belang hebt bij de cadeautjes die iemand krijgt die nieuw klant wordt maar dat is jammer genoeg niet realistisch. We hebben een structureel beloningsprogramma in de vorm van KPN Hussel (voorheen Compleet) en je kunt ook regelmatig in aanmerking komen voor leuke cadeautjes via onze website. Als je ieder jaar optimaal gebruik wenst te maken van acties & aanbiedingen dan ben ik bang dat elk jaar switchen de enige optie is. Het kan voor een provider niet uit om klanten structureel zulke dure cadeaus aan te bieden. En daar teken je uiteindelijk ook geen contract voor; je tekent een contract voor internet (plus eventueel interactieve tv en vast bellen) en die diensten krijg je geleverd ;) 


Als u overstapt vanwege de korting, doet u zelf ook mee aan het behouden van welkomstacties. Al moet ik zeggen dat wanneer nooit iemand zou overstappen, de prijzen waarschijnlijk niet zullen dalen.