Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb voor een rechtzaak een overzicht nodig van inkomende oproepen. Op de factuur staan echter alleen uitgaande. Waar kan ik de inkomende oproepen vinden?

 

Alvast bedankt en een fijne dag!

 

 

Met vriendelijke groet,

Coen Meinderts

Welkom @cmeinderts .

Voor mobiele telefonie kun je dit uit de oproep lijst van je mobiele telefoon halen. Hetzelfde geld voor vaste telefonie: sommige telefoons houden inkomende oproepen ook bij. Ook op de web interface van sommige modems (bijvoorbeeld Fritz Box) kun je inkomende oproepen terug vinden.

Van KPN kun je, wat dit betreft, niets krijgen. KPN houd dit verder niet bij. 


Die nummers vind je alleen in jouw toestel als dat de belhistorie vastlegt.
Ook houden KPN modems een (soms beperkte) belhistorie bij van de vaste telefoon.

KPN registreert alleen de uitgaande gesprekken t.b.v. de factuur.


Dank voor je snelle reactie Ruud en Joris!

Ik neem aan dat de modem alleen inkomende oproepen van vaste telefonie bijhouden? Het gaat namelijk om een mobiele telefoon. Ik zal kijken of op de mobiel nog wat te vinden is. Is het anders mogelijk om verstuurde voicemails terug te halen? Of anders om van de provider (Odido of Vodafone volgens mij) van de andere partij de ontvangen voicemails te herstellen?


Zodra de ontvanger van de voicemail deze verwijderd heeft, dan wordt het moeilijk. Er is geen 'prullenbak' zoals in Windows, waar het eerst nog bewaard wordt. (Ook ivm privacy niet.)

En ja, het modem bevat inderdaad alleen maar een log van de vaste telefonie, dat klopt.


Weer bedankt Joris! 

Het is helaas niet het antwoord waar ik op gehoopt had, maar we moeten het er maar meer doen. Ik waardeer de hulp enorm en wens je een heel fijn weekend toe! 


@cmeinderts Zoiets als bel geschiedenis is sowieso waardeloos voor rechtbank. Je kan immers de nummer faken, de tijd en datum van jouw telefoon veranderen en laat van een gespoofde nummer bellen … Je kan ook apps installeren en bel geschiedenis veranderen, toevoegen of verwijderen.