Skip to main content

hoi,

Tijdens mijn vakantie is mijn installatie pakket verstuurd door KPN. Via de mail heb ik een bevestiging ontvangen van PostNL dat het bezorgd was. Toen we thuis kwamen, vond ik een kaartje met de melding "Blauwe papier bak". Ondertussen is de kliko geleegd. Dus weg pakketje.

Inmiddels heb ik ook een klacht (27911525) ingediend bij PostNL. Zij verwezen mij door naar KPN.

Wat nu????

Hoi @HarunTopal ,

Onhandig van PostNL en het mag ook niet, maar daar schiet je niets mee op. Dat pakket zie je niet meer terug. Ook KPN kan daar weinig aan doen, behalve jou een nieuw installatiepakket sturen.

Bel KPN klantenservice hiervoor op 0800-0402.


hoi,

Tijdens mijn vakantie is mijn installatie pakket verstuurd door KPN. Via de mail heb ik een bevestiging ontvangen van PostNL dat het bezorgd was. Toen we thuis kwamen, vond ik een kaartje met de melding "Blauwe papier bak". Ondertussen is de kliko geleegd. Dus weg pakketje.

Inmiddels heb ik ook een klacht (27911525) ingediend bij PostNL. Zij verwezen mij door naar KPN.

Wat nu????

 

Hoi @HarunTopal 

Welkom op de community van KPN.

Wat er nu gebeurd is, had NOOIT mogen gebeuren!
Ik heb zelf jarenlang bij PostNL gewerkt, en weet dat pakketten verstoppen in de tuin of in een kliko verboden is, en dus niet mag.
De pakketbezorger van PostNL is dus behoorlijk in de fout gegaan, en dient hier ook op aangesproken te worden door zijn leidinggevende.
PostNL is hier 100% verantwoordelijk voor, en dus niet KPN waarna je bent door gewezen.

Dus nogmaals bellen met de klantenservice van PostNL, en erop staan dat jouw klacht serieus genomen wordt opgepakt, en dat jouw klacht wordt doorgezet naar de juiste leidinggevende.
KPN staat hier volledig los van, want die bezorgd tenslotte niet.

KPN hoeft jouw alleen maar een nieuw installatiepakket toe te sturen, zodat je gebruik kunt maken van je abonnement bij KPN.

 


Ik vind een heel raar verhaal. Normaliter kommen de papier ophaler niet op jouw terrein (tuin, erf), de blauwe papier container blijven daar tot iemand op straat gezet heeft. De container heeft wel wielen maar kan niet zelfs lopen.


Ik vind een heel raar verhaal. Normaliter kommen de papier ophaler niet op jouw terrein (tuin, erf), de blauwe papier container blijven daar tot iemand op straat gezet heeft. De container heeft wel wielen maar kan niet zelfs lopen.

 

Zo raar is het nu ook weer niet.
Het kan natuurlijk zo zijn, dat TS @HarunTopal aan zijn buren heeft gevraagd of die zijn papiercontainer aan de weg willen zetten tijdens zijn vakantie.
En de buren gaan dan logischerwijs niet even kijken in zijn kliko, en zetten zijn kliko gewoon langs de weg op de dag dat deze geleegd wordt.


Ik vind een heel raar verhaal. Normaliter kommen de papier ophaler niet op jouw terrein (tuin, erf), de blauwe papier container blijven daar tot iemand op straat gezet heeft. De container heeft wel wielen maar kan niet zelfs lopen.

Dit kan je wel raar vinden…...Had aan de buren gevraagd om de kliko aan te bieden als het zover was. Dus is niet vanzelf naar de stoep gegaan….beetje nadenken helpt.


hoi,

Tijdens mijn vakantie is mijn installatie pakket verstuurd door KPN. Via de mail heb ik een bevestiging ontvangen van PostNL dat het bezorgd was. Toen we thuis kwamen, vond ik een kaartje met de melding "Blauwe papier bak". Ondertussen is de kliko geleegd. Dus weg pakketje.

Inmiddels heb ik ook een klacht (27911525) ingediend bij PostNL. Zij verwezen mij door naar KPN.

Wat nu????

 

Hoi @HarunTopal 

Welkom op de community van KPN.

Wat er nu gebeurd is, had NOOIT mogen gebeuren!
Ik heb zelf jarenlang bij PostNL gewerkt, en weet dat pakketten verstoppen in de tuin of in een kliko verboden is, en dus niet mag.
De pakketbezorger van PostNL is dus behoorlijk in de fout gegaan, en dient hier ook op aangesproken te worden door zijn leidinggevende.
PostNL is hier 100% verantwoordelijk voor, en dus niet KPN waarna je bent door gewezen.

Dus nogmaals bellen met de klantenservice van PostNL, en erop staan dat jouw klacht serieus genomen wordt opgepakt, en dat jouw klacht wordt doorgezet naar de juiste leidinggevende.
KPN staat hier volledig los van, want die bezorgd tenslotte niet.

KPN hoeft jouw alleen maar een nieuw installatiepakket toe te sturen, zodat je gebruik kunt maken van je abonnement bij KPN.

 

Ik heb nadrukkelijk gevraagd om deze klacht serieus op te (laten) pakken. Ook ga ik zelf de bezorgen aanspreken hierover. Vroeger werd de post altijd bij de buren aangeboden, maar tegenwoordig nemen ze daar niet eens de moeite meer voor.


De pakketbezorging is niet meer wat het geweest is.

Hier heb ik bij PostNL een bezorgvoorkeur ingesteld. Al mijn pakketten gaan automatisch naar de dichtstbijzijnde postNL punt. Voor DHL heb ik dit ook ingesteld. Misschien een goed idee?


Dit kan je wel raar vinden…...Had aan de buren gevraagd om de kliko aan te bieden als het zover was. Dus is niet vanzelf naar de stoep gegaan….beetje nadenken helpt.

Beetje nadenken kan helpen natuurlijk, als je zo goed met de buren omgaat, waarom wijzig je niet de bezorging voorkeur van postnl naar "bij de buren” tijdens vakantie?


Hallo @HarunTopal als je een post.nl-app hebt kun je daarin aangeven wat de pakketpost moet doen als je niet thuis bent, de mogelijkheden zijn onder andere bij de buren afgeven, afgeven bij het dichtstbijzijnde pakketpunt of op een door jouw aangegeven plaats in je directe woonomgeving achterlaten, in jouw kliko bijvoorbeeld.


Dit kan je wel raar vinden…...Had aan de buren gevraagd om de kliko aan te bieden als het zover was. Dus is niet vanzelf naar de stoep gegaan….beetje nadenken helpt.

Beetje nadenken kan helpen natuurlijk, als je zo goed met de buren omgaat, waarom wijzig je niet de bezorging voorkeur van postnl naar "bij de buren” tijdens vakantie?

Dan nog is het belachelijk en ongehoord van de bezorger dat hij het pakket in de kliko gooit. Niet thuis is langs de buren of naar een pakketpunt mits er geen bezorgvoorkeur is ingesteld. 


Dit kan je wel raar vinden…...Had aan de buren gevraagd om de kliko aan te bieden als het zover was. Dus is niet vanzelf naar de stoep gegaan….beetje nadenken helpt.

Beetje nadenken kan helpen natuurlijk, als je zo goed met de buren omgaat, waarom wijzig je niet de bezorging voorkeur van postnl naar "bij de buren” tijdens vakantie?

Zelf als je dat wijzigt dat doet post nl nog wat ze leuk vinden en wat hun uitkomt 🙄


Beetje nadenken kan helpen natuurlijk, als je zo goed met de buren omgaat, waarom wijzig je niet de bezorging voorkeur van postnl naar "bij de buren” tijdens vakantie?

Zelf als je dat wijzigt dat doet post nl nog wat ze leuk vinden en wat hun uitkomt 🙄

Nee, als je dat wijzig, wordt een ander label op het pakketje geplakt in het soorteer centrum, en gaat direct naar de gewijzigde adres. Het kan natuurlijk ook zijn, dat indien de buurman niet thuis was, het pakketje weer in papier container landt, maar dit keer in de container van de buurman.


Reageer