Skip to main content
Beantwoord

Prangende contractovername tijdens echtscheidingsprocedure

  • 5 September 2024
  • 4 reacties
  • 59 keer bekeken

Graag verzoek ik hulp omtrent het volgende probleem van een familielid. Mevrouw zit in een echtscheidingsprocedure (de echtscheiding is aldus nog niet uitgesproken) en wil graag het abonnement van haar telefoon verlengen nu er de mogelijkheid is tot een goedkoper maandbedrag en zij bovendien dringend een nieuw toestel nodig heeft. Evenwel is zij niet de contracthouder; dat is haar toekomstige ex-partner, doch betaalt mevrouw van meet af aan alle facturen behorend bij dit mobiele abonnement.

 

Het probleem is dat meneer niet wil meewerken met de contractovername middels het sturen van een foto van zijn rijbewijs en het ondertekenen van het online formulier. Zodoende zijn wij zoekende naar alternatieven routes om te bewandelen.

 

Na contact met de klantenservice is mij medegedeeld dat mevrouw een mail kan sturen naar ‘opzeggen@kpn.com’ met daarbij een foto van zowel de voor-en achterkant van haar ID als bankpas én de laatste drie bankafschriften. Na afloop wilde ik toch even hier voor de zekerheid checken of dit het juiste e-mailadres is? Wij willen immers niet opzeggen, maar overnemen. Ik wil voorkomen dat mevrouw straks onverhoopt haar telefoonnummer kwijtraakt als blijkt dat we hiermee het abonnement opzeggen.

 

Ik hoor het graag indien aanvullende informatie gewenst is!

 

Bij voorbaat dank. 

Hoi @Lisa_cdh 

Welkom op de community van KPN.

Een echtscheiding is nooit leuk, en brengt ook weel rompslomp en emoties met zich mee.
Ik begrijp dat mevrouw graag haar 06-nummer wenst te behouden, maar dat het contract op naam van haar partner (binnenkort ex-partner) staat.

Een contractovername zoals mevrouw graag wilt, is alleen mogelijk als beide partijen daarmee akkoord gaan, want van zowel haar (ex-)partner als van haar zelf dient namelijk een kopie van een geldig legitimatiebewijs overlegt te worden, en dienen beide partijen ook een handtekening te zetten.

Dus al meneer (de contracthouder) hierin niet wilt meewerken, wat ik uit je verhaal kan opmaken, dan kan er dus géén contractovername plaats vinden, hoe vervelend dat ook mag zijn in haar geval.
Meneer dient volledig zijn medewerking en goedkeuring hierin te geven.

Het mailadres dat je in jouw bericht hebt geplaatst, is bedoeld om documenten te kunnen opsturen naar KPN, om een mobiel abonnement of vast internet en televisie te kunnen opzeggen.
Het is dus niet bedoeld voor een contractovername, daar is het online formulier Mobiel contract overnemen voor bedoeld.

En aangezien het mobiele contract op naam staat van haar (ex-)partner, zal deze niet opgezegd kunnen worden door haar zelf, waardoor ze dus niet bang hoeft te zijn dat het 06-nummer uit de lucht wordt gehaald. 

Als meneer niet wilt meewerken aan een contractovername, maar mevrouw (logischerwijs) wel een mobiel abonnement op haar eigen naam wilt hebben, dan is de enige optie om zelf een mobiel abonnement af te sluiten bij KPN.

Ze krijgt dan wel een ander (nieuw) 06-nummer toegewezen, die ze dan even zelf dient door te geven aan familie, vrienden, kennissen en bedrijven waar ze klant is. 


Hi Michel, 

 

Hartelijk dank voor je heldere uitleg. Ik zal het mededelen aan mevrouw en in ieder geval géén mailtje sturen richting het genoemde e-mailadres. 
 

Nogmaals dank! 


Hoi @Lisa_cdh 

Ik heb je graag voorzien van nuttige informatie, waarmee je weer vooruit kunt.
Ik hoop voor mevrouw, dat alles uiteindelijk goed komt en ze haar eigen leven weer kan oppakken.


 


Als meneer echt niet meewerkt, dan denk ik dat dit alleen via de advocaat geregeld kan worden…

Ik kan eigenlijk van meneer wel snappen dat die niet zomaar een foto van z'n legitimatiebewijs wil geven. Want behalve het contract overnemen kan mevrouw daar in potentie heel veel andere rottigheid mee overhoop halen.


Reageer