Skip to main content

Goedemiddag, op dit forum staan al diverse topics gerelateerd aan mijn vraag, maar dit schept vooralsnog bij mij geen duidelijkheid. Ik heb inmiddels drie KPN-helpdeskmedewerkers gesproken via de telefoon en die vertellen me allemaal wat anders, zelf na overleg met hun leidinggevenden.

Situatie: ik heb 2 mobiele abonnementen met onbeperkt data en belmin/sms. Voor elke dochter 1.

1 abonnement onbeperkt overweeg ik te verlagen naar abonnement mobiel 0GB en onbeperkt belmin/sms. Als ik die mogelijkheid aanklik in mijn online account worden de kosten per maand 14,99 euro.

Als ik een nieuwe sim-only zou aanschaffen, zouden de maandelijkse kosten 12,50 zijn.

Dit is het bedrag INCL Combikorting. 

Vind het bijzonder dat ik bij verlaging voor identieke abonnementen 2,49 meer ga betalen voor sim-only die bij het afsluiten van een nieuw abonnement maar 12,50 euro kost.

Ik heb dus hierover gebeld met 3 verschillende medewerkers. Twee vertelden mij dat van de 14,99 euro nog 2,50 per maand combi-korting af zou gaan (ivm totaalpakket mobeil/tv/internet) en dat ik dus OOK op een maandelijks bedrag van 12,50 euro zou uitkomen. De derde medewerkster gaf aan dat ik 14,99 euro per maand kwijt zou zijn. En dat ik dus pech had. Waarop ik aangaf dat ik dat uiterst kwalijk vond, toen begon ze weer te twijfelen, ze zou weer met een leidinggevende gaan overleggen en me binnen een uur terugbellen. Hetgeen niet gebeurd is. 

Hoe zit het nu precies? Ik betaal nu 25 euro voor onbeperkt GB en belmin/sms (=32,50 minus 7,50 euro combikorting). De medewerkster nr 3 zei dat combikorting wel geldt voor dit abonnement maar niet voor de goedkopere abonnementen onder de 20GB per maand. Ik vind het een raar verhaal en zou het prettig vinden als iemand van KPN mij zwart op wit kan bevestigen hoe het nu echt zit. Want aan al die mondelinge toezeggingen, beloftes en ontkenningen heb ik echt helemaal niets.

Ligt eraan hoe oud het te verlagen abonnement is. Daarvoor blijven de originele prijzen gelden. Als 0 GB + onbeperkt min/sms toen 14,99 kostte zal dat nu ook zo zijn.

Refereren aan de huidige prijzen als je het abonnement nu afsluit heeft niet zoveel zin. Tenzij….. je dat te verlagen abonnement kunt verlengen. Dat is omzetten naar een huidig abonnement.


Abonnement is afgesloten in april 2023. Uw antwoord is geen antwoord op mijn vraag.

gaat puur om de vraag; gaat de combi-korting er nog van af. KPN weet dat zelf blijkbaar niet...


Voor de bovenste afbeelding: Ja! Daar gaat het combivoordeel nog vanaf. Dat word dus 14 euro - € 2,50 = € 11,50 voor 0 Gb data en 150 belminuten.

Het huidige abonnement staat bovenaan. Daar ziet u ook de prijs bij staan zonder combivoordeel.


Ha Nick, dat dacht ik nu ook….maar gezien de reacties van de KPN-medewerkers (zelfs een leidinggevende gaf aan dat ik geen gelijk had) raakte ik ernstig in de war. Denk je dat dit wel op papier bevestigd wordt dmv mailtje van KPN (ikv abonnementsaanpassing)? Dank!

Â