Skip to main content

Hoi hoi,

 

Vorig jaar heb ik gebruik gemaakt van een actie, waarbij ik de eerste 6 maanden €40/m betaalde en na 6 maanden ongeveer €50/m. Nu is deze contractperiode afgelopen en betaal ik, in mijn ogen schandalig veel, namelijk €64/ maand.

Uiteraard is dit mijn eigen schuld, het contract is al 4 maanden afgelopen dus eigenlijk had ik alweer eerder moeten gaan shoppen.

Zojuist even een klein vergelijk gemaakt en wat wijzigingen in abbo (geen tv meer maar internet met meer downloadsnelheid). Hierbij heb ik het vergelijk gemaakt als nieuwe klant via een vergelijker en via de calculator op kpn.nl zelf. 

Aangezien ik al klant ben, dacht ik via MijnKPN eens in te loggen om te zien van wat voor acties bestaande klanten gebruik kunnen maken. 

Een paar keer doorklikken kom ik bij het menu om mijn abbo te wijzigen waar ik geen wijs uit kom. Hierbij zie je namelijk heel andere tarieven. 

Dus mijn vraag aan KPN: doe ik in mijn dommigheid iets fout en kan ik de goede knop niet vinden om van de actie gebruik te maken? of worden bestaande klanten genaaid dat ze standaard al niet van de acties gebruik kunnen maken en zodoende genoodzaakt zijn om naar een andere provider over te stappen?

 

Ik verneem graag, alvast bedankt!

 

Groetjes

 

 

 

€ 64 per maand is helemaal niet veel voor internet met tv. Heb je écht een up en download nodig van 1000 Mb/s (1 Gb/s)???? Een huishouden met 3 gamende tieners heeft bijvoorbeeld al genoeg aan 200 Mb/s.

... en televisie. Maar volgens mij heb je dan nog wel een extra zenderpakket ofzo. En je hebt ook de inflatiecorrectie van afgelopen juli gehad. Bij kpn was die 6,4 %. Bij Ziggo zelfs bijna 9 % !

Nu een abonnement rechtstreeks bij kpn:

Internet 200 Mb/s € 50 ( 1 GB/s; 52,50)

KPN TV+ (ontvanger Sagemcom DIW7022) 12,50 (1 ontvanger; opnemen niet inbegrepen. Met 2 ontvangers 17,50 inclusief opnemen)

De term “Glasvezel internet” kan ik niet plaatsen bij een vorig jaar genomen abonnement. KPN maakt al een paar jaar geen onderscheid meer, in prijs en naam, tussen koper en glasvezel. 

Als je nu je abonnement wijzigt dan krijg je niet meer de 6 maanden korting voor nieuwe (!) klanten. Een nieuwe klant ben je als je 6 maanden geen vaste diensten van kpn hebt betrokken. Dan zit je dus een half jaar zonder, want je kan bij andere providers geen abonnement nemen voor die tijd.

 


Sorry excuus, ik had een verkeerde tabel bijgeplakt. Daar zat nog tv bij. 

Onderstaand ging over het internet abbo ipv tv. 

 

 


64 per maand voor alleen internet is wel prijzig. Reken je je tv dienst (bv NLziet) erbij? Of andere streamingdiensten.

Huidig internet kpn. 

100 Mb/s 42,50

200 Mb/s 50,00

1000 Mb/s 52,50


Welkomstkorting is alleen voor nieuwe klanten. Alleen het eerste jaar dus. Daarna niet meer. Lijkt me logisch. 

Ik weet niet wat u met de plaatjes aan wilt tonen. Kunt u dat wat toelichten? Want ik ziet daar Welkomstkorting op staan. Dat is niet voor u van toepassing. Dus vergeet dat gewoon. Laat dat weg. Want het is nutteloos om het daar over te hebben als bestaande klant. 


De vraag is gewoon doen jullie ook nog iets voor bestaande klanten of alleen voor nieuwe klanten ?


Ik ben sinds kort een zeer tevreden klant

wij kregen een schrijven dat wij volgend jaar nogmaals 12 maanden korting krijgen op ons abonnement

Ongevraagd,

Klasse